Departament: Vânzări (Sales)
MAI propune modificarea legislației rutiere: Șoferii vor putea fi sancționați și în baza vitezei medii de deplasare, iar accidentele ușoare vor putea fi raportate online
Echipele de vânzări folosesc adesea mașinile în activitatea zilnică. Cunoașterea noilor reguli de viteză, parcare sau declararea accidentelor este crucială pentru a evita amenzi și a asigura buna desfășurare a activității comerciale.
19 Noiembrie 2025 | 3 | 82047 | Timp de citire: 2 min.
Legislația privind circulația pe drumurile publice se va modifica în următoarea perioadă, potrivit unui proiect de ordonanță pus marți în dezbatere publică de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), printre măsurile propuse acum numărându-se introducerea posibilității legale de a calcula viteza medie a șoferilor între două puncte ale unui drum și sancționarea lor în baza acesteia, dar și a posibilității de raportare online a accidentelor din care rezultă doar pagube materiale. Citește articolul
Reminder Astăzi se sărbătorește Ziua bărbatului
Departamentul de Vânzări poate folosi informația despre aceste zile oficiale pentru a planifica campanii promoționale sau oferte speciale, adaptate tematicii fiecărei sărbători, pentru a atrage clienți și a stimula vânzările.
În 2016, data de 8 martie a fost declarată oficial Ziua femeii, iar data de 19 noiembrie a fost declarată Ziua bărbatului. În această zi, autoritățile pot organiza evenimente dedicate sărbătoririi acesteia. Citește articolul
Black Friday 2025
Reminder Dacă constați o neconformitate la produsul cumpărat în termen de 30 de zile de la achiziție, comerciantul e obligat să ți-l înlocuiască
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă regulile clare privind retururile, garanțiile și ce înseamnă ca un produs să fie „conform”, pentru a putea informa corect clienții și a gestiona așteptările lor.
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Poliția Română intensifică verificările la articolele pirotehnice pentru sezonul 2025-2026, inclusiv în mediul online
Acest departament trebuie să cunoască noile restricții privind vânzarea de artificii și petarde, cine are voie să le cumpere și cum se verifică comerțul online, pentru a nu vinde produse interzise.
Anul acesta ar putea marca prima perioadă de sărbători în care folosirea petardelor și a artificiilor nu va mai fi prezentă la nivelul cu care eram obișnuiți, ca urmare a restricțiilor nou introduse privind accesul populației la astfel de articole. Inspectoratul general al poliției române (IGPR) a declarat că în contextul noilor prevederi care interzic persoanelor fizice cumpărarea și folosirea mai multor categorii de articole pirotehnice, atenția polițiștilor va fi și în mediul online. Citește articolul
Black Friday 2025
Reminder Care sunt drepturile consumatorilor în ceea ce privește livrarea produselor
Echipa de vânzări trebuie să știe cum să comunice corect cu clienții despre termenele de livrare, prețuri și drepturile lor, pentru a evita problemele și a asigura satisfacția clienților, mai ales în cazul comenzilor online.
Vânzătorii sunt obligați să livreze produsele cumpărătorilor în cel mult 30 de zile de la încheierea contractului, dacă nu s-a convenit un alt termen. În caz de întârziere, consumatorii pot solicita un nou termen de livrare, iar dacă bunurile nu ajung nici atunci, pot denunța contractul și solicita rambursarea sumelor plătite. În perioade aglomerate, precum Black Friday, autoritățile recomandă verificarea atentă a termenelor, condițiilor de livrare și modalităților de plată, pentru a evita întârzieri sau probleme legate de colete. Citește articolul
Interviu Intrarea într-o comunitate de energie echivalează cu pierderea statutului de prosumator. Care sunt avantajele și regulile noului sistem
Departamentul poate explora oportunități de a valorifica energia produsă în exces de companie sau de a oferi servicii de vânzare în cadrul comunităților de energie, analizând noile mecanisme de prețuri și compensare.
Apariția ordonanței de urgență care reglementează - în premieră în România - liberalizarea producției și transportului de energie electrică în contextul înființării comunităților de energie va schimba radical perspectiva prosumatorilor. Despre consecințele aderării la o astfel de comunitate discutăm cu Dan Pîrșan, președintele Asociației Prosumatorilor și Comunităților de Energie din România (APCE). Citește articolul
Deductibilitatea cheltuielilor cu mașinile: În cazul agenților de vânzări n-ar trebui să fie necesare foile de parcurs, dar acestea pot fi utile uneori la verificările ANAF
Acest departament este interesat deoarece agenții de vânzări folosesc mașini pentru munca lor zilnică. Articolul explică dacă și cum trebuie să-și înregistreze drumurile pentru a se asigura că respectă regulile companiei și pe cele fiscale, fără a le afecta munca.
Deși existența foilor de parcurs nu este necesară în cazul mașinilor folosite de agenții de vânzări și de achiziții, pentru a deduce integral cheltuielile la impozit pe profit și TVA, acestea pot fi utile uneori. Conform specialiștilor, au existat cazuri în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut acest lucru la controale, dacă mașinile erau folosite rar și în alte scopuri. Citește articolul
Jurisprudență utilă
avocatnet.ro câștigă la CJUE litigiul cu ANSPDCP privind amenda din 2019
Echipa de vânzări și marketing utilizează newsletterele și comunicările prin e-mail pentru a promova produse și servicii. Articolul oferă claritate asupra condițiilor legale în care pot trimite aceste comunicări, fără a fi nevoie de un consimțământ explicit separat, ajutându-i să își planifice campaniile în mod legal și eficient.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a dat câștig de cauză publicației avocatnet.ro în litigiul cu ANSPDCP privind amenda de aproximativ 9.000 de euro aplicată în 2019. Disputa a vizat legalitatea prelucrării datelor personale ale utilizatorilor care își creau conturi pentru a accesa conținut suplimentar și a primi informări zilnice prin email. CJUE a clarificat că transmiterea de informări zilnice către utilizatorii care și-au creat conturi gratuite se încadrează în excepțiile prevăzute de legislația europeană privind protecția datelor, validând astfel modelul de business al publicației. Citește articolul
Impozit micro: La 1 ianuarie 2026 urmează o nouă scădere a plafonului regimului
Nivelul veniturilor din vânzări influențează direct încadrarea firmei în regimul de microîntreprindere și, implicit, cota de impozitare. Informația ajută la înțelegerea implicațiilor financiare ale performanței de vânzări.
Plafonul în funcție de care se poate aplica impozitul micro se reduce din nou de la 1 ianuarie 2026, așa cum a stabilit Guvernul încă de acum aproape un an. Astfel, acesta va reveni, după mai mulți ani, la 100.000 euro. Citește articolul
UPDATE Deputații au adoptat proiectul privind limitarea avansurilor în antecontractele de vânzare-cumpărare cu dezvoltatorii. Care sunt noutățile
Pentru a înțelege cum se schimbă regulile privind avansurile pe care le pot cere de la clienți la vânzarea de locuințe noi și pentru a le comunica corect cumpărătorilor.
12 Noiembrie 2025 | 7935 | Timp de citire: 4 min.
Propunerea adoptată la Senat în primăvară prin care s-a propus plafonarea avansului cerut de dezvoltatorii imobiliari în funcție de stadiul construcţiei a fost adoptată azi, cu ceva modificări, și de deputați. Ce prevede acum proiectul: Citește articolul










