Ordonanța care permite semnarea electronică a tuturor documentelor din sfera relațiilor de muncă a apărut aseară în Monitorul Oficial. Potrivit documentului, toate actele de muncă pot fi semnate fie cu semnătura electronică avansată, fie cu semnătura electronică calificată. În plus, cele două tipuri de semnături electronice pot fi folosite și în relația cu autoritățile, atunci când vine vorba de domeniul muncii. Citește articolul
Din proiectul care ar putea fi curând adoptat cu privire la semnarea electronică a actelor de muncă lipsesc unele lămuriri esențiale în special pentru salariați, care nu sunt, poate, la fel de familiarizați cu mecanismul acestor semnături așa cum sunt profesioniștii. De pildă, salariaților ar trebui să li se spună, încă din textul de lege, care e echivalența cu semnătura de mână. Nu se înțelege foarte clar cine din firmă semnează, iar procedura pentru salariați de obținere a semnăturii ar trebui simplificată, cu atât mai mult dacă ne gândim la anumite categorii socio-profesionale. Citește articolul
Contractele de muncă, actele adiţionale sau alte documente de ţin de relaţia de muncă, precum şi dovada de realizare a instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM) vor putea fi semnate şi cu semnătura electronică, pe lângă cea olografă, potrivit unei propuneri legislative înregistrate recent la Senat. Prevederile propunerii sunt similare cu cele menţionate într-un proiect de OUG lansat în decembrie 2020 care nu a mai ajuns să fie adoptat. Citește articolul
Transformarea relațiilor de muncă este un proces continuu, iar asta nu ar trebui să ne sperie. Se spune că nu supraviețuiește cel mai puternic membru al speciei, nici cel mai inteligent, ci cel care reușește să se adapteze cel mai bine schimbării. Unele meserii, ocupații sau chiar profesii aproape că au dispărut, altele s-au transformat și s-au adaptat noilor cerințe, fiind în pas cu noile tehnologii. Probabil că acesta este și motivul hibridizării relațiilor de muncă. Citește articolul
După ce în august 2020 s-a introdus semnătura electronică în domeniul construcțiilor, vineri a fost oficializat un ordin cu regulile ce vor trebui respectate la obținerea semnăturilor electronice de către specialiștii din construcții, arhitectură și urbanism, document care se va aplica de luna viitoare. Citește articolul
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunţat, vineri, extinderea facilităţii privind efectuarea plăților prin intermediul cardului bancar în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară eTerra la nivelul tuturor celor 42 de oficii de cadastru și publicitate imobiliară din țară. Citește articolul
Persoanele autorizate să execute lucrări în domeniul cadastrului, geodeziei, cartografiei şi fotogrammetriei au, începând de vineri, acces gratuit permanent la conținutul tuturor cărților funciare existente în eTerra, după ce Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a extins accesul în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară. Citește articolul
Declarațiile privind beneficiarii reali ai firmelor pot fi trimise online sau prin poștă și curier chiar și dincolo de jumătatea lunii noiembrie 2020, conform unei noi ordonanțe de urgență a Guvernului. Aceste modalități de transmitere a declarațiilor urmau să dispară la acel moment, în lipsa intervenției Executivului. Totuși, vorbim doar de o amânare. Citește articolul
De puțină vreme, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a introdus o nouă măsură de digitalizare și optimizare a activității. Este vorba, mai exact, despre posibilitatea de a semna documentele direct în browser. Totodată, ANCPI a anunțat și că testează sistemul de plată cu cardul direct în aplicația eTerra. Pentru că inițial nu era foarte clar, ca urmare a unei solicitări făcute de redacția noastră, ANCPI ne-a transmis că, pentru a putea semna documentele astfel, e nevoie de o semnătură electronică calificată, echivalentă semnăturii de mână. Citește articolul
Declarația privind beneficiarii reali nu va mai putea fi depusă online începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie 2020, după ce această posibilitate expresă va dispărea din legislație din cauza Legii 208/2020, informația fiind confirmată de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Asta deși autoritățile ar trebui să primească în continuare versiunea electronică a formularului în baza unei obligații pe care o au, la modul general, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 38/2020. Citește articolul