Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Mecanismul Kurzarbeit, cu toate că are, la acest moment, toate normele de aplicare, ridică mai multe nelămuriri printre firmele și specialiștii care se gândesc să-l acceseze pentru a "primi" acei bani de la stat. Una dintre ele e dacă presupune sau nu modificarea salariului în Revisal pentru salariatul căruia i se reduce timpul de lucru. I-am întrebat pe cei de la Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS), expres, dacă aplicarea mecanismului presupune și modificarea salariului în Revisal. Iată ce ne-au răspuns. Citește articolul
Utilizatorii Registrului General de Evidență a Salariaților (REGES) nu-l vor putea folosi mâine, între 14:00 - 17:00, din cauza unor lucrări de mentenanță. Citește articolul
Toți bugetarii și salariații din sistemul privat ar urma să fie incluși, pe viitor, într-un registru electronic unic, conform unui proiect de ordonanță de urgență inițiat joi de Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS). Totuși, măsura propusă vine cu unele neclarități. În primul rând, proiectul nu prevede ce se va întâmpla cu Revisal, registrul electronic folosit actualmente pentru evidența tuturor persoanelor care lucrează în baza unui contract de muncă (fie la stat, fie la privat). În al doilea rând, documentul nu este corelat cu Codul administrativ, care prevede deja înființarea unui registru electronic strict pentru bugetari. Citește articolul
Pentru desfășurarea relațiilor de muncă, angajatorul trebuie să prelucreze datele personale ale salariaților săi, obligație legală care se extinde uneori și după ce acestora le încetează contractele individuale de muncă. Deși orice persoană are dreptul să ceară ștergerea datelor care-i sunt prelucrate de o firmă, acest lucru nu-i posibil atunci când legislația obligă la păstrarea respectivelor date pentru o anumită perioadă. Citește articolul
Din cauza unor limitări ale aplicației Revisal, dacă un angajator a ratat transmiterea suspendării unui contract individual de muncă și a transmis direct încetarea suspendării, în baza de date a autorităților nu apar perioada de suspendare și motivul acesteia, ci doar încetarea suspendării. Pentru a face corecturi în această situație, cei de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Timiș au explicat cele două variante existente. Citește articolul
Inspecția Muncii a verificat dacă firmele respectă legislația privind angajarea de personal în domenii precum fabricarea și comercializarea produselor textile, confecții, pielărie și încălțăminte. Printre neregulile sancționate se numără munca la negru sau nerespectarea termenelor pentru transmiterea datelor în Revisal. În numai cinci zile, amenzile au ajuns la 2,2 milioane de lei, informează Inspecția Muncii (IM). Citește articolul
Chiar și după o vreme de la încetarea contractului de muncă, angajatorul este obligat prin lege să-i pună la dispoziție fostului angajat, la cerere, anumite documente legate de munca sa în respectiva firmă, instituție ș.a.m.d. E vorba de documente din dosarul personal, pe care firmele sunt obligate să-l păstreze pentru fiecare angajat, în bune condiții și în siguranță. Cei care nu le dau foștilor angajați copii după documentele cerute riscă amenzi de până la 1.000 de lei. Citește articolul
În perioada aceasta, în care afacerile se reactivează sau revin treptat la activitatea normală, angajatorii trebuie să ia în calcul trecerea salariaților pe programe individualizate de lucru. Asta în ideea de a evita ca toți salariații să vină la birou și să plece în același timp. Dacă pentru firmele mici și mijlocii acest lucru este opțional, pentru cele mari este obligatoriu. Citește articolul
În cazul unei crize cum este cea a epidemiei de coronavirus, o firmă poate lua în calcul reducerea programului zilnic de lucru al salariaților, pentru a face economii. Mai ales dacă criza vine la pachet cu o reducere a activității pe termen mediu sau chiar lung. Practic, vorbim de o trecere a salariaților de la munca cu normă întreagă la munca cu normă parțială. Citește articolul
În contextul efectelor epidemiei de coronavirus, companiile se pot confrunta cu o reducere temporară a activității. În această situație, Codul muncii prevede că se poate reduce temporar programul săptămânal de lucru la doar patru zile. Procedural, angajatorul trebuie să urmeze mai mulți pași. Citește articolul