Departament: Asigurări și Reclamații
Reminder Black Friday: Cum să nu fii păcălit de practicile înșelatoare ale comercianților
Ajută la înțelegerea drepturilor clienților legate de retururi, garanții și produse neconforme, pentru a putea gestiona eficient reclamațiile și a soluționa problemele clienților conform legii.
Pentru a profita de reducerile de Black Friday și a-și proteja interesele, consumatorii trebuie să se informeze în detaliu despre produsele pe care intenționează să le cumpere și să fie atenți la toate aspectele, în special în timpul marilor evenimente de reducere a prețurilor. De asemenea, este recomandat să verifice prețurile prin consultarea site-urilor de comparație de prețuri, care au îmbunătățit mult transparența prețurilor și reducerilor oferite de magazinele online. În cele ce urmează puteți găsi toate informațiile necesare evitării unor situații neplăcute, dar și cu privire la ceea ce puteți face într-un astfel de caz. Citește articolul
Nou sistem de finanțare pentru medicina primară: accent pe plata serviciilor medicale, începând de anul viitor
Aceste schimbări influențează direct piața asigurărilor de sănătate, modul în care sunt decontate serviciile medicale și valoarea despăgubirilor, fiind cruciale pentru calcularea primelor și gestionarea eficientă a dosarelor de daună.
O reconfigurare a modului în care este finanțată asistența medicală primară și ambulatorie a fost introdusă prin recenta legislație privind modificarea și completarea unor acte normative și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății. În principal, este urmărită o reducere treptată a ponderii plății per capita, această evoluție fiind compensată de o majorare a plății pe serviciu medical, în scopul de a recompensa activitatea medicală efectivă. Citește articolul
Black Friday 2025: Recomandări ale ANPC în legătură cu metodele de plată ce pot fi folosite la cumpărarea produselor cu preț redus
Acest departament se ocupă cu soluționarea problemelor și plângerilor clienților legate de plăți și tranzacții. Înțelegerea drepturilor consumatorilor și a proceselor de anulare a plăților îi ajută să gestioneze eficient aceste situații și să ofere soluții.
În condițiile în care peste numai câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț, iar mulți comercianți au campanii agresive prin care urmăresc accelerarea vânzărilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le reamintește celor ce vor să cumpere diverse produse în următoarele zile că este foarte importantă o informare corectă și o atitudine prudentă în legătură cu ofertele “mult prea bune”. De asemenea, ANPC face mai multe recomandări în legătură cu metodele de plată ce pot fi folosite la cumpărăturile de Black Friday. Citește articolul
Reminder Inventarierea patrimoniului trebuie făcută cel puțin o dată pe an, altfel există riscul unei amenzi de până la 20.000 lei
Departamentul folosește rezultatele inventarierii pentru a evalua și a gestiona cererile de despăgubire în caz de pagube (ex: calamități naturale) sau pierderi de bunuri, fiind esențială pentru procesul de recuperare a daunelor prin asigurări.
Firmele trebuie să efectueze inventarierea propriului patrimoniu la începutul activității, dar și cel puțin o dată pe durata fiecărui exercițiu financiar, conform legislației în vigoare. Procedura de inventariere a activelor, datoriilor și capitalurilor proprii prevede parcurgerea anumitor pași, explicați mai jos. De precizat că la final de 2023 s-a majorat semnificativ amenda pentru lipsa inventarierii patrimoniului, astfel că firmele trebuie să fie atente la acest aspect. Citește articolul
Reminder 11 lucruri pe care trebuie să le știi despre returnarea și garanția produselor cumpărate de Black Friday și nu numai
Pentru a gestiona eficient și conform legii reclamațiile clienților legate de retururi, garanții sau produse defecte, asigurând o rezolvare rapidă și corectă a situațiilor și comunicarea cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul
Reminder Plastifierea certificatelor de naștere, căsătorie sau deces duce la anularea lor
Acest departament are nevoie de documente de stare civilă valide (cum ar fi certificate de deces sau căsătorie) pentru a procesa corect cererile de asigurare sau alte reclamații. Ei trebuie să știe că actele plastifiate sau modificate nu sunt acceptate.
Modificarea sau completarea fără drept ori plastifierea certificatelor de stare civilă, adică a celor de naștere, căsătorie sau deces, duce automat la anularea lor, potrivit unei legi apărute în 2022. În plus, aceeași lege stabilește și limite privind numărul de prenume pe care părinții le pot pune copiilor. Citește articolul
Reminder Unde poți reclama o reducere de preț înșelătoare, în contextul Black Friday și nu numai
Pentru a înțelege cum pot fi depuse plângerile de către clienți la autorități (ANPC) și ce documente sunt necesare. Acest lucru ajută compania să fie pregătită să gestioneze eficient eventualele reclamații.
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatori și sancționată de către autorități. Ținând cont de faptul că, peste numai câteva zile, începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul
UPDATE Măsurile privind creșterea accesului la diverse servicii medicale în zonele defavorizate sau izolate, oficiale
Deși se referă la fondul național de asigurări de sănătate, modificările în sistemul public pot influența modul în care sunt structurate și oferite asigurările private de sănătate, precum și gestionarea eventualelor solicitări legate de acoperirea medicală.
30 Octombrie 2025 | 1457 | Timp de citire: 2 min.
Una dintre legile cuprinse în al doilea pachet de măsuri fiscal-bugetare, ce conține, de fapt, măsuri ce se aplică în domeniul sănătății, a fost oficializată acum câteva zile. Printre altele, noua lege introduce mai multe schimbări prin care este vizată creșterea accesului persoanelor din zonele defavorizate sau izolate la servicii medicale. Citește articolul
UPDATE Perioada de valabilitate a cardului european de asigurări sociale de sănătate, majorată oficial pentru anumite categorii de persoane
Departamentul de Asigurări gestionează polițele și beneficiile angajaților. Informațiile despre cardul european de sănătate sunt relevante pentru a înțelege acoperirea medicală existentă pentru angajați și familiile acestora atunci când călătoresc în afara țării, complementară sau nu cu asigurările private oferite de companie.
29 Octombrie 2025 | 2 | 3074 | Timp de citire: 2 min.
O lege cuprinsă în al doilea pachet de măsuri fiscal-bugetar, care a fost oficializată recent, a modificat o serie de prevederi din Legea sănătății, astfel încât valabilitatea cardului european de asigurări sociale de sănătate să crească pentru anumite categorii de persoane. Citește articolul
First party data: ce trebuie să știe operatorii despre colectarea și prelucrarea corectă a datelor obținute direct de la utilizatori
Dacă firma primește plângeri sau reclamații de la clienți legate de modul în care le-au fost prelucrate datele, acest departament trebuie să înțeleagă regulile pentru a putea gestiona corect aceste situații și a minimiza consecințele negative.
Datele colectate direct de la utilizatori, atunci când aceștia își creează conturi sau interacționează cu o platformă online, sunt cunoscute drept first party data. Aceste informații, aflate sub controlul direct al operatorilor, sunt esențiale pentru activitățile de marketing, comunicare comercială și personalizare a experienței online, însă utilizarea lor trebuie să respecte regulile stricte impuse de GDPR. Citește articolul










