Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deși vizează funcționarii publici, schimbările la nivel administrativ pot influența modul în care compania interacționează cu instituțiile statului, inclusiv aspecte legate de proceduri sau chiar de gestionarea personalului în anumite contexte.
În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul
Articolul menționează că firma trebuie să mențină un anumit număr de angajați. Acest departament este responsabil cu recrutarea, menținerea și gestionarea personalului, deci trebuie să știe această condiție pentru a o respecta și a evita pierderea finanțării.
Există anumite situații în care microîntreprinderile vor risca să piardă finanțarea nerambursabilă acordată de stat, după ce obțin banii puși la bătaie, începând de luni, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, prioritatea de investiții 2.1.A. Iată mai jos patru exemple de astfel de situații, de care microfirmele ar trebui să se ferească. Citește articolul
Este responsabil cu angajarea și gestionarea personalului, iar programul de finanțare oferă puncte suplimentare pentru crearea de noi locuri de muncă. Se interesează de impactul proiectului asupra forței de muncă.
Luni încep înscrierile într-un program de finanțare în care microîntreprinderile vor putea cere până la 200.000 de euro pentru extinderea afacerilor proprii. Însă, din moment ce punctajul va face diferența între proiecte, firmele trebuie să știe că își pot asuma aspecte care să le aducă un punctaj mai bun decât al altor „competitori”. Dar numai dacă sunt pregătite să le și ducă la îndeplinire. Citește articolul
Departamentul de HR trebuie să știe pentru ce tipuri de activități poate angaja zilieri și cum să gestioneze corect aceste contracte, conform noilor reguli.
Printr-un proiect de ordonanță de urgență adoptat miercuri de Guvern în ședința săptămânală se vor reintroduce în Legea zilierilor patru domenii scoase la finele anului trecut, prin celebra Ordonanță 114, domenii în care să se poată lucra cu zilieri în mod legal. Citește articolul
Departamentul de HR este direct responsabil de calcularea corectă a salariilor nete ale angajaților, comunicarea cu aceștia despre modificări și aplicarea salariului minim specific construcțiilor.
La începutul anului, redacția noastră atrăgea atenția că, în cazul companiilor care desfășoară activitate și în alte domenii decât în cel al construcțiilor, salariile nete ale angajaților pot fluctua de la o lună la alta. Recent, Guvernul a luat măsuri pentru a combate această problemă, dar adevărul este că tot vor exista asemenea situații, chiar dacă mai rar. Citește articolul
Analiza lipsei de specialiști pe piața muncii, impactul asupra salariilor și strategiilor de atragere și reținere a personalului calificat.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
HR trebuie să știe ce calificări și acte sunt necesare pentru a angaja șoferi de ridesharing, cum ar fi vârsta minimă, vechimea permisului și controalele medicale.
Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
Implicarea unor angajați (lider de sindicat și mecanici) în anchetă necesită gestionarea aspectelor legate de personal, disciplină și impactul asupra forței de muncă de către departamentul de Resurse Umane.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Monitorizează programele guvernamentale care pot afecta bunăstarea financiară a angajaților, cum ar fi scutirile de taxe pentru familii sau programele de sprijin pentru educația copiilor (vouchere), pentru a putea oferi informații sau sprijin angajaților.
Guvernul a stabilit măsurile prioritare din programul de guvernare pentru semestrul al doilea al anului 2019. Printre aceste măsuri se regăsesc o serie de propuneri, printre care impozitul zero pentru o anumită grupă de cetățeni, programe de finanțare pentru medici sau vouchere pentru elevii fără absențe. Citește articolul
Deși articolul se referă la funcționarii publici, principiile răspunderii disciplinare, modul de cercetare a abaterilor, dreptul la apărare și criteriile de individualizare a sancțiunilor sunt similare cu cele aplicate în departamentele de Resurse Umane din companiile private pentru gestionarea abaterilor angajaților.
Deși pare să se discute exclusiv despre problema pensiilor speciale pe care le prevede viitorul Cod administrativ, implicațiile pe care noul act le va avea sunt mult mai largi și mai importante decât simpla problemă a unor indemnizații speciale. Citește articolul