avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1232 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Calendarul propus al măsurilor de relaxare pentru afaceri. Următoarele etape sunt 1 iunie, 1 iulie și 1 august

Acest departament gestionează spațiile și proprietățile companiei. Este esențial să cunoască limitele de capacitate pentru diverse tipuri de spații (săli de conferințe, zone de relaxare, cantine) conform noilor reglementări, pentru a asigura buna funcționare, siguranța și conformitatea utilizării acestora.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Mai 2021 | 3944 | Timp de citire: 7 min.

Un calendar al măsurilor de relaxare pentru afaceri, pentru perioada verii, a fost făcut public vineri seară de către Guvern, acesta fiind întocmit de Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU). Vorbim, însă, doar de propuneri momentan, pentru că cele trei etape de relaxare de la 1 iunie 2021, 1 iulie 2021 și 1 august 2021 o să depindă atât de campania de vaccinare anticoronavirus, cât și de incidența cumulată la nivel de localitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 10-16 mai 2021

Regulile privind purtarea măștii și măsurile de relaxare impun adaptări în gestionarea spațiilor de birouri și a altor facilități, pentru a asigura conformitatea cu normele sanitare.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Autor colaborator, Inteligo Media SA
17 Mai 2021 | 1610 | Timp de citire: 6 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 10-16 mai 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, acolo unde există - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Prevenirea spălării banilor

Reminder De azi, se folosesc noi documente la raportarea tranzacțiilor suspecte și a celor în numerar de cel puțin 10.000 euro

Pentru companiile care activează în sectorul imobiliarelor, acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli de raportare, mai ales pentru tranzacțiile mari cu numerar, pentru a evita probleme de conformitate.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Mai 2021 | 13312 | Timp de citire: 2 min.

Firmele și profesioniștii care sunt obligați, conform legislației prevenirii spălării banilor, să raporteze tranzacțiile suspecte și tranzacțiile în numerar de la 10.000 euro în sus trebuie să folosească modele noi de documente. Documentele publicate de Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) sunt valabile începând de azi. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Stare de alertă

Carantina la intrarea în România se stabilește după reguli noi. Numai vaccinații scapă de ea, dacă vin din zona roșie

Acest departament se ocupă de organizarea călătoriilor de afaceri, de cazare și de logistica necesară pentru angajații care ar putea necesita carantină sau pentru vizitatorii internaționali ai companiei.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Mai 2021 | 8081 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile au stabilit pe 14 mai 2021 noi reguli în funcție de care persoanele intră sau nu în carantină atunci când vin în România din alte țări, conform unei hotărâri a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU). Marea noutate este împărțirea țărilor în trei categorii (zona roșie, zona galbenă și zona verde), în contextul epidemiei de coronavirus. Însă mai este important și că, la venirea din zona roșie, de carantină pot scăpa numai cei care sunt vaccinați complet. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Klaus Iohannis, ședință de lucru cu premierul, membri ai Guvernului și șeful DSU. Sunt vizate măsurile de relaxare

Deciziile privind relaxarea restricțiilor impactează direct gestionarea spațiilor de birouri, igienizarea, accesul angajaților și planificarea investițiilor în infrastructură.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
13 Mai 2021 | 567 | Timp de citire: 1 min.

Preşedintele Iohannis va avea joi o şedinţă de lucru cu premierul, membri ai Guvernului şi şeful DSU. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele pot folosi în paralel, în relația cu salariații, semnătura electronică și semnătura olografă

Acest departament se ocupă de administrarea generală a documentelor și de optimizarea proceselor interne, iar semnătura electronică poate simplifica și eficientiza modul de gestionare a actelor.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Mai 2021 | 2673 | Timp de citire: 2 min.

Faptul că acum avem în Codul muncii specificată posibilitatea de a folosi semnătura electronică în raporturile de muncă nu obligă nici pe angajator, nici pe angajat să o folosească. Un angajator va putea folosi cu unii dintre angajați semnătura electronică și cu alții va putea continua să folosească semnătura olografă, neexistând niciun impediment să le folosescă concomitent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, documentele pentru care Codul muncii cere forma scrisă sunt valide și dacă sunt întocmite direct în format electronic. Exemple concrete

Folosirea documentelor electronice poate însemna mai puțină hârtie și mai puțin spațiu de depozitare. Acest departament se ocupă de gestionarea birourilor și arhivei, așa că va fi interesat de cum poate eficientiza aceste aspecte.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
12 Mai 2021 | 3707 | Timp de citire: 4 min.

Teancul de foi care trebuie semnate de angajatori şi salariaţi ar putea deveni istorie, de când semnătura electronică se poate utiliza în documentele şi înscrisurile din domeniul relaţiilor de muncă, conform modificărilor aduse recent Codului muncii, prin OUG 36/2021. Actul normativ stabileşte şi că toate documentele, pe care Codul muncii le prevede că trebuie să existe în format scris, sunt recunoscute şi valabile dacă sunt create electronic şi au o semnătură electronică avansată sau calificată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Starea de alertă, prelungită oficial până pe 11 iunie. Autoritățile încep să testeze evenimente sportive și culturale cu mulți spectatori

Pentru a înțelege reglementările generale care afectează administrarea spațiilor companiei, cum ar fi obligația de a purta mască în spațiile publice și alte măsuri de prevenție și organizare.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Mai 2021 | 4213 | Timp de citire: 2 min.

Executivul a stabilit marți seară, prin oficializarea unei hotărâri, prelungirea stării de alertă până pe 11 iunie 2021, în contextul epidemiei de coronavirus. Totodată, Guvernul a stabilit și unele măsuri de relaxare ce vizează, printre altele, competițiile sportive, evenimentele culturale, turismul la munte și pelerinajele religioase. Măsurile de relaxare pentru 1 iunie, care sunt îndelung așteptate de mediul de afaceri, vor fi luate mai spre finalul lunii curente. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Florin Cîţu: De la 1 iunie vor exista relaxări pentru toţi românii, indiferent de zona unde sunt

Relaxările COVID-19 pot modifica modul de organizare a spațiilor de lucru, necesarul de personal la birou și administrarea generală a clădirilor și facilităților companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
12 Mai 2021 | 1320 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația anuală cu beneficiarii reali nu-i amânată automat pentru după starea de alertă. O posibilă amânare, în discuții

Acest departament gestionează adesea documentele și formalitățile administrative, inclusiv depunerea de acte la instituțiile statului. Pregătirea și transmiterea declarației privind beneficiarii reali intră în sfera responsabilităților administrative.

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Mai 2021 | 2 | 7657 | Timp de citire: 4 min.

Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul