Echipa care se ocupă de plângerile clienților trebuie să știe aceste reguli ca să poată rezolva rapid și corect cererile de garanție sau retur, asigurându-se că clienții sunt tratați conform legii.
În contextul în care în acestă lună va avea loc Black Friday, perioadă în care cei mai mulți comercianți din țara noastră și nu numai aplică reduceri considerabile de preț, cumpărătorii trebuie să știe că, de câțiva ani, ambalajele în care a venit produsul nu mai sunt necesare atunci când se returnează un produs sau pentru a beneficia de garanția acestuia. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu asigurările (inclusiv cele de malpraxis) și gestionează reclamațiile pacienților, precum și procesele de despăgubire sau de soluționare a disputelor, inclusiv prin mediere.
În fiecare an, mulți pacienți tratați în spitalele din țara noastră depun notificări împotriva medicilor care i-au tratat pentru presupuse cazuri de malpraxis. În acest context, medicii, dar și pacienții, ar trebui să știe cum se stabilește responsabilitatea medicului și a unității medicale privind actul medical, precum și informații despre cum se pot asigura medicii împotriva malpraxisul și cum pot ataca aceștia sancțiunile primite în instanțele de judecată. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile reguli care pot ajuta la reducerea numărului de nemulțumiri și plângeri din partea clienților, prin gestionarea mai bună a situațiilor dificile.
Industria bancară din România a primit de puțină vreme un nou set de reguli de bună practică, o parte a acestora concentrându-se pe relația băncilor cu persoanele ce au contractat credite și au dificultăți financiare sau reprezintă chiar cazuri sociale. Astfel, toate instituțiile de credit din România vor trebui să fie mult mai implicate decât până acum în informarea persoanelor care doresc să ia un credit de la acestea și să găsească, în cazul în care cel împrumutat are dificultăți în a returna creditul, soluții împreună cu acesta. Citește articolul
Gestionarea incidentelor, a daunelor sau a reclamațiilor poate fi influențată de nerespectarea obligațiilor de către turiști, iar acest departament are nevoie de aceste informații pentru a evalua riscurile și a procesa eficient cazurile.
După atât de lungi așteptări, vom avea în sfârșit o Lege a turismului în România. Un proiect de lege în acest sens se află în proces de finalizare la Ministerul Turismului și împarte drepturi și obligații nu doar pentru firmele din turism și autoritățile publice, ci și pentru turiști. Iar valoarea amenzii pentru cei care merg în vacanță și nu respectă anumite reguli pornește de la un salariul minim pe economie în sus. Citește articolul
Firmele cu un departament dedicat asigurărilor trebuie să fie la curent cu tarifele de referință pentru a gestiona eficient polițele RCA, a anticipa costurile și a procesa eventualele reclamații.
Asigurătorii ce oferă polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) sunt obligați, de peste un an, să țină cont, la stabilirea sumelor pe care trebuie să le plătească deținătorii mașinilor aflate în circulație pentru acest tip de poliță, de niște tarife de referință. În acest sens, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat recent o nouă listă ce cuprinde tarifele de referință pentru asigurările RCA și care aduce o ușoară creștere a tarifelor RCA pentru persoanele fizice și o scădere a tarifelor RCA pentru persoanele juridice. Citește articolul
Oricine se ocupă de gestionarea reclamațiilor în companie (chiar dacă nu este o firmă de asigurări) are nevoie să știe procedurile legale, termenele și pașii de urmat pentru a soluționa eficient plângerile clienților, inclusiv interacțiunea cu autoritățile (ANPC).
În interacțiunea comerciant-client pot apărea, mai ales în perioadele în care volumul produselor vândute este mare, adică în perioadele cu reduceri de preț, diverse neînțelegeri sau chiar probleme, care nu-și găsesc întotdeauna o rezolvarea rapidă și facilă. Astfel, în cazul în care comerciantul nu a rezolvat situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
Departamentul gestionează plângerile clienților și retururile de produse, așa că este esențial să cunoască drepturile consumatorilor și obligațiile firmei privind garanția și perioada de returnare.
După cum stabilește legislația din țara noastră, atunci când optează pentru cumpărăturile online, clienții magazinelor trebuie să primească obligatoriu o serie de informații de la comerciant. Pentru că în curând va începe perioada în care se fac reduceri mari de preț, iar cele mai multe produse sunt cumpărate online, îți spunem astăzi care sunt drepturile consumatorilor și ce informații trebuie să le furnizeze acestora comercianții online. Citește articolul
Pot apărea multe reclamații de la clienți care au cumpărat mașinile, iar acest departament trebuie să gestioneze aceste reclamații și să vadă dacă asigurările companiei acoperă daunele.
Poliţiştii şi procurorii bucureşteni au declanşat o amplă operaţiune împotriva unei companii de leasing bănuită că şi-ar fi înşelat clienţii în afaceri cu maşini rulate. Citește articolul
Accidentele de muncă duc la cereri de despăgubire și implică asigurări. Informațiile despre obligațiile legale și nerespectarea acestora sunt cruciale pentru gestionarea eficientă a polițelor de asigurare și a eventualelor reclamații.
Angajatorii care încalcă legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) riscă amenzi contravenționale consistente. Mai precis, amenzile pornesc de la 2.000 de lei, însă pot ajunge chiar și până la 10.000 de lei. Citește articolul
Sprijină gestionarea corectă a solicitărilor și reclamațiilor clienților legate de defecțiuni sau neconformități ale produselor, asigurându-se că se respectă termenele și soluțiile legale.
În situația nefericită în care produsul cumpărat prezintă un defect, cumpărătorul are dreptul, după cum stabilește legislația din țara noastră, la repararea ori înlocuirea produsului și, în anumite situații, chiar la returnarea banilor plătiți comerciantului. Tocmai de aceea, în condițiile în care mai mulți comercianți importanți din România au anunțat reduceri mari ale prețurilor de Black Friday din acest an, ne-am gândit să prezentăm toate detaliile legate de garanția legală de conformitate și de drepturile cumpărătorilor în raport cu această garanție. Citește articolul