avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 707 soluții astăzi
Acasă Subiect: platforma digitala
Subiect: platforma digitala
ACCES GRATUIT

Ghid oficial ANAF: Ce obligații fiscale au cei care obțin venituri pe rețelele de socializare

Anca Cernat în Ghidul antreprenorului
Redactor, avocatnet.ro
21 Decembrie 2021 | 0 | 4164 | Timp de citire: 5 min.

Cei care realizează venituri din postări pe Facebook, Instagram sau pe alte asemenea rețele de socializare au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Fiscalizarea veniturilor din activități în platforme online: Forme de organizare pentru influenceri și obligațiile fiscale aferente

EY Romania în Salarizare, taxare & relația cu statul
2 Decembrie 2021 | 0 | 1787 | Timp de citire: 5 min.

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează ”situațiile fiscale ale persoanelor care obțin venituri nedeclarate din activități desfășurate online pe platforme audio-video și/sau pe site-uri de tipul rețelelor de socializare” - YouTube, Facebook, Instagram, Tik-Tok. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Salariatul pe cont propriu: Ce ar trebui să conțină obligatoriu un CIM și ce nu e permis în cazul unor relații de muncă în cadrul platformelor digitale

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
21 Octombrie 2021 | 0 | 1242 | Timp de citire: 4 min.

Diferența dintre un salariat și o persoană care desfășoară o activitate independentă o face, legal vorbind, îndeplinirea criteriilor prevăzute de Codul fiscal, iar dacă ne raportăm la dispozițiile Codului muncii, raportul de subordonare. Dacă analizăm activitatea de livrare a produselor comandate printr-o platformă electronică la domiciliul clienților sau transportul de pasageri comandat tot prin intermediul platformelor electronice, constatăm că există o „breșă” în legislație și este foarte dificil de încadrat aceste activități într-o categorie sau alta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comenzile prin aplicație, onorate de salariați sau de persoane care desfășoară activități independente? Dilema platformelor digitale

Numărul de comenzi lansate prin aplicații mobile sau pagini de internet a crescut vertiginos în ultimii câțiva ani, fie că vorbim despre livrarea unor produse, a mesei de prânz la birou sau o cursă cu transportul urban de tip ride sharing. Activitatea prestată prin platformele digitale ridică o serie de întrebări de natură juridică, pe măsură ce se încearcă adaptarea cadrului legislativ existent pentru a acoperi și această realitate de dată recentă. Printre ele, o temă des discutată în ultima perioadă se referă la statutul celor care prestează serviciile pe care le contractăm atunci când dăm click pe butonul "comandă aici". Sunt aceștia salariați sau persoane care desfășoară activități independente, conform legislației din România? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț online: Firmele ar trebui să înceapă deja pregătirea pentru aplicarea DAC7, spun specialiștii

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
13 Mai 2021 | 0 | 1493 | Timp de citire: 4 min.

Noua directivă europeană DAC7, care vizează platformele de comerț electronic, respectiv comercianții care vând prin intermediul acestora, aduce noi obligații de raportare către Fisc pentru firmele care fac comerț online. Astfel, deși termenul până la care directiva DAC7 trebuie aplicată de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) este 1 ianuarie 2023 și aceasta trebuie întâi transpusă în legislația internă, ar fi bine ca firmele vizate să se pregătească încă de pe acum, pentru că demersurile de implementare nu sunt simple, avertizează specialiștii de la Deloitte Romania într-un material de opinie remis astăzi redacției noastre. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reglementarea vânzărilor prin marketplace-uri se extinde treptat. Ce s-a stabilit recent pentru comercianți și ce măsuri noi urmează

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
19 Aprilie 2021 | 0 | 1770 | Timp de citire: 2 min.

Apar noi reguli de care comercianții care-și vând produsele sau prestează servicii prin intermediul marketplace-urilor, adică al piețelor online, platformelor sau portalurilor digitale, trebuie să țină cont. Aceste reguli sunt cuprinse în anumite acte normative deja în vigoare sau care urmează să se aplice în viitorul apropiat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE DAC7, în vigoare: Veniturile obținute de comercianți prin marketplace-uri vor fi raportate Fiscului. România trebuie să aplice măsura

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2021 | 0 | 3932 | Timp de citire: 3 min.

Directiva DAC7, care prevede că veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor vor trebui raportate anual la Fisc (de firmele care gestionează acele platforme digitale), a fost oficializată recent și a intrat în vigoare miercuri, astfel că, de-acum, statele membre UE trebuie să înceapă transpunerea sa în legislația internă. Măsura vine după ce precedenta directivă în domeniul coperării între statele UE, DAC6 (raportarea aranjamentelor fiscale transfrontaliere), abia a început să producă efecte la noi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Îți vinzi produsele printr-un marketplace? Ce trebuie să știi despre noile reguli ce privesc comerțul online

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Aprilie 2021 | 0 | 1298 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a asigura aplicarea adecvată în România a unui regulament european valabil de anul trecut, Guvernul a venit vineri cu OUG 23/2021. Prin acest act normativ s-a stabilit, în esență, ce autoritate de la noi se ocupă de supravegherea activității platformelor digitale (așa-zisele marketplace-uri prin care comercianții își pot vinde produsele) și de aplicarea amenzilor și măsurilor corective. Deși vizați sunt operatorii de asemenea marketplace-uri, noile prevederi au fost gândite în avantajul comercianților care se folosesc de serviciile lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dacă-și vor promova netransparent propriile produse, marketplace-urile vor putea fi sancționate drastic în curând

avocatnet.ro în Aspecte juridice
2 Aprilie 2021 | 0 | 2144 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță aplicabilă din 12 aprilie 2021, o amendă de până la 1% din cifra de afaceri ce poate fi aplicată companiilor care au marketplace-uri, dacă acestea abuzează de poziția lor pentru a se autopromova (într-un mod netransparent) în detrimentul comercianților utilizatori ai platformelor respective. Măsura vine în contextul în care, din 2020, există reguli speciale care se aplică relațiilor dintre marketplace-uri și comercianții care își promovează produsele pe asemenea platforme (este vorba de un regulament european). În condițiile în care aceste platforme dețin o poziție privilegiată în ceea ce privește comerțul electronic, noile reguli urmăresc apărarea comercianților de posibilele comportamente abuzive ale platformelor online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Marketplace: Comercianții care au probleme cu platformele de comerț online pot sesiza Consiliul Concurenței, începând din 12 aprilie

avocatnet.ro în Aspecte juridice
2 Aprilie 2021 | 0 | 1627 | Timp de citire: 2 min.

Încă de anul trecut, în țara noastră se aplică, în mod direct, un regulament european referitor la relația dintre comercianți și platformele de comerț online (așa-zisele marketplace-uri). În acest sens, Guvernul a oficializat azi o ordonanță prin care desemneză Consiliul Concurenței (CC) să se ocupe de investigarea problemelor dintre cele două părți și aplicarea amenzilor de până la 1% din cifra de afaceri. Citește articolul