Articolul vorbește despre nivelul scăzut al competențelor digitale în rândul populației, ceea ce afectează disponibilitatea forței de muncă cu abilitățile necesare și subliniază nevoia de programe de formare pentru angajați.
Guvernul României propune în dezbatere un nou cadru național pentru competențele digitale, în încercarea de a reduce decalajul dintre procentul descrie accesul la internet și cel care descrie abilitățile reale ale cetățenilor. În ciuda investițiilor masive în digitalizare și echipamente, nivelul competențelor digitale rămâne scăzut, ridicând semne de întrebare cu privire la eficiența resurselor alocate până în prezent. Citește articolul
Articolul oferă informații esențiale despre cum angajații pot beneficia de medicamente compensate prin asigurare de sănătate, sprijinind astfel bunăstarea și accesul la servicii medicale, aspecte de interes direct pentru departamentul de Resurse Umane.
În România, mai multe categorii de persoane pot beneficia de medicamente compensate prin Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS), conform unui ghid publicat recent de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Aceste medicamente sunt prescrise exclusiv de medicul de familie sau de medicul specialist și pot fi ridicate doar de la farmaciile care au contract cu o casă de asigurări de sănătate. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane se ocupă direct de administrarea contractelor de muncă, angajarea, modificarea sau încetarea relațiilor de muncă, inclusiv pentru angajații străini. Ei trebuie să știe exact ce notificări și în ce termene trebuie făcute către autorități pentru a evita penalizările.
Angajatorii sau beneficiarii prestărilor de servicii au obligația de a notifica Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) inclusiv în ceea ce privește modificarea sau încetarea contractului individual de muncă ori a detașării unui străin. Nerespectarea acestei obligații se sancționează cu amendă, ce poate fi aplicată pentru fiecare angajat străin pentru care angajatorul a omis să facă notificarea. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul descrie în detaliu serviciile medicale pe care le pot primi angajații de la medicul de familie, inclusiv eliberarea de concedii medicale, adeverințe pentru angajare sau alte documente necesare, ceea ce are impact direct asupra gestionării forței de muncă și a bunăstării angajaților.
Asigurații înscriși pe lista unui medic de familie pot beneficia din partea acestuia de o serie de servicii medicale incluse în pachetul de bază, conform unui ghid publicat recent de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). În plus, anumite consultații și documente medicale pot fi oferite și la distanță. Citește articolul
Este departamentul care negociază și gestionează aceste contracte, stabilind salarii, beneficii, reguli de lucru, evaluare și proceduri pentru angajați.
Negocierea unui contract colectiv de muncă (CCM) trebuie să depășească paradigma unei simple reluări a prevederilor din Codul muncii, incluzând clauze ce vizează ierarhii și coeficienți de salarizare, periodicitatea și dimensiunea indexărilor salariale, condițiile de utilizare a semnăturii electronice, aspecte de procedură disciplinară, criteriile de evaluare, cât timp petrec angajații în pauză de masă și dacă ea face parte sau nu din timpul de lucru, cum se formarea profesională, dimensiunea și tipul sporurilor, bonusurilor și a altor beneficii extrasalariale, toate acordate pe criterii obiective, clar definite. Citește articolul
Informațiile despre posibilitatea de a angaja personal nou în serviciile sociale (chiar dacă există o restricție generală în sectorul public) și despre cum se calculează salariile pentru angajații noi sau promovați sunt foarte importante pentru acest departament.
Printr-o ordonanță apărută vineri sunt prevăzute măsuri pentru îmbunătățirea serviciilor sociale din România, stabilindu-se, printre altele, o condiționare a finanțării serviciilor de la buget de deținerea licenței de funcționare. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de recrutarea, angajarea și integrarea persoanelor cu dizabilități, precum și de raportările legate de numărul de angajați și relația cu ONG-urile.
Începând din acest an, angajatorii cu obligația de a angaja persoane cu dizabilități trebuie să colaboreze cu cel puțin trei ONG-uri pentru a facilita recrutarea acestora și să raporteze anual situația angajărilor. În plus, noi reglementări impun măsuri suplimentare în demersurile de prevenire a hărțuirii la locul de muncă, inclusiv facilitarea posibilității de a depune plângeri anonime. De asemenea, luna trecută s-au oficializat normele pentru decontarea ochelarilor de vedere pentru angajații din sectorul public și a fost stabilit un mecanism de actualizare a salariului minim brut pe țară, bazat pe inflație și productivitatea muncii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de recrutarea, angajarea și integrarea persoanelor cu dizabilități, precum și de raportările legate de numărul de angajați și relația cu ONG-urile.
Începând din acest an, angajatorii cu obligația de a angaja persoane cu dizabilități trebuie să colaboreze cu cel puțin trei ONG-uri pentru a facilita recrutarea acestora și să raporteze anual situația angajărilor. În plus, noi reglementări impun măsuri suplimentare în demersurile de prevenire a hărțuirii la locul de muncă, inclusiv facilitarea posibilității de a depune plângeri anonime. De asemenea, luna trecută s-au oficializat normele pentru decontarea ochelarilor de vedere pentru angajații din sectorul public și a fost stabilit un mecanism de actualizare a salariului minim brut pe țară, bazat pe inflație și productivitatea muncii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de recrutarea, angajarea și integrarea persoanelor cu dizabilități, precum și de raportările legate de numărul de angajați și relația cu ONG-urile.
Începând din acest an, angajatorii cu obligația de a angaja persoane cu dizabilități trebuie să colaboreze cu cel puțin trei ONG-uri pentru a facilita recrutarea acestora și să raporteze anual situația angajărilor. În plus, noi reglementări impun măsuri suplimentare în demersurile de prevenire a hărțuirii la locul de muncă, inclusiv facilitarea posibilității de a depune plângeri anonime. De asemenea, luna trecută s-au oficializat normele pentru decontarea ochelarilor de vedere pentru angajații din sectorul public și a fost stabilit un mecanism de actualizare a salariului minim brut pe țară, bazat pe inflație și productivitatea muncii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de recrutarea, angajarea și integrarea persoanelor cu dizabilități, precum și de raportările legate de numărul de angajați și relația cu ONG-urile.
Începând din acest an, angajatorii cu obligația de a angaja persoane cu dizabilități trebuie să colaboreze cu cel puțin trei ONG-uri pentru a facilita recrutarea acestora și să raporteze anual situația angajărilor. În plus, noi reglementări impun măsuri suplimentare în demersurile de prevenire a hărțuirii la locul de muncă, inclusiv facilitarea posibilității de a depune plângeri anonime. De asemenea, luna trecută s-au oficializat normele pentru decontarea ochelarilor de vedere pentru angajații din sectorul public și a fost stabilit un mecanism de actualizare a salariului minim brut pe țară, bazat pe inflație și productivitatea muncii. Citește articolul