Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să înțeleagă cum pot fi afectate contractele sau serviciile de către clauzele abuzive și cum să gestioneze eficient plângerile clienților pentru a evita litigii.
Chiar și cei care nu avut procese cu băncile pe tema clauzelor abuzive vor putea să profite pe deplin de constatările instanțelor de judecată în privința acelor clauze. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune ca băncile să fie obligate de instanțe să le restituie banii tuturor clienților cu clauze constatate ca având caracter abuziv. Asta și alte câteva beneficii pentru împrumutați, într-un proiect în dezbatere la ANPC. Citește articolul
Este interesat de gestionarea polițelor de asigurare împotriva riscurilor cibernetice și de gestionarea eventualelor despăgubiri sau reclamații în urma unei breșe de date.
Autoritatea poloneză de protecție a datelor a amendat o firmă cu aproximativ 645 de mii de euro, din cauză că aceasta nu a implementat suficiente măsuri de securitate pentru a garanta protecția și integritatea datelor personale pe care le deținea. Insuficiența în cauză a fost contrară Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Lipsa acestor garanții a dus la o breșă de securitate, lucru ce a permis accesarea datelor a aproximativ 2.2 milioane de persoane. Citește articolul
Departamentul gestionează reclamațiile clienților, iar o nouă legislație privind clauzele abuzive va influența modul în care aceste reclamații sunt tratate și necesitatea de a preveni situațiile care ar putea duce la amenzi.
Inserarea de clauze abuzive în contractele cu consumatorii ar putea fi sancționată în curând cu amenzi mult mai mari decât cele care se pot da în prezent, potrivit unei inițiative a Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC). Pentru fiecare clauză abuzivă, băncile și ceilalți profesioniști ar putea primi amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Acest departament se ocupă în mod direct de polițele de asigurare auto și de soluționarea daunelor. Este esențial să cunoască propunerile de modificare a legii RCA pentru a înțelege cum vor funcționa pe viitor asigurările obligatorii și cum se vor gestiona situațiile.
O serie de schimbări aduse legii privind asigurările de răspundere civilă auto (RCA) au fost propuse recent de către Ministerul Finanțelor Publice, printr-un proiect de act normativ pus în dezbatere publică. Printre altele, se dorește eliminarea suspendării voluntare a poliței RCA și a obligației de a informa asigurătorul despre existența mai multor polițe de asigurare obligatorie pe aceeași mașină. Citește articolul
Departamentul de gestionare a reclamațiilor este interesat să știe ce reguli trebuie respectate în comunicările comerciale pentru a preveni și gestiona eficient reclamațiile clienților legate de primirea de mesaje nedorite.
În piață, foarte mulți oameni vorbesc despre ideea de marketing direct. Doar că, în legislație, nu această definiție trebuie căutată pentru a afla cum anume se pot trimite emailuri / sms-uri și altele către clienți, ci alta. Citește articolul
Vremea extremă (frig, ninsoare) poate cauza daune materiale sau întreruperi de activitate, ceea ce ar putea duce la solicitări de despăgubiri sau la necesitatea de a revizui polițele de asigurare. De aceea, este util să știe la ce fel de evenimente se pot aștepta.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Serviciile juridice pentru litigii pot fi utile în gestionarea reclamațiilor și potențialelor dispute legale ale companiei, ajutând la rezolvarea eficientă a conflictelor.
Darian DRS, prezentă pe piața de business locală de peste 29 de ani, extinde suportul oferit clienților prin colaborarea cu echipa „Mic, Ilie și Asociații SPARL”, devenind astfel primul grup cu capital integral românesc care oferă soluții complete de consultanță în zona de business. Citește articolul
Articolul menționează primele de asigurare ca parte din costul total al creditului și este esențial ca departamentul să înțeleagă cum se gestionează aceste costuri. De asemenea, aplicarea corectă a reducerilor previne plângerile și reclamațiile clienților.
Atunci când returnează în avans creditul, împrumutatului trebuie să-i fie reduse toate costurile asociate respectivului credit, nu doar cele legate de durata contractului încheiat cu banca, a decis miercuri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Se ocupă de posibilele reclamații sau procese legate de discriminare și de acoperirea acestora prin polițe de asigurare.
Dacă un angajator dă afară o persoană cu handicap pe motive de productivitate, se poate considera că aceasta este o discriminare, conform unei decizii de miercuri a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Unei persoane cu handicap îi este greu să fie la fel de productivă ca salariații obișnuiți, dacă angajatorul nu-i asigură condiții de lucru speciale. Discriminarea la locul de muncă poate aduce, conform legislației noastre, amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Permite verificarea rapidă a identității și statutului legal al companiilor implicate în evenimente pentru care se depun cereri de despăgubire sau reclamații, asigurând că acestea sunt adresate entității corecte.
Portalul Business Registers Interconnection System (BRIS), la care s-a conectat recent și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) poate fi o resursă bună de informații despre companiile din țară și din alte state europene, utilă atât pentru companii, cât și pentru oamenii de rând, care vor să afle mai multe despre o firmă de la care vor să cumpere ceva, de pildă, sau pentru care au o perspectivă de muncă. Citește articolul