Acest departament este interesat pentru că noile reguli schimbă cui pot fi vândute anumite servicii (de exemplu, tatuaje sau piercinguri), afectând direct numărul de potențiali clienți și strategia de vânzări.
Pe 10 mai au intrat în vigoare norme noi de igienă pentru saloanele de înfrumusețare și îngrijire și pentru saloanele de tatuaj, piercing și implantare dermală. Înlocuind vechile norme în materie, noul ordin de ministru nu stabilește însă în premieră interdicția de a tatua persoane sub 18 ani. Diferența față de normele aplicabile până de curând e că nici dacă vin de mână cu părinții cei între 16 și 18 ani nu se mai pot tatua. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum să promoveze și să vândă produsele de creditare, avertizând despre practicile interzise și informațiile obligatorii pentru a evita amenzi și pentru a fi corect cu clienții.
Unele dintre cele mai drastice amenzi pe care le pot aplica inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sunt cele aferente constatării unor nereguli în domeniul dezvoltării imobiliare. Din acest motiv, operatorii comerciali din acest domeniu pot folosi fișele de control ANPC drept ghid de bune practici în desfășurarea activității lor. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe dacă produsele pe care le vând necesită raportări speciale de transport, pentru a comunica corect clienților și a înțelege posibilele costuri sau întârzieri legate de livrare.
În contextul folosirii sistemului e-Transport, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să analizeze cu atenție lista produselor cu risc fiscal ridicat, ca să nu riște să treacă cu vederea situațiile în care raportările sunt obligatorii. Atenționarea este utilă mai ales în contextul în care urmează o extindere a listei produselor riscante pentru care trebuie făcute raportări în e-Transport. Citește articolul
Pentru a ști ce informații complete și corecte trebuie să le ofere clienților despre produse, prețuri, livrare și retururi, ca să nu încalce legea și să evite amenzi.
Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) pot desfășura controale și la comercianții online. Fișele de control puse la dispoziție pe site-ul instituției arată că și în cazul acestui tip de activități amenzile, adunate, pot atinge valori descurajant de mari. Documentele oferă indicii foarte clare pentru firmele care vor să își remedieze neregulile înainte de începerea controlului de la Protecția Consumatorului. Citește articolul
Dacă firma este un editor de presă sau produce conținut și vrea să-l monetizeze, acest departament trebuie să înțeleagă noile oportunități și condiții de licențiere și vânzare.
Presa din România s-a unit pentru a controla utilizarea propriului conţinut online şi pentru a preveni utilizarea necorespunzătoare a acestuia. Din 21 noiembrie 2023 este activ organismul de gestiune colectivă Asociaţia pentru Gestiunea Drepturilor Editorilor (AGDE). Această organizaţie gestionează drepturile conexe drepturilor de autor ce aparţin editorilor publicaţiilor de presă și reprezintă editorii români în fața marilor platforme online. Citește articolul
Chiar dacă nu se ocupă direct cu finanțele, departamentul de vânzări trebuie să știe cum problemele cu situațiile financiare pot afecta șansele firmei de a câștiga contracte sau de a participa la licitații, conform celor menționate în articol.
Ultima zi de depunere, fără a risca amenzi, a situațiilor financiare ale anului 2023, pentru firmele care au exercițiul financiar identic cu anul calendaristic, este 29 mai 2024. Spre deosebire de anii anteriori, noutatea în 2024 este că amenzile nu mai pot fi plătite la jumătate din valoarea lor, facilitatea fiind eliminată prin Legea 296/2023, și, prin urmare, pot depăși 10.000 lei - o sumă relevantă pentru multe societăți. Însă, pe lângă amenzi, consecințele nedepunerii situațiilor financiare sunt multiple - atât operaționale în activitatea companiei, cât și pentru persoanele responsabile (administratorii și nu numai). Citește articolul
Informațiile despre inflație sunt importante pentru a înțelege cum se modifică puterea de cumpărare a clienților și pentru a ajusta strategiile de preț și vânzări ale produselor și serviciilor.
Schimbările structurale din coșul de consum, din 2020 până în primele luni ale anului 2024 au influențat inflația, iar adecvarea politicii monetare la evoluția acesteia necesită prudență. Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că produsele și serviciile vândute respectă standardele și cerințele ANPC, pentru a evita blocarea vânzărilor sau deteriorarea imaginii companiei din cauza problemelor de conformitate.
Deși amenzile pe care Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) le poate administra firmelor pot fi drastice, Autoritatea pune la dispoziția comercianților o serie de instrumente care îi pot ajuta să evite astfel de situații. Unul dintre acestea este solicitarea efectuării unui control voluntar, la cererea comerciantului. Citește articolul
Dacă firma oferă servicii direct clienților (ex: transport, hoteluri, magazine, restaurante), este important să știe că nu poate refuza transportul sau accesul persoanelor cu dizabilități sau al câinilor-ghid ai acestora, sub sancțiunea amenzilor.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 13 - 19 mai 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este interesat de starea economiei și de puterea de cumpărare a consumatorilor, deoarece acestea influențează direct cererea pentru produsele sau serviciile companiei și volumul vânzărilor.
Activitățile economice tind să se relanseze în zona euro și în Uniunea Europeană, după rezultatele slabe de la finalul anului 2023, iar România a avut, în primul trimestru din 2024, o creștere de 0,5% față de T4 din anul trecut. Pe ansamblu, avansul în Uniunea Europeană al PIB-ului a fost de 0,3% în primul trimestru, la fel ca și în zona euro. Citește articolul