Acest departament gestionează contractele de închiriere ale companiei și trebuie să știe cum noile reguli de impozitare afectează plățile și relația cu proprietarii.
Așa cum redacția noastră anticipa la începutul anului trecut, impozitul reținut la sursă pentru chiriile plătite de firme și PFA-uri către persoanele fizice trebuie declarat și anual prin declarația 205, potrivit unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Acest departament este interesat de tipurile de investiții care pot fi finanțate prin aceste granturi, cum ar fi achiziția de utilaje agricole sau realizarea de construcții. Ulterior, ei vor gestiona procesele de cumpărare și contractele cu furnizorii sau constructorii, asigurându-se că banii sunt cheltuiți conform regulilor și că proiectele sunt realizate la timp.
Programele de finanțare destinate agriculturii care vor fi lansate în cursul acestui an vizează sprijinirea micilor fermieri, dar și a fermelor medii sau de familie, precum și a formelor asociative care activează în domeniu. Totodată, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) va aloca fonduri nerambursabile sprijinirii industriei alimentare în vederea procesării produselor agricole și obținerii unor produse cu valoare adăugată mai mare. Citește articolul
Important pentru companiile care cumpără vehicule, pentru a se asigura că documentele sunt autentice și prețurile corecte, evitând fraudele și costurile inutile.
Registrul Auto Român (RAR) avertizează cetățenii asupra unei înșelătorii prin care escrocii folosesc elemente vizuale similare celor oficiale pentru a vinde certificate RAR Auto-Pass la prețuri mai mari decât cele stabilite. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu găsirea și contractarea firmelor care vor realiza lucrările de consolidare și proiectare, precum și cu gestionarea contractelor aferente.
Dacă dețin spații în clădirile cu risc seismic ridicat, ce sunt incluse în Programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, firmele și PFA-urile vor putea cere curând un ajutor nerambursabil de până la 300.000 euro, conform unui ordin oficializat recent. Sprijinul va putea fi folosit pentru consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice. Citește articolul
Se ocupă de alegerea furnizorilor și de contracte, iar noile reguli de sustenabilitate pot influența cu cine lucrează compania și ce fel de clauze sunt în contracte.
Directiva UE privind raportarea durabilității corporative (CSRD) revoluționează modul în care companiile își comunică impactul asupra mediului și societății. Alături de Standardele Europene de Raportare a Sustenabilității (ESRS), CSRD impune noi cerințe de raportare, oferind o imagine completă a performanței unei companii. Citește articolul
Finanțările sunt destinate achiziției de utilaje, echipamente, tehnologii, software și servicii, toate acestea fiind gestionate de departamentul de Achiziții și Contracte.
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din regiunea București-Ilfov vor putea accesa, în următoarea perioadă, fonduri nerambursabile în valoare totală de peste 82 de milioane de euro pentru investiții tehnologice, precum și digitalizarea activităților proprii. Finanțările sunt alocate prin intermediul a trei programe de finanțare gestionate de Agenția pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov (ADRBI), începând cu 3 februarie 2025. Antreprenorii din regiunea București-Ilfov se vor putea orienta către trei programe diferite de finanțare pentru dezvoltarea propriilor afaceri, astfel: Citește articolul
Acest departament încheie contracte pentru achiziționarea de bunuri sau servicii la distanță. Ei trebuie să știe ce drepturi și obligații au ca și cumpărător atunci când procesul de achiziție se desfășoară online sau prin alte mijloace de comunicare la distanță, inclusiv termenele de livrare și dreptul de a anula contractul.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a emis un comunicat de presă în care clarifică drepturile consumatorilor la încheierea contractelor la distanță (telefonice sau online) pentru servicii de telefonie sau internet. Documentul vine ca răspuns la multiple sesizări primite cu privire la nelivrarea echipamentelor comandate în aceste condiții. Citește articolul
Informațiile despre tendințele economice și politicile comerciale (taxe vamale) pot influența costurile de achiziții și strategiile de negociere a contractelor.
Sezonul raportărilor financiare de pe Wall Street este deosebit de relevant, cu previziuni optimiste din partea FactSet, care anticipează o creștere de 12,5% a profiturilor companiilor din S&P 500 în al patrulea trimestru din 2024, comparativ cu ultimele trei luni din 2023. Deși economia americană se află într-un context favorabil, cu un PIB estimat să crească cu peste 2,5% în 2024, există riscuri legate de inflație și de politica Federal Reserve. Analiștii subliniază că evaluările actuale ale companiilor sunt superioare mediei istorice, ceea ce le impune să demonstreze o creștere constantă a câștigurilor pentru a justifica aceste valori, în special în cazul unor surprize negative în raport cu așteptările investitorilor. Companii precum Nvidia, Amazon și Alphabet sunt așteptate să contribuie semnificativ la această creștere, dar întregul sector financiar și tehnologic va fi monitorizat cu atenție. Citește articolul
Discuțiile despre reașezarea lanțurilor de valoare și despre tendințele în cheltuielile de capital sunt importante pentru a planifica achizițiile, a gestiona contractele cu furnizorii și a se adapta la schimbările din piață.
Cu toate că executivii din multinaționale se străduiesc să atragă investiții mai mari pentru filialele din România, aceștia întâmpină dificultăți nu doar din cauza războiului din Ucraina, ci și din cauza deciziilor guvernamentale (în special în zona fiscală). În aceste condiții, specialiștii de la Deloitte România spun că este greu de crezut că investitorii străini ar putea avea planuri noi pentru 2025 și că tot actorii prezenți de mulți ani aici vor fi în prim-plan. Citește articolul
Acest departament se asigură că angajații au la dispoziție toate materialele necesare, cum ar fi pixuri și hârtie, prin achiziții corecte și la timp.
Angajatorii trebuie să fie conștienți de obligațiile lor legale, dar și morale, printre care cea de a furniza toate resursele necesare pentru ca lucrătorii să își poată desfășura activitatea în condiții optime. Este imperativ ca lucrătorii să nu fie obligați să suporte, sub nicio formă, costuri sau alte prejudicii legate de activitatea lor profesională.
Citește articolul