avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Acasă Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

ACCES GRATUIT

Black Friday 2018: Garanția sau returul unui produs nu pot fi condiționate de prezentarea ambalajului original

Echipa care se ocupă de plângerile clienților trebuie să știe aceste reguli ca să poată rezolva rapid și corect cererile de garanție sau retur, asigurându-se că clienții sunt tratați conform legii.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
8 Noiembrie 2018 | 6004 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care în acestă lună va avea loc Black Friday, perioadă în care cei mai mulți comercianți din țara noastră și nu numai aplică reduceri considerabile de preț, cumpărătorii trebuie să știe că, de câțiva ani, ambalajele în care a venit produsul nu mai sunt necesare atunci când se returnează un produs sau pentru a beneficia de garanția acestuia. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Sistemul medical din România: Cum se stabilește vina medicului și a spitalului în cazurile de malpraxis

Acest departament se ocupă cu asigurările (inclusiv cele de malpraxis) și gestionează reclamațiile pacienților, precum și procesele de despăgubire sau de soluționare a disputelor, inclusiv prin mediere.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
7 Noiembrie 2018 | 4125 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare an, mulți pacienți tratați în spitalele din țara noastră depun notificări împotriva medicilor care i-au tratat pentru presupuse cazuri de malpraxis. În acest context, medicii, dar și pacienții, ar trebui să știe cum se stabilește responsabilitatea medicului și a unității medicale privind actul medical, precum și informații despre cum se pot asigura medicii împotriva malpraxisul și cum pot ataca aceștia sancțiunile primite în instanțele de judecată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nou cod de conduită bancară: Românii cu credite și probleme bănești vor fi sprijiniți de bănci

Acest departament este interesat de noile reguli care pot ajuta la reducerea numărului de nemulțumiri și plângeri din partea clienților, prin gestionarea mai bună a situațiilor dificile.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2018 | 4081 | Timp de citire: 3 min.

Industria bancară din România a primit de puțină vreme un nou set de reguli de bună practică, o parte a acestora concentrându-se pe relația băncilor cu persoanele ce au contractat credite și au dificultăți financiare sau reprezintă chiar cazuri sociale. Astfel, toate instituțiile de credit din România vor trebui să fie mult mai implicate decât până acum în informarea persoanelor care doresc să ia un credit de la acestea și să găsească, în cazul în care cel împrumutat are dificultăți în a returna creditul, soluții împreună cu acesta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Nu știi să te porți ca turist? Vei putea fi amendat cu aproape 3.000 de lei pentru anumite fapte

Gestionarea incidentelor, a daunelor sau a reclamațiilor poate fi influențată de nerespectarea obligațiilor de către turiști, iar acest departament are nevoie de aceste informații pentru a evalua riscurile și a procesa eficient cazurile.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2018 | 7 | 7733 | Timp de citire: 2 min.

După atât de lungi așteptări, vom avea în sfârșit o Lege a turismului în România. Un proiect de lege în acest sens se află în proces de finalizare la Ministerul Turismului și împarte drepturi și obligații nu doar pentru firmele din turism și autoritățile publice, ci și pentru turiști. Iar valoarea amenzii pentru cei care merg în vacanță și nu respectă anumite reguli pornește de la un salariul minim pe economie în sus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tarifele de referință pentru polițele RCA cresc pentru români și scad pentru firme

Firmele cu un departament dedicat asigurărilor trebuie să fie la curent cu tarifele de referință pentru a gestiona eficient polițele RCA, a anticipa costurile și a procesa eventualele reclamații.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
2 Noiembrie 2018 | 1 | 7376 | Timp de citire: 2 min.

Asigurătorii ce oferă polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) sunt obligați, de peste un an, să țină cont, la stabilirea sumelor pe care trebuie să le plătească deținătorii mașinilor aflate în circulație pentru acest tip de poliță, de niște tarife de referință. În acest sens, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat recent o nouă listă ce cuprinde tarifele de referință pentru asigurările RCA și care aduce o ușoară creștere a tarifelor RCA pentru persoanele fizice și o scădere a tarifelor RCA pentru persoanele juridice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2018: Cui ne putem adresa în cazul unor probleme cu comercianții

Oricine se ocupă de gestionarea reclamațiilor în companie (chiar dacă nu este o firmă de asigurări) are nevoie să știe procedurile legale, termenele și pașii de urmat pentru a soluționa eficient plângerile clienților, inclusiv interacțiunea cu autoritățile (ANPC).

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2018 | 2062 | Timp de citire: 2 min.

În interacțiunea comerciant-client pot apărea, mai ales în perioadele în care volumul produselor vândute este mare, adică în perioadele cu reduceri de preț, diverse neînțelegeri sau chiar probleme, care nu-și găsesc întotdeauna o rezolvarea rapidă și facilă. Astfel, în cazul în care comerciantul nu a rezolvat situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2018: Ce informații trebuie să pună comercianții online la dispoziția clienților

Departamentul gestionează plângerile clienților și retururile de produse, așa că este esențial să cunoască drepturile consumatorilor și obligațiile firmei privind garanția și perioada de returnare.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
31 Octombrie 2018 | 3 | 5335 | Timp de citire: 2 min.

După cum stabilește legislația din țara noastră, atunci când optează pentru cumpărăturile online, clienții magazinelor trebuie să primească obligatoriu o serie de informații de la comerciant. Pentru că în curând va începe perioada în care se fac reduceri mari de preț, iar cele mai multe produse sunt cumpărate online, îți spunem astăzi care sunt drepturile consumatorilor și ce informații trebuie să le furnizeze acestora comercianții online. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Anchetă la o companie de leasing, bănuită că dădea înapoi kilometrajul maşinilor

Pot apărea multe reclamații de la clienți care au cumpărat mașinile, iar acest departament trebuie să gestioneze aceste reclamații și să vadă dacă asigurările companiei acoperă daunele.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
31 Octombrie 2018 | 1259 | Timp de citire: 1 min.

Poliţiştii şi procurorii bucureşteni au declanşat o amplă operaţiune împotriva unei companii de leasing bănuită că şi-ar fi înşelat clienţii în afaceri cu maşini rulate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Ce amenzi contravenționale riscă firmele care încalcă legislația SSM

Accidentele de muncă duc la cereri de despăgubire și implică asigurări. Informațiile despre obligațiile legale și nerespectarea acestora sunt cruciale pentru gestionarea eficientă a polițelor de asigurare și a eventualelor reclamații.

avocatnet.ro în Resurse umane
31 Octombrie 2018 | 1 | 4916 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorii care încalcă legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) riscă amenzi contravenționale consistente. Mai precis, amenzile pornesc de la 2.000 de lei, însă pot ajunge chiar și până la 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday: Ce drepturi au cumpărătorii în baza garanției legale a produselor

Sprijină gestionarea corectă a solicitărilor și reclamațiilor clienților legate de defecțiuni sau neconformități ale produselor, asigurându-se că se respectă termenele și soluțiile legale.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Octombrie 2018 | 1 | 5387 | Timp de citire: 2 min.

În situația nefericită în care produsul cumpărat prezintă un defect, cumpărătorul are dreptul, după cum stabilește legislația din țara noastră, la repararea ori înlocuirea produsului și, în anumite situații, chiar la returnarea banilor plătiți comerciantului. Tocmai de aceea, în condițiile în care mai mulți comercianți importanți din România au anunțat reduceri mari ale prețurilor de Black Friday din acest an, ne-am gândit să prezentăm toate detaliile legate de garanția legală de conformitate și de drepturile cumpărătorilor în raport cu această garanție. Citește articolul