Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru că firmele care oferă asigurări se bazează pe verificarea identității și a domiciliului clienților pentru a încheia contracte, iar aceste modificări pot influența modul în care își desfășoară activitatea și gestionează potențialele reclamații.
Autoritățile intenționează, printr-un proiect de ordonanță pus în această dimineață în dezbatere publică de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), să modifice anumite aspecte ce țin de emiterea cărților de identitate, fie ele electronice sau simple. Printre altele, se propune prelungirea valabilității pentru cărțile de identitate eliberate tinerilor și se introduc verificări în teren la cei care solicită schimbarea domiciliului la o anumită adresă. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru soluționarea reclamațiilor clienților. Articolul le oferă informații esențiale despre cum funcționează noile garanții de durabilitate și ce implică repararea sau înlocuirea produselor.
Schimbarea recentă a cadrului legal al vânzării de produse către consumatori a venit și cu introducerea unui nou tip de garanție - cea de durabilitate. Această garanție poate fi oferită direct de către producătorul bunurilor cumpărate de consumatori, care poate garanta astfel condiții mai favorabile decât comerciantul. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă noile reguli privind prioritatea la investigațiile medicale și decontarea unor terapii, pentru a evalua impactul asupra polițelor de asigurare de sănătate ale angajaților și a gestiona eficient eventualele decontări sau reclamații legate de servicii medicale.
Cei ce au boli oncologice, diabet, boli cardiovasculare și altele, dar și cei ce au fost bolnavi de COVID-19 au, de puțină vreme, întâietate atunci când trebuie să facă investigații medicale, potrivit unei hotărâri ce a apărut acum câteva zile. Mai exact, aceștia pot face investigațiile medicale în cel mult cinci zile de când le solicită. Acum, printr-un proiect de ordin pus luni în dezbatere de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), apar normele pentru stabilirea priorității la efectuarea analizelor medicale. Citește articolul
Acest departament are de-a face cu gestionarea plângerilor și solicitărilor venite de la clienți sau alte persoane și trebuie să înțeleagă cum să le rezolve corect și conform legii pentru a evita escaladarea lor la autorități, cum s-a întâmplat în cazul prezentat.
Operatorii de date personale sunt obligați să dea acces persoanelor vizate de prelucrări la datele care le sunt prelucrate de operator - e o obligație prevăzută de GDPR. Dacă refuză să facă acest lucru, pot fi sancționate de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), așa cum s-a întâmplat recent, în cazul unei companii din România. În acest caz însă firmei i s-a cerut să-i dea acces persoanei la înregistrarea video din ziua în care aceasta s-a dus în magazinul amendat de Autoritate. Citește articolul
Inflația poate duce la creșterea costurilor daunelor (ex: reparații, înlocuiri), ceea ce influențează prețurile polițelor de asigurare și gestionarea cererilor de despăgubire.
Rata anuală a inflaţiei va creşte probabil gradual în următoarele luni, arată Banca Naţională a României, care estimează un vârf al dinamicii inflaţiei de 8,6% în iunie 2022. Citește articolul
Să înțeleagă cum pot fi gestionate mai bine eventualele reclamații legate de facturile sau serviciile de energie, în contextul noilor reguli de plafonare și recalculare.
Debranșările de la rețea ca urmare a neachitării facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt interzise până-n vară, iar furnizorii care nu au aplicat schema de plafonare și compensare sunt obligați ca, în termen de 15 zile, să refacă facturile emise deja. Acestea vor fi recalculate și retrimise fără niciun fel de penalități, potrivit unei ordonanțe de urgență publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Trebuie să înțeleagă noile obligații de garanție pentru a gestiona corect reclamațiile clienților și pentru a evalua dacă sunt necesare ajustări la polițele de asigurare ale firmei.
Noua reglementare a garanțiilor legale și comerciale pentru produsele vândute pe teritoriul României a adus de la 1 ianuarie și o definiție extinsă a noțiunii de vânzător, ceea ce va antrena calitatea de garant, cu toate obligațiile care decurg din lege, și în sarcina unora dintre persoanele care până acum, pe vechea reglementare, scăpau de obligații întrucât textul de lege nu le avea în vedere. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea plângerilor clienților (dacă compania este un furnizor) sau cu depunerea de reclamații către furnizori (dacă este un client), fiind interesat de procedurile corecte și de tipurile de probleme care apar.
Amenzi în valoare de 645.000 lei a aplicat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în urma controalelor făcute la începutul acestui an la cele 72 de furnizori de energie, fiind aplicate și patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii. Citește articolul
Trebuie să știe exact cum funcționează garanțiile și noile reglementări pentru a gestiona corect și rapid reclamațiile clienților și pentru a le soluționa conform legii.
Garanția comercială este ceva asumat de producător sau comerciant în plus față de ceea ce reprezintă garanția legală la care avem dreptul (adică cei doi ani de garanție). Să zicem că producătorul și-a asumat față de noi, contractual, zece ani de durabilitate a produsului pe care l-am cumpărat, garantându-ne astfel reparațiile necesare ori înlocuirea produsului pe toată această perioadă. Ce condiții trebuie să îndeplinească însă această garanție și ce putem cere noi, consumatorii, de la comercianți și producători, conform noii reglementări a garanțiilor: Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă implicațiile financiare și legale ale accidentelor de muncă și bolilor profesionale, mai ales în contextul polițelor de asigurare pe care le are compania (de exemplu, asigurările de răspundere civilă a angajatorului) și pentru gestionarea eventualelor reclamații sau dosare de daună.
Conform Legii nr. 346/2002, salariații care suferă accidente de muncă sau boli profesionale beneficiază de un concediu medical (CM) și de o indemnizație aferentă, cu două cuantumuri. Aceste indemnizații se calculează și se plătesc de către angajatori, urmând ca recuperarea sumelor plătite salariaților să se facă de la casele teritoriale de pensii, și nu de la casele de asigurări de sănătate, ca în cazul celorlalte tipuri de concedii medicale. Citește articolul