O speță recent întâlnită, semnalată în spațiul public, aduce în discuție o practică neconformă: un angajator care, deși menționează pe fluturașul de salariu contravaloarea tichetelor de masă și operează reținerile fiscale aferente, omite să alimenteze cardurile salariaților. Ce-i de făcut? Citește articolul
Operațiunile de corecție în Reges-Online sunt necesare atunci când utilizatorii constată că au introdus greșit unele date în sistem, însă pot fi necesare, uneori, și din pricina erorilor generate de preluarea datelor din Revisal. În cazul corecțiilor pe înregistrările din istoricul contractual sistemul cere însă introducerea unor date suplimentare, care nu erau necesare la momentul transmiterilor inițiale, ne-a transmis un expert contabil, care ne-a împărtășit problemele pe care le-a întâmpinat în noul registru. Citește articolul
Suspendarea contractului individual de muncă în cazul incapacității temporare de muncă are efecte și în ceea ce privește încetarea contractului, atunci când medicalul intervine în perioada rămasă până la încetare, iar asta chiar dacă părțile au convenit asupra momentului încetării. Citește articolul
Tranziția către Reges-Online marchează un pas important și necesar în digitalizarea administrației muncii din România. Noul sistem promite o eficiență sporită, transparență și un acces mai rapid la informații atât pentru autorități, cât și pentru angajatori și salariați. Cu toate acestea, ca orice schimbare majoră, implementarea aduce la suprafață o serie de provocări practice, iar una dintre cele mai presante vizează angajatorii cu administratori cetățeni străini. Citește articolul
Pentru a asigura conformitatea legală și fiscală în toate cazurile de deplasare a salariaților, fie că e națională, fie că e internațională, este esențială o documentare riguroasă și respectarea formalităților specifice fiecărui tip de situație în parte: detașare, delegare ori mobilitate constantă. Citește articolul
Până la finele perioadei de tranziție (30 septembrie), angajatorii trebuie să se asigure că actualizează și completează câteva câmpuri noi, obligatorii, în platforma Reges-Online, care devin aplicabile atât pentru contractele noi, cât și pentru cele aflate deja în derulare la momentul tranziției. Nu este exclus însă ca unii angajatori să se regăsească în situația de a trebui să completeze mai multe date decât credeau inițial. Citește articolul
Mediul de test pentru Reges-Online oferă utilizatorilor posibilitatea de a se familiariza cu noul sistem înainte de tranziția oficială. Acest mediu permite crearea de conturi fictive, simularea fluxurilor de lucru și testarea funcționalităților fără riscul de a afecta date reale. Citește articolul
Reges-Online este funcțional din primăvară, utilizatorii Revisal având la dispoziție până la final de septembrie să treacă la noua platformă - atât angajatorii, cât și prestatorii de servicii, dar și angajații, care până acum nu aveau cum să acceseze registrul pentru a vedea datele propriilor contracte și ce transmit angajatorii în acesta. Una dintre cele mai frecvente întrebări adresate de cei care încă nu s-au hotărât să facă tranziția este de unde sau cum pot obține userul și parola pentru un registru sau altfel. Reges-Online nu mai funcționează însă pe același principiu ca Revisal. Citește articolul
Deși nu există o obligație cu efecte retroactive în cazul înregistrării medicalelor în Reges-Online, data la care se face trecerea între Revisal și Reges Online devenind data obligatorie de înregistrare, angajatorii ar trebui să acorde, totuși, atenție concediilor medicale în derulare la data trecerii la Reges-Online. Citește articolul
Funcționalitatea „angajatului cu drept de delegare” în sistemul Reges-Online este o opțiune utilă în multe situații, conferindu-i-se acestui angajat drepturi similare cu cele ale reprezentantului legal în utilizarea Reges. Acest tip de utilizator poate fi desemnat însă doar de reprezentantul legal sau de împuternicitul acestuia, iar esența acestui rol special e că angajatul respectiv poate delega la rândul său drepturi de operare în registru către alți colegi, asigurând continuitatea activității în perioadele de absență (concedii, boală). Citește articolul