Articolul explică modul în care bunurile sunt deținute și împărțite în căsătorie, informații care pot avea implicații fiscale și contabile, mai ales pentru proprietarii de afaceri sau în situații unde bunurile personale sunt legate de activitatea companiei.
În eventualitatea unui partaj, cei doi foști parteneri devin, de multe ori, adversari concentrați pe satisfacerea propriilor interese materiale. Tocmai pentru a preîntâmpina astfel de conflicte, trebuie înțelese regimurile matrimoniale pe care legea română le pune la dispoziție, de la comunitatea legală de bunuri, la separația de bunuri sau flexibila comunitate convențională. Citește articolul
Toate informațiile din articol sunt esențiale pentru acest departament, deoarece se referă direct la calcularea și declararea corectă a taxelor, TVA-ului și veniturilor, la respectarea termenelor fiscale importante și la înțelegerea noilor legi fiscale.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Articolul conține informații cruciale despre noua lege fiscal-bugetară, care aduce schimbări la taxe și impozite, precum și modificări la procedurile fiscale legate de acordurile de prețuri în avans (APA), toate acestea fiind vitale pentru calculul impozitelor, planificarea bugetului și conformitatea financiară a companiei.
În perioada 21 - 27 iulie 2025, în Monitorul Oficial au fost publicate mai multe acte normative cu impact atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra vieții personale. Avocatnet.ro vă prezintă o sinteză a acestor noutăți legislative, incluzând principalele prevederi și datele de intrare în vigoare. Pentru detalii suplimentare și interpretări detaliate, sunt disponibile link-uri către articolele elaborate de redacția noastră. Citește articolul
Se ocupă direct de taxele firmei, de înregistrarea corectă a tranzacțiilor financiare intragrup și de pregătirea pentru controalele fiscale, asigurându-se că toate obligațiile fiscale sunt îndeplinite.
După ce Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început recent să se intereseze, într-un mod neobișnuit, de cheltuielile firmelor cu serviciile intragrup, specialiștii atenționează că este timpul pentru analize interne și evaluări de riscuri. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de modificările aduse procedurilor fiscale, cum ar fi acordurile de preț în avans și soluționarea disputelor fiscale, care influențează modul în care compania își calculează și plătește taxele, mai ales pentru tranzacțiile internaționale.
Regulile privind acordurile de prețuri în avans (APA) sunt adaptate pentru a permite inclusiv acoperirea tranzacțiilor din trecut, conform unei ordonanțe oficializate recent, în condițiile în care APA-urile acopereau, anterior, doar tranzacțiile viitoare. În același timp, sunt și unele modificări la procedura amiabilă (MAP). Citește articolul
Articolul vorbește despre bani alocați din buget și cum sunt justificate cheltuielile. Acest departament este mereu interesat de cum sunt gestionate fondurile, chiar și la nivel de stat, pentru a înțelege principii de bugetare, alocare și justificare a cheltuielilor.
Deputații și senatorii care dețin o locuință în București sau județul Ilfov nu vor mai putea primi bani pentru chirie, potrivit unei legi ce se va aplica începând de duminică. Această limitare se aplică și în cazul în care soțul ori soția unui parlamentar deține o locuință în București sau județul Ilfov. Citește articolul
Articolul se referă la auditul financiar și la amenzile semnificative care pot afecta bugetul firmei. Acest departament este direct interesat de gestionarea aspectelor financiare și de evitarea costurilor suplimentare.
Firmele auditate financiar au primit zilele trecute solicitări prin e-mail, de la Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS), ce funcționează în subordinea Ministerului Finanțelor, pentru a dovedi implementarea funcției de audit intern, atenționează specialiștii de la NOA. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul financiar al practicilor de afaceri, de cum pot afecta veniturile din publicitate și de posibilele costuri legate de amenzi sau justiție în cazul nerespectării legilor.
În forma actuală, sistemul „Pay or Okay” avantajează predominant marile platforme digitale și furnizorii de publicitate programatică, nu publicațiile online în sine. În realitate, editorii câștigă foarte puțin, iar beneficiul principal este menținerea unor rate extrem de mari de consimțământ artificial, ce permite companiilor din ecosistemul publicitar digital să continue să extragă valoare economică din datele personale ale utilizatorilor europeni. Citește articolul
Acest departament este interesat de aspectele fiscale și financiare, cum ar fi limitele pentru numerarul care trebuie declarat, scutirile de TVA și accize. Nerespectarea acestor reguli poate duce la amenzi sau probleme financiare.
Deși libertatea de circulație a mărfurilor este un principiu de bază în Uniunea Europeană, Comisia Europeană a impus reguli și limite clare pentru transportul bunurilor de consum, atât între statele membre, cât și la intrarea sau ieșirea din spațiul comunitar. Nerespectarea acestor norme poate atrage consecințe serioase, de la confiscarea bunurilor și amenzi, până la urmărire penală, în anumite situații. Citește articolul
Acest departament analizează impactul financiar al desființării posturilor, atât din punctul de vedere al economiilor de costuri salariale, cât și al potențialelor costuri legate de procese (salarii retroactive, daune) în cazul unor concedieri contestate.
Pentru ca desființarea unui loc de muncă să fie legală, aceasta trebuie să fie efectivă și să aibă o cauză reală și serioasă, fără a fi necesar ca angajatorul să dovedească eficiența economică a măsurii. În practică, nu e exclus ca desființarea să se producă în contextul atribuirii sarcinilor postului desființat altor angajați, fără împovărarea acestora însă. Citește articolul