Are angajatorul dreptul să își oblige angajații să facă teste pentru depistarea COVID-19? Deși este responsabil de asigurarea condițiilor de sănătate la locul de muncă, angajatorul nu decide de unul singur aspectele particulare ce țin de acest domeniu. În primul rând, în schemă este esențială expertiza medicului de medicina muncii. Dar chiar și așa, testarea impusă de angajator este mai mult decât un exces de zel. Citește articolul
În timpul stării de alertă, restaurantele pot funcționa numai dacă fac livrări de mâncare sau dacă dau mâncarea la pachet. Prin urmare, autoritățile au stabilit un set de reguli pe care trebuie să le respecte aceste companii, se arată într-un ordin comun emis de Ministerul Sănătății (MS) și de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Citește articolul
Cum este de așteptat ca, în perioada următoare, anumite firme să înceapă să-și recheme angajații la muncă din șomaj tehnic, e important de văzut dacă legislația de sănătate în muncă prevede vreo cerință apropo de efectuarea unui examen medical. Într-adevăr, examenul e necesar, dar doar în anumite situații: Citește articolul
Angajatorul este cel responsabil să asigure condițiile de sănătate în muncă, iar prima sa obligație față de angajat începe chiar de la momentul angajării, când trebuie să se asigure că acesta este apt să facă munca pentru care e contractat - fie că e pe perioadă nedeterminată, fie determinată. Citește articolul
În această perioadă, Inspecția Muncii cere informații de la angajatori privind conformarea la regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM), pe care le va folosi pentru acțiuni viitoare de informare sau pentru controale, ne-au explicat reprezentanții instituției. Concret, autoritățile monitorizează în acest an felul în care microîntreprinderile cu până la nouă salariați respectă legislația SSM. Citește articolul
Toate principiile generale legate de câmpul muncii, de la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securității lucrătorilor sau eliminarea factorilor de risc, până la accidente de muncă, informare, instruirea angajaților și a reprezentanților lor, precum și direcțiile generale pentru implementarea acestor principii, sunt stabilite de Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă. Cum orice lege este perfectibilă și acest act cu regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM) necesită, în opinia specialiștilor din domeniu, o serie de completări sau modificări. Citește articolul
În Italia, angajatorul are obligația de a monitoriza în permanență starea de sănătate a angajaților. Pentru a face acest lucru, angajatorul trebuie să dispună controale medicale în care să se verifice compatibilitatea dintre starea de sănătate a angajatului și condițiile din mediul de lucru. Citește articolul