Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important să știe ce ajutoare publice sunt disponibile pentru angajați în timpul epidemiilor, pentru a completa măsurile de sănătate și siguranță luate de companie.
Autoritățile locale și Guvernul vor putea dispune acordarea, în anumite situații, a unor ajutoare de urgență, în bani sau în natură, inclusiv celor care au fost afectați de epidemii, conform unei legi publicate marți în Monitorul Oficial. Până acum, autoritățile nu puteau da ajutoare de urgență celor afectați de epidemii. Citește articolul
Noutăți esențiale pentru evaluarea riscurilor legate de sănătatea și siguranța angajaților la locul de muncă și pentru adaptarea protocoalelor de siguranță.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Hărțuirea afectează sănătatea mentală a angajaților, iar acest departament trebuie să se asigure că mediul de lucru este sigur și sănătos pentru toți, prevenind inclusiv stresul și abuzul.
Angajatorul este responsabil pentru securitatea şi sănătatea salariaţilor săi cât timp aceştia se află în timpul programului de lucru, scrie în Codul muncii, asta înseamnă că, şi în situaţia în care o altă persoană din afara firmei săvârseşte fapte de hărţuire asupra unui salariat, angajatorul are responsabilitatea de a-şi proteja salariatul, a explicat un specialist în relaţii de muncă la o conferinţă recentă avocatnet.ro. Citește articolul
Pentru a se asigura că șoferii sunt în siguranță la volan (fără alcool/droguri), vehiculele sunt în stare bună tehnică (ITP valabil, tahograf corect), că se respectă limitele de viteză și măsurile de protecție sanitară, prevenind accidentele și îmbolnăvirile.
Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul
Este important pentru a ști ce măsuri de siguranță și sănătate trebuie aplicate la birou (măști, testare) și cum să pregătească firma pentru eventualele controale ale autorităților în acest sens.
În contextul noilor măsuri de relaxare anunțate la începutul acestei luni, există mai multe aspecte importante cărora angajatorii ar trebui să le acorde atenție: de la menținerea obligativității măștii de protecție la birou, plata orelor suplimentare în telemuncă, testarea angajaților și controalele anunțate în acest sens, la multitudinea de date cu caracter personal de gestionat conform prevederilor legale și alte asemenea chestiuni esențiale. Astfel, vă prezentăm, în continuare, opt lucruri care nu trebuie trecute cu vederea de niciun angajator. Citește articolul
Departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă este principalul interesat, deoarece articolul detaliază multe controale ale Inspecției Muncii legate de siguranța și sănătatea angajaților. De la condițiile speciale de muncă și prevenirea COVID-19, la riscurile de afecțiuni musculo-scheletice și siguranța în sectoare specifice (transport, extracție), toate aceste puncte sunt esențiale pentru a proteja lucrătorii.
Companiile care folosesc zilieri în activitatea lor vor fi controlate de luna viitoare de inspectoratele teritoriale de muncă (ITM), în timp ce vor fi demarate şi acţiuni de combatere a cazurilor de muncă nedeclarată în domeniul prestărilor de servicii. Măsurile fac parte din calendarul controalelor la angajatori stabilit pentru trimestrul al treilea din 2021. Citește articolul
Chiar dacă se referă la evenimente sociale, regulile de sănătate publică (legate de COVID-19), inclusiv cele despre numărul de participanți și vaccinare, trebuie respectate pentru siguranța tuturor participanților și a angajaților, iar acest departament monitorizează aspectele de siguranță la scară mai largă.
Începând de astăzi, petrecerile de nuntă şi cele de botez vor putea dura până la ora 02:00, dacă vor avea loc în restaurante, localuri sau saloane de evenimente, potrivit unui act normativ publicat ieri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Subiectul sănătății (pandemie, frica de infecție) este central pentru SSM, care se asigură că angajații sunt în siguranță și sănătoși.
Anesteziate de criza COVID, cabinetele stomatologice încep să se aglomereze. Citește articolul
Este esențial pentru SSM să cunoască măsurile legale prin care se poate asigura un mediu de lucru sănătos și sigur pentru toți angajații, inclusiv prin testare sau alte metode preventive.
Revenirea la birou a salariaţilor aduce în discuţie o nouă chestiune cu care se vor confrunta angajatorii: reducerea riscurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul angajaţilor nevaccinaţi. Cum vaccinarea anti-COVID-19 nu este obligatorie şi nici angajatorul nu poate impune acest lucru salariaţilor, se pune întrebarea dacă este legală sau nu testarea COVID-19 realizată periodic drept soluţie pentru împiedicarea îmbolnăvirilor la birou. Citește articolul
Acest departament se asigură că angajații sunt în siguranță la muncă. Articolul le arată ce greșeli duc la accidente și procese în instanță, subliniază importanța instruirii corecte și a echipamentelor sigure, ajutându-i să prevină alte incidente similare.
Chiar dacă nu există dispoziții explicite cu privire la natura răspunderii juridice a angajatorului pentru prejudiciile cauzate victimelor accidentelor de muncă, angajații pot fi despăgubiți în urma acestora atunci când angajatorul nu-și respectă obligațiile în materia sănătății și securității în muncă. Iată, în cele ce urmează, prezentarea pe scurt a unei decizii judecătorești într-o speță ce privește un accident de muncă în care culpa a fost una comună, adică atât a angajatului, cât și a angajatorului. Citește articolul