Act normativ: HOTĂRÂRE nr 905/2017
ACCES PREMIUM
Ce pot face salariații când constată date eronate în Reges Online
Trecerea de la Revisal la platforma Reges Online a evidențiat anumite neconcordanțe între datele existente și cele migrate, aspect care a generat discuții în rândul salariaților. În situațiile în care angajații identifică informații incorecte, aceștia trebuie să se adreseze angajatorului pentru rectificarea datelor, iar dacă problema nu poate fi soluționată, să depună o sesizare la inspectoratul teritorial de muncă (ITM). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu
în
Director Editorial, avocatnet.ro
7 Noiembrie 2025 | 815 | Timp de citire: 3 min.
Un motiv în plus să răspunzi acelui (fost) angajat care îți solicită corecții privind datele eronate peste care a dat în Reges-Online
7 Noiembrie 2025 | 815 | Timp de citire: 3 min.
Accesul angajaților la Reges-Online aduce în prim-plan responsabilitatea angajatorilor de a menține date corecte în registru. Unii au descoperit deja inadvertențe în informațiile aferente contractelor lor. Solicitările de corectare venite din partea acestora nu trebuie ignorate, ci tratate cu seriozitate, întrucât reflectarea corectă a datelor în registru este o obligație legală a angajatorului. În plus, ignorarea cererilor de rectificare poate atrage sancțiuni în contextul GDPR, transformând o simplă solicitare într-o potențială problemă mult mai complexă. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reges-Online: Delegarea nu încetează automat decât în cazul angajatului al cărui contract încetează
Delegarea în Reges-Online nu încetează automat, cu excepția cazului unui angajat delegat al cărui contract de muncă încetează. În toate celelalte situații (prestatori, împuterniciți), delegarea trebuie încetată manual. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu
în
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Octombrie 2025 | 1 | 7394 | Timp de citire: 4 min.
UPDATE Munca la domiciliu sau telemunca în cazul angajaților - părinți: condiții și formalități
21 Octombrie 2025 | 1 | 7394 | Timp de citire: 4 min.
Legea prevede dreptul angajaților cu copii să solicite, în anumite condiții, câteva zile de telemuncă pe lună. Odată cu extinderea acestui drept, recent, pentru părinții cu mai mulți copii și pentru cei care au în îngrijire copii cu handicap, merită să ne uităm îndeaproape la cadrul în care acest drept trebuie acordat. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Primele și alte adaosuri salariale ocazionale, neprevăzute contractual - le trecem sau nu în Reges?
Atâta timp cât adaosurile salariale sunt negociate și stipulate în contract, ele trebuie trecute în Reges-Online, chiar dacă au un caracter ocazional. Din contră, dacă acestea nu sunt prinse la nivel contractual (negociere individuală ori colectivă), nu se trec în Reges, chiar dacă ele sunt fiscalizate conform legii și apar pe statele de plată. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Două ghiduri practice pentru Reges-Online: înrolare și utilizarea platformei, cu pași clari pentru conturi, acces și operare
Pentru profesioniștii care nu au trecut încă la Reges-Online sau întâmpină dificultăți la operare, Inspecția Muncii a făcut disponibile două materiale sintetice, ce ghidează utilizatorul în pași concreți: Ghidul de înrolare și Ghidul de utilizare. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reges-Online nu va permite modificări complet automate în masă și actualizarea a sute de contracte simultan fără revizuire
La ultima sesiune de informare organizată de Inspecția Muncii în ceea ce privește Reges-Online s-a discutat în detaliu despre completarea, modificarea și actualizarea datelor în masă, fiind menționate atât limitările impuse de sistemul național, cât și intențiile de a oferi soluții pentru discrepanțele majore de date. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Dan Năstase
în
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Octombrie 2025 | 2 | 18275 | Timp de citire: 5 min.
Tichetele de masă și alte „adaosuri” sunt beneficii în Regulamentul Intern sau drepturi certe în contractul individual de muncă? De unde provin confuziile
2 Octombrie 2025 | 2 | 18275 | Timp de citire: 5 min.
În ecosistemul complex al relațiilor de muncă, puține subiecte generează atâta confuzie și practică neunitară precum statutul elementelor constitutive ale salariului, dincolo de salariul de bază brut lunar, unele fiind cunoscute mai mult sub forma unor așa-zise „beneficii extrasalariale”. Ne referim aici, cu precădere, la tichetele de masă, dar și la alte avantaje materiale sau financiare care completează venitul salariatului. Întrebarea fundamentală care se impune este: unde le este locul acestor drepturi? Citește articolul
ACCES PREMIUM
Gestionarea discrepanțelor din datele istorice în Reges-Online: „Nu vă grăbiți să corectați masiv”
Noul registru electronic al salariaților, Reges-Online, prezintă unele limitări privind datele istorice transferate din vechiul Revisal, așa cum au reclamat deja în ultimele luni numeroși utilizatori. În acest context, Inspecția Muncii recomandă corectarea punctuală doar a cazurilor urgente și așteptarea închiderii sistemului vechi pentru soluții de corecție în masă (disponibile de la 1 ianuarie). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reges-Online: Introducerea unei noi funcționalități dedicate corecției rapide în procesul de gestionare a sporurilor
Începând de săptămâna aceasta, utilizatorii Reges-Online ar trebui să poată accesa o nouă funcție care să-i ajute în gestionarea sporurilor salariale și să remedieze problemele legate de sporurile care nu au fost corect preluate din Revisal. Citește articolul










