Pentru a împiedica reîncadrarea abuzivă a diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, autoritățile instituie, printr-o lege nouă, un „filtru” suplimentar în activitatea de control a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, o asemenea reîncadrare va fi posibilă numai dacă inspectorii ANAF obțin o aprobare de la inspectoratul teritorial de muncă (ITM). Totuși, pentru ca noua regulă să se aplice efectiv, este nevoie de o procedură specială ce ar trebui să apară până la finele lunii mai 2022. Citește articolul
Legea ce prevede o nouă amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri a apărut joi în Monitorul Oficial. Amnistia se referă la diurnele reîncadrate de Fisc în ultimii ani în venituri salariale taxabile, după ce o măsură asemănătoare s-a dat în 2015. Legea clarifică și tratamentul fiscal al diurnelor acordate de acum în colo șoferilor profesioniști, astfel încât să nu se mai ajungă la reîncadrarea lor din venituri netaxabile în venituri taxabile (sau, cel puțin, nu atât de ușor ca până acum). Citește articolul
Noua amnistie fiscală pentru diurnele recalificate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se aplică mai multor companii, atrag atenția specialiștii. Astfel, vizați sunt, în principal, transportatorii rutieri, dar și prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul
O ordonanță simplă pentru modificarea Codului rutier a fost oficializată spre sfârșitul lunii ianuarie, astfel încât circulația rutieră să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă. De principiu, modificările vizează mecanismele de sancționare a încălcării legislației rutiere, în sensul înăspririi sancțiunilor existente și introducerii unora noi. Astfel, acum poate fi sancționat condusul agresiv, iar mersul pe banda de urgență a autostrăzilor este amendat mai drastic, printre altele. Unele dintre modificările apărute în ianuarie la Codul rutier se aplică de la acel moment, în timp ce majoritatea acestora au intrat în vigoare duminică. Citește articolul
Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM) a publicat un amplu raport despre reglementarea, pe alocuri lacunară, a muncii pe platformele digitale ce activează pe piața din Uniunea Europeană, scoțând la iveală o serie de încercări de legiferare a acestei activități, a drepturilor acestor muncitori, a obligațiilor angajatorilor, inclusiv în domeniul securității și sănătății în muncă. Totuși, la nivelul Parlamentului European există un proiect de directivă prin care vor fi introduse o serie de drepturi similare salariaților celor care lucrează pentru platformele digitale, chiar și așa, până la implementarea acestui proiect de directivă la nivelul fiecărui stat membru vor mai trece câțiva ani. Citește articolul
Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul
Prin oficializarea recentă a unei ordonanțe, Codul rutier a suferit o serie de modificări importante. Dacă pentru unele dintre abaterile existente și înainte se pot aplica de-acum amenzi în cuantum mai mare decât anterior, de puțină vreme au fost adăugate mai multe amenzi noi, iar unele sancțiuni complementare au fost înăsprite. Citește articolul
Comportamentul agresiv în trafic al șoferilor urmează să fie sancționat de către polițiștii rutieri, începând din 27 februarie 2022, cu amenzi de sute de lei și cu suspendarea permisului auto, conform unor modificări recente la Codul rutier. Totodată, sancțiunile vor fi mai dure pentru recidiviști și pentru cei care provoacă accidente. Printre faptele care vor fi considerate agresive se numără folosirea repetată a semnalelor luminoase sau sonore pentru a forța mașinile din față să elibereze banda pe care se află ori șofatul la o distanță mică de alte automobile. Citește articolul
Cei care își împrumută mașina altor persoane riscă de-acum o sancțiune mai dură în situația în care nu comunică, la cererea poliției rutiere, datele respectivilor șoferi de ocazie, conform unei ordonanțe pentru modificarea Codului rutier, ce a fost oficializată vineri. În același timp, autoritățile au stabilit ce date trebuie comunicate efectiv. Citește articolul
În cazul în care vor plăti salariaților cursuri pentru prevenirea accidentelor rutiere, angajatorii vor putea deduce cheltuielile respective din impozitul pe afacere (micro sau pe profit), potrivit unei legi recente. Totodată, dacă angajatul plătește cursurile, angajatorul va putea să scadă cheltuielile, în numele acestuia, din impozitul pe salariu. Iată cum spun specialiștii că pot proceda firmele în privința noii facilități fiscale, însă cu precizarea că aceasta este inaccesibilă momentan. Citește articolul