avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1196 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES GRATUIT
Dialoguri editoriale

Neajunsurile comunicării oficialilor față cu reacțiunea publică

Planificarea strategică a unei companii depinde și de anticiparea contextului legislativ, economic și social. O comunicare guvernamentală slabă și imprevizibilă, plină de incertitudini, poate complica semnificativ procesul de planificare și de stabilire a obiectivelor pe termen lung ale unei companii.

Simona Voiculescu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
31 Octombrie 2020 | 4 | 2423 | Timp de citire: 4 min.

Comunicarea publică în pandemie este esențială; nu doar pentru că poate să taie, dacă nu chiar să smulgă din rădăcini ideile conspiraționiste, fake news-ul ș.a. asemenea, ci mai ales pentru că oamenii au nevoie mai mult ca niciodată de ea. E inadmisibil ca doi oameni din același aparat să vorbească, la mai puțin de o zi, despre același lucru în termeni diferiți; e inadmisibil să ții discursuri care nu spun nimic sau să nu te poziționezi suficient de ferm ori deloc atunci când comunitatea căreia te-ai adresat îți pune pe masă toate nelămuririle unei măsuri proaste. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Dialoguri editoriale

Cu o stropitoare goală nu poți uda nimic

Pentru a planifica strategia pe termen lung a unei companii, este esențial să înțelegi provocările sociale și economice ale țării, cum ar fi calitatea forței de muncă și stabilitatea societății. Articolul oferă o perspectivă critică asupra acestor aspecte, care pot influența deciziile strategice ale companiei pe termen lung.

Alin Popescu în Editorial
Fondator, avocatnet.ro
31 Octombrie 2020 | 13 | 3345 | Timp de citire: 5 min.

Am văzut întotdeauna autoritățile publice dintr-un stat precum o stropitoare. Noi toți, prin taxele, impozitele și eforturile noastre, construim stropitoarea și o umplem cu apă. Și ea ar trebui să ude iarba, florile, micii pomi ce cresc în jurul nostru. Să înverzească valea și să ne dea, zilnic, viață. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dreptul salariaților la grevă ar putea deveni iluzoriu, uneori, dacă proiectul noii legi a dialogului social va trece de deputați în forma actuală

Acest departament trebuie să înțeleagă cum modificările legislative privind grevele pot influența planurile de dezvoltare ale firmei pe termen lung și stabilitatea forței de muncă.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Octombrie 2020 | 2 | 3832 | Timp de citire: 4 min.

Un proiect al unei noi legi a dialogului social este aproape de adoptare, la Camera Deputaților (for decizional). Dacă va trece astfel cum apare acum și va intra în vigoare, noul act normativ va dubla, în esență, numărul de salariați care vor putea declanșa, legal, o grevă. Deși este de înțeles stabilirea unui număr minim de angajați care să poată să facă grevă legal, există, totuși, semne de întrebare dacă necesitatea unui număr de jumătate plus unu din angajați nu transformă acest drept într-unul iluzoriu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Eșalonarea simplificată va putea fi cerută și dacă deja aveai datorii la data de 16 martie

Cunoașterea opțiunilor de eșalonare a datoriilor fiscale permite companiei să își ajusteze planurile pe termen scurt și lung, să gestioneze mai bine banii și să ia decizii strategice informate, mai ales în perioade economice dificile.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2020 | 2126 | Timp de citire: 2 min.

Mecanismul simplificat al eșalonării la plată a fost stabilit prin OUG 181/2020 pentru datoriile acumulate de companii și persoanele fizice după intrarea României în starea de urgență. Deși vizează în principal bunii platnici, inclusiv cei care aveau deja datorii înainte de criză îl vor putea accesa, dacă le achită înainte să ceară eșalonarea simplificată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Planul de formare profesională: Ce angajatori sunt obligați să-l întocmească și cum

Acest departament este interesat de cum își dezvoltă compania angajații, pentru a se asigura că forța de muncă este pregătită pentru viitoarele nevoi și obiective ale afacerii, sprijinind astfel creșterea strategică a companiei.

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
30 Octombrie 2020 | 3964 | Timp de citire: 3 min.

