avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Acasă Subiect: angajati
Subiect: angajati
ACCES PREMIUM

Cercetarea disciplinară: Când are loc discuția dintre angajat și angajator, ar fi bine să se încheie un proces verbal

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
8 Septembrie 2020 | 1 | 3735 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când angajatorul demarează o procedură de cercetare disciplinară și convoacă salariatul în cauză la discuția cu comisia de cercetare, specialiștii recomandă întocmirea unui proces verbal, care să consemneze întreaga discuție purtată.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

În cercetarea disciplinară, regulamentul intern poate fi folosit împotriva angajatorului, dacă nu e urmat întocmai

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 3849 | Timp de citire: 2 min.

Dacă un angajat încalcă regulile de conduită ale companiei, poate fi cercetat disciplinar de către angajator. Într-o astfel de cercetare, regulamentul intern, dacă există, devine superior Codului muncii. Mai exact, dacă nu e urmat întocmai, poate fi folosit împotriva angajatorului, într-un eventual litigiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce aspecte de digitalizare trebuie luate în calcul de angajatori la trecerea de la munca de birou la telemuncă

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 1 | 2718 | Timp de citire: 2 min.

În această perioadă, marcată de epidemia de coronavirus, multe firme de gândesc sau chiar au făcut trecerea de la munca de birou la telemuncă. În cazul unei astfel de schimbări, angajatorii trebuie să ia în calcul o serie de aspecte legate de digitalizare, care pot face modificarea tipului muncii mai facilă sau chiar posibilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știe angajatorii despre diversitate și incluziune la locul de muncă

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
4 Septembrie 2020 | 1 | 1735 | Timp de citire: 2 min.

Importanța, pentru angajatori, de a avea o politică și o strategie de diversitate și incluziune (D&I) la locul de muncă excede cadrul pur juridic, avantajele pentru cei care implementează asemenea politici nefiind doar evitarea răspunderii juridice pentru neconformare cu legea aplicabilă, ci și oportunitatea de a obține beneficii suplimentare, atât pentru companie (de exemplu, o mai eficientă rezolvare a problemelor și mai multă inovație), cât și pentru angajați (stimularea unui sentiment de incluziune, de pildă). Despre aceste lucruri au vorbit Ana Ber și Anca Robu, managing director, respectiv consultant senior la P&P România, o companie de consultanță în resurse umane. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid al Organizației Internaționale a Muncii

Cum pot stabili angajatorii un program de telemuncă prin care să asigure un echilibru cu viața personală

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
28 August 2020 | 1 | 4059 | Timp de citire: 3 min.

Ultimele luni au schimbat radical paradigma, în cazul relațiilor de muncă, permițându-li-se salariaților (sau chiar fiind necesar) să lucreze de acasă, pentru prevenirea - pe cât posibil - a efectelor pandemiei. Deși, în teorie, s-ar putea crede că munca de acasa permite un confort sporit pentru angajați, se pare că, de multe ori, aceasta duce la o delimitare mai puțin clară dintre viața profesională și viața privată. De aceea, Organizația Internațională a Muncii (OIM) a elaborat un ghid, unde a abordat inclusiv problema asigurării unui echilibru între muncă și viața personală, în cazul telemuncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce ar trebui să demonstreze angajatorul dacă este acuzat că a hărțuit moral un angajat?

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 August 2020 | 1 | 4075 | Timp de citire: 3 min.

O nouă lege care reglementează hărțuirea morală la locul de muncă stabilește că într-o astfel de situație, sarcina probei revine angajatorului. De fapt, asta înseamnă că, dacă se ajunge în instanță, angajatorul va trebui să dovedească faptul că salariatul nu are dreptate, a explicat pentru redacția noatră Anca Zegrean, Head of Labor Practice la Biriș Goran. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mai nou, salariații detașați în afara țării trebuie să fie informați în avans despre banii pe care-i vor primi

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2020 | 0 | 3194 | Timp de citire: 2 min.

Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Instruirea salariaților din firmele mari: Au apărut regulile pentru accesarea finanțării de la stat, iar înscrierile încep luni

Andreea Tutulan în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 3011 | Timp de citire: 3 min.

În contextul în care Guvernul acordă fonduri pentru unele firme care vor să-și instruiască salariații în vederea dobândirii de competențe digitale în tehnologia informației și comunicației (IT&C), Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site-ul instituției Ghidul denumit "Competenţe digitale pentru angajaţii din întreprinderi mari". Firmele eligibile pot începe să depună proiectele din data de 17 august 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poate angajatorul să acceseze contul de e-mail de serviciu al unui salariat, fără să riște o amendă

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 0 | 5769 | Timp de citire: 3 min.

Probabil una din activitățile cu cel mai ridicat risc de intruziune în viața privată a unei persoane este accesarea contului de e-mail de serviciu al acesteia, de către angajator. În același timp, accesarea respectivă ar putea fi necesară pentru eficienta desfășurare a activității, iar interdicția totală a unei astfel de folosiri a e-mail-ului de serviciu, de către angajator, ar putea avea consecințe negative disproporționate pentru acesta, față de scopul urmărit - protecția confidențialității datelor. De aceea, există anumite limite la accesarea mail-ul de serviciu, de către angajator, depășirea cărora ar putea duce la amendarea acestuia, însă o astfel de activitate nu este absolut interzisă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Evaluarea salariaților: Ce persoană din firmă poate face asta și în ce condiții?

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 0 | 2779 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când angajatorul decide să-și supună salariații unor evaluări periodice, acesta trebuie să ia în calcul desemnarea unei persoane care să se ocupe de procedura de evaluare. Dan Năstase, consilier juridic specializat în dreptul muncii, avertizează asupra faptului că alegerea greșită a evaluatorului i-ar putea crea probleme mari angajatorului. Citește articolul