Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre riscurile de inundații (legate de anunțul RADET) sunt relevante pentru evaluarea politicilor de asigurare și gestionarea potențialelor reclamații de daune.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre riscurile de non-conformitate care pot genera reclamații din partea clienților și pentru a evalua impactul asupra polițelor de asigurare.
Comerțul cu fructe și legume se află, în prezent, în vizorul inspectorilor Direcțiilor teritoriale pentru Agricultură din cadrul Ministerului Agriculturii. Controalele vizează mai ales piețele, târgurile și hipermarketurile. Citește articolul
Companiile de asigurări sau departamentele care gestionează reclamațiile sunt direct afectate, deoarece evaluările medico-legale sunt adesea necesare pentru soluționarea dosarelor de daună sau a cererilor de despăgubire, iar costurile acestora cresc.
Tarifele pentru efectuarea expertizelor, a constatărilor și ale altor lucrări medico-legale vor avea valori cu mult mai mari decât în prezent, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către Ministerul Sănătății (MS). Mai exact, prețul tuturor serviciilor medico-legale se vor majora cu aproape 50%. Citește articolul
Dacă apar plângeri de la clienți din cauza modului în care le-au fost folosite datele, acest departament se ocupă de gestionarea acestor reclamații și de posibilele despăgubiri sau asigurări necesare.
Atunci când aveți integrate pe site-ul propriu „cookies” (instrumente de urmărire a comportamentului unui user, pe un anumit site, care reține activitatea acestuia) sau alte instrumente de urmărire a unui utilizator riscați să permiteți unor terțe persoane (prin intermediul altor website-uri) să colecteze date personale despre vizitatorii site-ului vostru. Într-o astfel de situație, trebuie să respectați regulile de protecție a datelor personale, precum cele prevăzute în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Este esențial pentru a reduce numărul de plângeri și reclamații din partea clienților, deoarece contractele clare și transparente minimizează neînțelegerile și litigiile legate de termenii și condițiile acestora.
Clar, inteligibil și fără echivoc. Acestea sunt cerințele esențiale pe care limbajul unui contract încheiat între un consumator și un profesionist trebuie să le îndeplinească. Adică orice consumator care încheie un asemenea contract trebuie să înțeleagă (și să i se explice) care sunt efectele obligațiilor pe care le-ar avea în baza acelui acord. Clauzele contractuale care nu îndeplinesc această condiție vor fi, cel mai probabil, considerate abuzive și, astfel, nu vor produce efecte. În condițiile în care Comisia Europeană a emis o comunicare privitoare la ultimele evoluții în acest domeniu, este important de văzut care sunt elementele „limbajului clar și inteligibil” pe care trebuie să îl aibă un contract încheiat de un consumator cu un profesionist. Citește articolul
Companiile de asigurări de călătorie pot folosi aceste informații pentru a estima mărimea pieței și a-și adapta produsele, știind cât de mult cheltuie oamenii pe vacanțe în diferite țări și, implicit, ce valoare ar putea avea bunurile sau serviciile asigurate.
Rezidenţii din Uniunea Europeană au cheltuit, în medie, 377 de euro pentru un sejur turistic în anul 2017, pe ultimul loc în acest clasament fiind rezidenţii din România, cu o medie de 135 de euro alocaţi pentru o vacanţă, potrivit datelor Eurostat. Citește articolul
Gestionarea reclamațiilor implică adesea prelucrarea unor date personale sensibile. Acest departament trebuie să știe cum să justifice legal prelucrarea datelor în contextul unei reclamații (de exemplu, bazându-se pe interesul legitim), pentru a evita probleme legale suplimentare sau pentru a gestiona riscurile.
Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) oferă o soluție pentru firmele care prelucrează date în baza intereselor sale legitime, acest temei nu este aplicabil oricând. Din contra, există anumite situații când o firmă are mai multe motive să nu prelucreze date personale în baza interesului ei legitim. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, atunci când nu e clar scopul prelucrării sau atunci când e evident că interesele persoanei vizate de prelucrare de a nu îi fi utilizate datele le depășesc pe cele ale companiei de a prelucra datele. Citește articolul
Pentru a asigura că documentele de polițe, rapoartele de daune și corespondența cu clienții sunt clare, precise și prezentate profesional.
În viața profesională, vor apărea diverse situații în care va trebui să redactăm documente ample pentru a expune idei complexe sau pentru a comunica proceduri detaliate. E important să organizăm cât mai bine astfel de texte ample pentru a putea fi parcurse și înțelese cu ușurință. Citește articolul
Pentru a înțelege cum noile reguli pot ajuta la prevenirea supărărilor sau reclamațiilor din partea clienților legate de promoții și acordarea premiilor.
Produsele ce au fost subiectul unei campanii promoționale sau a unei vânzări la care se oferă un alt produs gratuit și care au fost personalizate pentru respectiva campanie vor putea fi vândute și după încheierea acesteia, însă numai după ce se obține acordul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Măsura se regăsește într-un proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către autoritatea ce urmărește respectarea drepturilor consumatorilor. Citește articolul
Numărul și structura populației influențează direct piața asigurărilor, de la cele de sănătate și viață la cele de pensii, afectând riscurile și profitabilitatea.
Populația României scade și îmbătrânește într-un ritm alarmant. Anul trecut, potrivit Institutului Național de Statistică, au plecat în străinătate aproape un sfert de milion de români. Citește articolul