În contextul unor modificări legislative de anul trecut și al ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), specialiștii de la Radu Opriș au vorbit recent, la conferința avocatnet.ro pe legislația muncii, despre chestiunile esențiale de care să țină cont angajatorii, în 2021, atunci când fac detașări. Vorbim atât de detașările transnaționale, adică în cadrul UE, cât și de detașările în state terțe. Citește articolul
Salariul minim brut pe țară a fost majorat de la 2.230 la 2.300 de lei începând cu data de 13 ianuarie 2021, în loc ca Guvernul să fi operat modificarea la început de lună, așa cum ar fi fost normal. Acest lucru complică inclusiv situația salariaților detașați, context în care specialiștii KPMG România ne-au spus la ce trebuie să fie atenți angajatorii. Citește articolul
Acordarea diurnei angajaților, administratorilor, managerilor unei firme se face în condițiile legii, iar respectarea plafonului legal prestabilit și a celorlalte condiții asigură neimpozitarea acestora. E important de știut care sunt documentele necesare pentru a justifica acei bani oferiți ca diurnă, dar și ce se întâmplă dacă deplasările includ zile de repaus săptămânal. De asemenea, anul trecut, legislația ce vizează deplasările în afara țării a fost mult modificată, unele aspecte vizând inclusiv drepturile salariale și cele conexe acestora la care au dreptul detașații. Citește articolul
Cadrul legal al detașărilor salariaților, fie ele naționale sau transfrontaliere, a fost modificat semnificativ în anul încheiat recent. Schimbările vizează, printre altele, detașarea salariaților la instituțiile statului, dar și regulile pentru detașarea transfrontalieră ori obligațiile firmelor în legătură cu acestea. Citește articolul
Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul
Firmele cu angajați detașați în țările Uniunii Europene (UE) vor avea costuri mai mari de suportat, potrivit unei legi care se va aplica de duminică. Mai exact, firmele vor trebui să asigure salariaților, pe lângă salariul minim, și sporurile, indemnizațiile și bonusurile din statul în care au fost detașați aceștia. Regula va fi valabilă atât pentru angajatorii români care trimit salariați în UE, cât și pentru angajatorii din UE care trimit salariați în România. Citește articolul
Sumele percepute de către societatea-mamă de la filialele sale pentru împrumuturile sau detașările de personal sunt supuse TVA, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza C-94/19 San Domenico Vetraria. Citește articolul
Senatorii au respins, printr-un proiect de lege adoptat luni seară, o ordonanță de urgență dată de Guvern la începutul anului. Printre altele, acea ordonanță a venit cu plafonarea punctului-amendă pentru contravenții rutiere, eliminarea taxei pe lăcomie, înghețarea anumitor indemnizații sau amânarea termenului de conformare la dotarea automatelor comerciale cu case de marcat. Citește articolul
În contextul în care mulți dintre lucrătorii non-UE (Uniunea Europeană) sunt angajați în activități cu potențial sezonier (construcții, HoReCa etc.), în mod constant intervine întrebarea dacă acești lucrători pot fi detașați la o companie terță, în condițiile Codului Muncii. Răspunsul este da, însă foarte puține companii din România sunt conștiente de acest lucru. Citește articolul
Angajatorii care au salariați detașați în alte țări ale Uniunii Europene (UE) ar putea avea costuri majorate începând din vară, conform unor reguli europene ce trebuie aplicate inclusiv de către România. În esență, aceștia vor trebui să asigure salariaților inclusiv sporurile, indemnizațiile și bonusurile prevăzute de legislația statului în care au trimis lucrători, nu doar salariul minim. Citește articolul