Investitorii sunt interesați de orice aspect care poate afecta stabilitatea financiară, performanța sau reputația băncii, cum ar fi amenzile de la autorități sau disputele legale, iar acest departament gestionează comunicarea cu ei.
În contextul sancțiunilor aplicate recent băncilor de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), pentru că ratele împrumutaților acoperă, în primii ani de rambursare a creditului, mai mult dobânzile, comunitatea bancară spune că instituțiile de credit de la noi respectă legislația în vigoare privind calculul ratelor, iar clienții au întotdeauna posibilitatea de a opta între mai multe tipuri de rambursare, potrivit unui comunicat primit de redacția noastră. Totodată, spun reprezentanții băncilor, modul de calcul al ratelor este transparent, clienții primind un scadențar din care rezultă atât rata lunară aferentă creditului, cât și componentele acesteia. Citește articolul
Informațiile despre datoria publică și economia națională sunt cruciale pentru investitori, deoarece pot influența încrederea în piață și deciziile de investiție.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Investitorii sunt interesați de riscurile legale și de reglementare care pot afecta performanța financiară a companiei. Amenzile și posibilele modificări impuse de autorități sunt informații cruciale pentru ei.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat 11 bănci pentru că ratele percepute în primii ani de rambursare a creditului contribuie prea puțin la diminuarea pricipalei obligații de plată. Controalele vor continua la nivelul întregului sistem bancar, scopul demersului fiind, după cum au declarat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, ca practicile băncilor să se modifice, iar clienții să ajungă să plătească rate la credit în care valoarea dobânzilor și rambursările datoriei principale să fie egalizate. În acest moment, demersul este unul strict de control și nu schimbă nimic pentru consumatori și creditele pe care ei le au în derulare. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că modul în care sunt gestionați banii și posibilele amenzi fiscale pot influența felul în care firma este percepută de investitori și parteneri, reflectând modul în care este condusă compania.
Un aspect căruia inspectorii fiscali îi acordă tot mai des atenție este soldul numerarului din casierie la finalul exercițiului financiar, atrag atenția specialiștii. Atunci când se descoperă că lipsește numerar, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) consideră că este vorba fie de dividende date acționarilor, fie de remunerații date administratorilor, astfel că se ajunge la impuneri suplimentare (și poate chiar la amenzi). Chestiunea trebuie avută în vedere mai ales pentru că în această perioadă se pregătesc situațiile financiare pe 2022. Citește articolul
Pentru a înțelege impactul noilor reguli privind numărul de mandate în consiliile de administrație ale companiilor publice, relevant pentru modul în care sunt conduse aceste entități.
Pentru a reduce deficitul bugetar actual, adică existența unor cheltuieli mai mari decât încasările la buget, Guvernul a stabilit mai multe măsuri, potrivit unei ordonanțe apărute luni și care se aplică deja, printre care și înghețarea angajărilor la stat sau interzicerea achiziționării, de către instituțiile de stat, a unor mașini noi. Citește articolul
Acest departament folosește date despre economia țării în care operează compania pentru a informa investitorii despre mediul de afaceri și potențialul de creștere.
Cu un PIB de 286,4 miliarde de euro, la prețuri curente, România s-a clasat anul trecut pe locul 12 la nivel european din perspectiva dimensiunii economiei locale în raport cu economia UE, aflându-se totodată în top cinci state din perspectiva creșterii acestei ponderi în perioada 2019-2022, reiese din calculele CursdeGuvernare pe baza datelor Eurostat. Citește articolul
Acest departament asigură buna administrare a companiei și transparența către investitori. Informațiile despre conformitatea cu regulile de raportare financiară și riscurile de amenzi sunt cruciale pentru a menține încrederea investitorilor și a asigura o guvernanță corectă a companiei.
Pe finalul anului trecut, parlamentarii au eliminat cea mai drastică sancțiune pe care o riscau companiile dacă depuneau cu mare întârziere situațiile financiare anuale sau dacă nu le depuneau deloc - dizolvarea. Asta înseamnă că, din 2023, societățile mai riscă doar amendarea pentru aceste două fapte. Citește articolul
Oferă context macroeconomic important pentru a explica performanța financiară a companiei investitorilor și pentru a comunica perspectivele viitoare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament comunică cu investitorii și se asigură că firma este condusă transparent și responsabil. Modul în care sunt calculate profitul și taxele este crucial pentru încrederea investitorilor și pentru a demonstra o bună guvernanță corporativă.
Acum, că termenul pentru depunerea declarației și, respectiv, calculul de impozit pe profit pentru primul trimestru din anul 2023 a trecut și se apropie termenul pentru depunerea situațiilor financiare anuale, respectiv a declarației anuale de impozit pe profit (26 iunie 2023), calculul rezultatului fiscal aferent anului 2022 este una dintre sarcinile pe care profesioniștii contabili și fiscali se concentrează în această perioadă. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece modul în care sunt gestionate relațiile de muncă și respectarea legilor muncii sunt indicatori cheie pentru buna guvernanță a unei companii, influențând încrederea investitorilor și buna funcționare generală.
Cu prevederile Codului muncii în față, un volum mare de muncă și câțiva angajați zeloși, la început de carieră, angajatorul își dă seama că nu-i poate remunera pentru toate orele peste program lucrate - pentru că ar fi nepermis de multe. În loc să mai recruteze câțiva care să acopere necesarul de muncă, angajatorul își deschide o altă firmă și le propune angajaților să semneze contracte și cu aceasta pentru a fi remunerați pentru toate orele petrecute la muncă. În speța de la care am pornit cu discuția de azi, angajații nu par să aibă alternativă și se întreabă dacă situația acestui al doilea contract este legală. Desigur, chiar și dacă angajații sunt dornici de un volum uriaș de muncă și cât mai puțină odihnă, situația nu devine mai puțin problematică. Citește articolul