Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Analizează oportunitățile de a reduce costurile de operare ale clădirilor sau de a investi în îmbunătățiri energetice, în contextul unor posibile facilități fiscale care ar putea fi extinse și la clădirile comerciale.
Persoanele care dețin clădiri pe care și le-au dotat, pe cheltuiala proprie, cu panouri solare, pompe de căldură sau izolare termică cu materiale ecologice ar putea fi scutite de impozitul pe clădiri sau ar putea plăti, în acest sens, un impozit mai mic, potrivit unei propuneri legislative înregistrate miercuri la Senat. Decizia acordării scutirilor va aparține consiliilor locale. Citește articolul
Departamentul gestionează spațiile unde au loc evenimente și cursuri și trebuie să știe cum să le amenajeze conform noilor reguli de siguranță, capacitate și distanțare.
Regulile privind organizarea concertelor și spectacolelor în aer liber, în condițiile epidemiologice actuale, au fost modificate oficial joi, odată cu apariția unui ordin comun al Ministerului Culturii (MC) și al Ministerului Sănătății (MS) în Monitorul Oficial. Astfel, accesul la aceste manifestări culturale este permis de-acum doar celor care au fost vaccinați împotriva COVID-19 sau care se testează înainte de eveniment. Citește articolul
Se ocupă de organizarea spațiilor de lucru, dezinfectarea acestora, marcarea zonelor de circulație și asigurarea condițiilor igienico-sanitare necesare, conform cerințelor legale.
Tot mai multe firme discută sau au decis deja revenirea fizică a salariaţilor la locul de muncă, pe fondul relaxării restricţiilor impuse de autorităţi. În acest context, salariaţii care se întorc la birou după ce au muncit de acasă şi cei care îşi reiau activitatea după o întrerupere mai mare de 30 de zile trebuie să fie reinstruiţi în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) de către angajator, atrage atenţia Inspecţia Muncii. Citește articolul
Pentru a organiza spațiile firmei (ex: cantine, săli de evenimente interne) și a gestiona deplasările și vizitele, asigurându-se că sunt respectate regulile de capacitate, distanțare și sănătate aplicabile.
Cei ce pleacă în călătorii și se cazează în alte localități decât cele de domiciliu trebuie să respecte, alături de cei ce nu fac astfel de deplasări, regulile impuse în contextul pandemiei de coronavirus. Mai exact, turiștii vor trebui să respecte atât regulile generale, aplicabile pe întreg cuprinsul țării, cât și restricțiile aplicate la nivel local în județul sau localitatea în care se cazează. Ținând cont de faptul că, în curând, s-ar putea deschide oficial sezonul estival, iar la jumătatea lunii au apărut mai multe măsuri de relaxare, ne-am gândit să trecem azi în revistă cele mai importante reguli pe care trebuie să le respecte turiștii în următoarea perioadă. Citește articolul
E responsabil cu amenajarea spațiului de lucru, cu asigurarea echipamentelor de igienă și a măștilor, și cu gestionarea programului de acces la birou, influențat de regulile de telemuncă și munca în ture.
În contextul relaxării unora dintre restricțiile impuse înainte, începând cu 15 mai, dar și al faptului că se anunță noi măsuri de relaxare, pe măsură ce numărul de vaccinați va crește, în tot mai multe firme se analizează ideea ca (toți) angajații să se întoarcă din iunie în birouri. Ce obligații mai sunt însă încă în vigoare pentru organizarea la locul de muncă în condiții de pandemie? Citește articolul
Oferă îndrumare pentru stabilirea și aplicarea regulilor de acces în spațiile companiei (magazine, birouri), inclusiv cele legate de sănătate, pentru clienți și angajați.
Cei cărora li se interzice accesul într-un spațiu comercial închis pentru că nu poartă masca de protecție nu sunt discriminați, chiar dacă persoanele respective dețin o adeverință medicală care îi scutește de portul măștii, a stabilit recent Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor, proprietăților și a tuturor facilităților companiei. Securitatea fizică a obiectivelor, bunurilor și protecția persoanelor intră direct în responsabilitatea lor operațională. Prin urmare, trebuie să fie la curent cu obligațiile legale de a face o analiză de risc pentru a implementa măsurile de securitate necesare și a evita amenzile.
Firmele private ar fi putut să fie scutite de obligația de a realiza o analiză de risc la securitatea fizică, însă proiectul de act normativ ce include această măsură a fost respins definitiv azi la Camera Deputaților și nu se va aplica. Practic, dacă scutirea s-ar fi aplicat, analiza de risc la securitatea fizică ar fi fost obligatorie numai pentru companiile deținute total sau parțial de stat. Firmele care n-au această analiză riscă în prezent amenzi de până la 20.000 de lei. Citește articolul
Echipa administrativă se ocupă cu păstrarea documentelor firmei. Articolul arată cât de importantă este gestionarea corectă a arhivelor, mai ales când firma nu mai funcționează, pentru ca oamenii să-și poată obține actele.
Începând de duminică, atunci când un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar sunt cei care eliberează adeverințe de vechime pentru salariați. În plus, practicienii în insolvență trebuie de-acum să se ocupe și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal. În acest context, Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) subliniază că modificările apărute recent nu vor rezolva rapid și fără probleme situațiile generate de intrarea în insolvență, faliment sau lichidare a unei firme. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea spațiilor de lucru și cu asigurarea unui mediu sănătos, iar datele despre vaccinare contribuie la deciziile privind amenajarea și folosirea birourilor.
Preşedintele CNCAV, Valeriu Gheorghiţă, afirmă că estimările autorităţilor arată că, până la 1 august, aproximativ jumătate din populaţia României va avea o formă de imunitate faţă de infecţia cu SARS-CoV-2, scrie News.ro. Citește articolul
Departamentul se ocupă de gestionarea spațiilor de birou și trebuie să se asigure că regulile privind purtarea măștii sunt implementate și respectate în clădirea companiei, inclusiv prin semnalizare sau măsuri practice.
Masca de protecție rămâne obligatorie la birou pentru toți salariații, până la urmă, după o bâlbă a autorităților. Deși se stabilise vineri seară că angajații vaccinați sunt exceptați de la portul măștii la birou, dacă toate persoanele din încăpere sunt vaccinate, măsura a fost scoasă la o zi distanță. Citește articolul