Planul de formare profesională este documentul pe care angajatorul, persoană juridică ce are mai mult de 20 de salariați, are obligația să-l elaboreze anual, cu consultarea organizației sindicale sau a reprezentanților salariaților, potrivit Codului Muncii. Acesta include toate aspectele tehnice legate de formare - cursurile, cine le organizează, pe ce perioadă, câte ore de curs, care sunt obiectivele, evaluarea ș.a.. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Conformare pas cu pas - Obligațiile firmelor către AFM & obligațiile companiilor care au autorizație de mediu

Acest departament trebuie să includă în planurile pe termen lung ale companiei costurile și riscurile legate de obligațiile de mediu, asigurând că deciziile strategice iau în considerare conformitatea cu reglementările de mediu.

avocatnet.ro în Webinarii / Media premium
30 Octombrie 2020 | 2376 | Timp de citire: 46 min.

În acest webinar explicăm, în detaliu, alături de Green Environment Support obligațiile de conformare ale companiilor pe legislația de mediu, precum și conduita potrivită la un control al autorităților din domeniu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

E nevoie de un drept al salariatului de a fi inaccesibil în afara programului? Ce ar însemna asta pentru angajatori

Definește direcția pe termen lung a companiei, inclusiv adaptarea la schimbările legislative în domeniul muncii și dezvoltarea unei culturi organizaționale care să sprijine performanța angajaților fără a le afecta sănătatea și bunăstarea.

KPMG România în Relații de muncă & Asigurări sociale
30 Octombrie 2020 | 10117 | Timp de citire: 5 min.

În contextul dezvoltării constante a tehnologiei, dar având în vedere și criza epidemiologică actuală, ce a dus la o creștere a numărului de salariați care lucrează de la distanță, ar fi necesar ca autoritățile să se gândească la introducerea unui drept de a fi inaccesibil în afara programului de lucru? O asemenea schimbare ar preîntâmpina apariția situațiilor de abuz, stres, presiune în timpul liber și chiar a sindromului de burnout, iar încălcarea dreptului respectiv ar expune angajatorii la o serie de sancțiuni. Pentru moment, vorbim doar de o inițiativă discutată în Olanda, însă n-ar fi exclus ca aceasta să fie preluată și de alte state în viitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Aleșii locali pot depune jurământul și prin mijloace electronice

Pentru a înțelege cum se schimbă regulile și procesele la nivel guvernamental în situații neobișnuite, ceea ce poate oferi idei pentru planificarea pe termen lung a companiei în fața unor evenimente majore și pentru adaptarea strategică.

Dragoș Niculescu în Știri & Revista presei
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Octombrie 2020 | 2 | 3252 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a-și putea ocupa posturile pentru care au fost aleși, primarii, consilierii și președinții de consilii pot depune, de-acum, jurământul, în cazul unor perioade excepționale, așa cum este și cea actuală, prin intermediul mijloacelor electronice, în cadrul primelor ședințe ale consiliilor locale sau județene, potrivit unei ordonanțe ce a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Florin Cîțu: Nu vom mai închide economia, cum s-a întâmplat, pentru două luni, în primăvară

Articolul oferă informații fundamentale despre contextul economic general (creștere GDP, inflație, politica fiscală, evitarea blocajelor economice) care sunt vitale pentru definirea strategiei pe termen mediu și lung a companiei și pentru planificarea bugetară.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Octombrie 2020 | 898 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Două clauze de care ai nevoie în contractele de muncă: neconcurența și confidențialitatea. Asemănări, deosebiri și aspecte practice

Acest departament este interesat să se asigure că obiectivele și avantajul competitiv al companiei sunt protejate, iar clauzele de neconcurență și confidențialitate joacă un rol în păstrarea secretelor strategice.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2020 | 5676 | Timp de citire: 6 min.

Clauza de neconcurență și cea de confidențialitate sunt listate în Codul muncii ca exemple de clauze specifice în contractele de muncă. Ambele sunt facultative, dar utilitatea lor în practică este de necontestat. Pe parcursul contractului, firma e pe deplin interesată ca angajații acesteia să nu divulge în stânga și-n dreapta aspecte pe care le firma le consideră confidențiale - pentru că poate fi prejudiciată. Odată terminată relația contractuală, firma poate fi interesată, în raport cu anumiți angajați, să se asigure că aceștia nu prestează activități în concurență cu cele prestate înainte. Pentru neconcurență, firma e obligată să plătească o indemnizația negociată, dar pornind de la un minim legal, însă ce se întâmplă dacă firma își dă seama că nu ar mai avea nevoie de acele clauze de neconcurență inserate în contracte? Despre cele două clauze au discutat, recent, pentru abonații avocatnet.ro, două avocate specializate în dreptul muncii. Citește articolul