Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de noile reguli de sănătate publică care afectează condițiile de siguranță la locul de muncă și la evenimente, pentru a proteja sănătatea angajaților și a clienților și a asigura un mediu sigur.
Firmele care au, mai nou, posibilitatea de a funcționa la capacitate mare, dacă toată lumea implicată e vaccinată anticoronavirus sau testată negativ, ar trebui să se aștepte la controale din partea autorităților, a precizat joi Raed Arafat, secretar de stat la Ministerul Afacerilor Interne. Conform măsurilor de relaxare care au fost implementate la 15 mai 2021 și care vor fi implementate de la 1 iunie 2021, sunt mai multe tipuri de companii care pot opta pentru funcționarea la capacitate mare. Citește articolul
Responsabilii cu sănătatea și siguranța în muncă sunt interesați de aceste reguli pentru a se asigura că angajații care se întorc din călătorii nu prezintă un risc de sănătate pentru ceilalți colegi și pentru a adapta politicile interne de prevenție.
După ce, la jumătatea lunii, autoritățile au stabilit că cei care vin din țări aflate în zona roșie pot scăpa de carantină doar dacă sunt vaccinați complet, joi, printr-o hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU), a fost decisă introducerea mai multor excepții în acest sens. Mai exact, se reintroduc, printre altele, excepțiile de la carantinare pentru cei care au trecut prin boală și pentru cei care stau cel mult trei zile pe teritoriul țării noastre. Citește articolul
Este interesat de modul în care s-au simplificat anumite aspecte legate de securitatea muncii pentru angajații care lucrează de acasă, în special cele referitoare la echipamentele folosite.
În telemuncă, locațiile de unde lucrează telesalariații fac parte din categoria datelor cu caracter personal, astfel încât, în lumina modificărilor legislative de la începutul lunii curente, angajatorii pot cere aceste informații în continuare doar în baza unei justificări a interesului de prelucrare a unor asemenea date, interes ce trebuie să se dovedească a fi mult mai mare decât interesul telesalariatului de a-și păstra confidențialitatea datelor, a subliniat un specialist în dreptul muncii la conferința de HR organizată recent de avocatnet.ro. În acest sens, pe lângă instruirea de securitate și sănătate în muncă (SSM) pe care angajatorul trebuie să o facă, acesta trebuie să demareze și o analiză foarte clară în acest sens, pentru a stabili justificarea exactă a unui demers de acest fel. Astfel, ar fi posibil ca angajatorul să convină cu telesalariații ca aceștia să-și declare totuși locațiile exacte de unde lucrează. Citește articolul
SSM se ocupă de bunăstarea angajaților. Pauza de masă este esențială pentru odihnă și recuperare, prevenind oboseala și contribuind la un mediu de lucru mai sigur și mai sănătos, conform normelor de securitate.
Pauza de masă acordată salariaţilor nu este timp efectiv de muncă, iar dacă ea este stabilită în regulamentul intern şi este inclusă în programul de lucru zilnic nu înseamnă că acea pauză este considerată o oră suplimentară programului şi nici nu se plăteşte de către angajator, potrivit explicaţiilor făcute de un specialist în dreptul muncii în cadrul conferinței de HR organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul
Datele despre rata de vaccinare sunt relevante pentru evaluarea riscurilor de sănătate în mediul de lucru. De asemenea, informațiile despre calitatea aerului pot influența programele de sănătate și bunăstare pentru angajați.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul SSM ar fi interesat de informațiile despre folosirea substanțelor iritante și de vătămările corporale rezultate, pentru a înțelege riscurile asociate acestor substanțe și pentru a preveni situații similare sau a gestiona siguranța, chiar dacă incidentul nu a avut loc la muncă, dar poate oferi lecții legate de gestionarea riscurilor chimice sau de violență.
Pornind de la o întrebare adresată pe forumul avocatnet.ro, prin care o cititoare reclamă faptul că a fost amendată cu 1.000 lei pentru folosirea unui spray cu piper în urma unui atac asupra sa, am dorit să aflăm de la Inspectoratul General al Poliţiei Române în ce condiţii poate fi sancţionată o persoană pentru folosirea unui spray iritant lacrimogen. Citește articolul
Include informații despre testarea COVID-19 și certificatele care pot influența măsurile de sănătate și siguranță pentru angajați, mai ales pentru cei care călătoresc sau fac naveta în alte țări, pentru a asigura un mediu de lucru sănătos.
Certificatul digital, ce va atesta, atunci când e vorba despre călătorii în statele Uniunii Europene (UE), că o persoană a fost vaccinată împotriva coronavirusului, că a avut recent un rezultat negativ la testul de depistare a infecției sau că s-a vindecat în urma infecției, ar trebui să fie operațional începând cu 1 iulie. După cum a anunțat recent Parlamentul European (PE), cei ce călătoresc frecvent între state membre UE ar putea beneficia, pentru a obține certificatul digital, de testare anti-COVID-19 la prețuri accesibile sau chiar gratis. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru asigurarea siguranței și sănătății angajaților la locul de muncă, iar articolul detaliază exact regulile și obligațiile legate de acestea care trebuie incluse în regulamentul intern.
Chiar şi firmele care lucrează cu furnizori de servicii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) trebuie să prevadă în regulamentul lor intern regulile din acest domeniu care trebuie respectate de salariaţi, au afirmat specialiştii într-o conferinţă recentă avocatnet.ro. Citește articolul
Detaliile privind imunitatea colectivă și ridicarea restricțiilor (ex: măștile în aer liber) sunt esențiale pentru adaptarea strategiilor de sănătate și siguranță la locul de muncă și evaluarea riscurilor pentru angajați.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este crucial pentru siguranța șoferilor și a celorlalți participanți la trafic ca timpii de odihnă să fie respectați și tahografele să nu fie modificate. Acest departament veghează la prevenirea accidentelor și la asigurarea unui mediu de lucru sigur.
În cazul în care există suficiente dovezi care indică bănuieli cu privire la modificarea sistemului de înregistrare a activității mașinii, aceasta va fi dusă la un atelier autorizat, pentru teste suplimentare, și, în cazul în care se descoperă că s-a umblat la tahograf, plăcuțele de înmatriculare ale mașinii de transport vor fi reținute, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Acest ordin este menit să reflecte modificările apărute, la începutul anului, în legislația privind transporturile rutiere și are ca scop modificarea normelor metodologice privind controlul perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale șoferilor profesioniști, dar și modul în care sunt instalate și utilizate tahografele. Citește articolul