Acest departament se ocupă direct de calculul și plata taxelor, precum și de depunerea declarațiilor fiscale obligatorii. Orice modificare sau termen fiscal este vital pentru acest departament.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este direct afectat de modificările propuse la regulile de TVA, în special cele legate de plafonul de scutire, pentru a ști cum să calculeze și să declare taxele firmei.
Regimul de scutire de TVA din România are nevoie de modificări radicale impuse de o directivă europeană din 2020. Însă autoritățile naționale nu doar că au ratat încadrarea în termenul de transpunere din 31 decembrie 2024, ci chiar l-au depășit cu peste șase luni de zile. În aceste condiții, Comisia Europeană (CE) a avertizat recent că, în lipsa unei reacții adecvate a Guvernului, procedura de infringement inițiată de câteva luni ar putea ajunge la etapa sesizării Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Modificările la taxele de drum vor influența direct costurile de transport ale companiei, bugetul și modul în care sunt înregistrate cheltuielile.
Noul regim al taxelor de drum, care va împărți actuala rovinietă în două taxe distincte - una pentru vehiculele ușoare (rovinieta), iar cea de-a doua pentru vehiculele grele (TollRo), nu se va aplica de la începutul anului viitor, ci de la jumătatea acestuia, potrivit unui proiect de ordonanță pus recent în dezbatere la Ministerul Transporturilor. Citește articolul
Concediile medicale implică plăți către angajați și decontări cu statul, iar înregistrarea corectă în sistem este esențială pentru calculul salariilor și a contribuțiilor.
Concediile medicale pentru incapacitate temporară de muncă, cauzate de boli obișnuite sau accidente în afara muncii suspendă contractul individual de muncă (CIM), însă această suspendare nu a fost reflectă în Revisal. Aceste suspendări vor trebui transmise însă în Reges-Online, în maximum trei zile lucrătoare de la primirea certificatelor, angajatorii riscând altfel amenzi de câteva mii de lei. Citește articolul
Acest departament este direct vizat, deoarece articolul tratează cum ANAF verifică modul în care companiile își gestionează cheltuielile intragrup și profiturile pentru a plăti taxe. Este esențial pentru a înțelege riscurile fiscale și a asigura corectitudinea datelor financiare.
Recent, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au transmis firmelor mari și mijlocii adrese prin care le cer punerea rapidă la dispoziție a informațiilor despre cheltuielile cu serviciile intragrup din ultimii cinci ani. Pentru a-și justifica demersul, autoritățile fiscale spun că au în vedere verificarea potențialelor „exporturi” de profituri și că această solicitare neobișnuită de informații este de preferat unor controale. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum sunt gestionate premiile și fondurile publice, despre lipsa de transparență și necesitatea unor controale. Acest departament este responsabil cu administrarea banilor, cu modul în care sunt cheltuiți și înregistrați, așa că este direct vizat.
Angajații federațiilor sportive naționale, dar și cei ai direcțiilor județene pentru sport și tineret ori ai complexurilor sportive naționale sau ai cluburilor sportive de stat nu vor mai putea beneficia de premiile care se acordă sportivilor cu rezultate bune. Măsura apare într-un proiect pus recent în dezbaterea Senatului. Citește articolul
Acest departament gestionează banii, taxele și contabilitatea firmei. Articolul este despre o cerere de la ANAF legată de cheltuieli și servicii, arătând cum să gestioneze aceste solicitări din punct de vedere fiscal și contabil.
În ultima perioadă s-a vorbit apăsat despre nevoia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) de a colecta mai eficient impozitele și taxele datorate de fiecare contribuabil care are astfel de obligații. S-a vorbit despre cei ce comit abuzuri și nu își plătesc impozitele și taxele, în detrimentul tuturor celor care o fac cu rigurozitate. Nu au fost antamate, însă, discuții despre abuzurile ANAF tocmai asupra celor care își plătesc dările corect. Citește articolul
Acest departament urmărește disponibilitatea banilor și modul în care sunt cheltuite fondurile publice pentru consolidări, fiind important pentru planificarea și gestionarea bugetului firmei, mai ales dacă este implicată în astfel de proiecte.
Cu toate că, după cum a anunțat recent Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), anul acesta există un buget foarte mare alocat consolidării seismice a clădirilor, iar cheltuielile sunt acoperite integral de finanțarea de la stat și procesul de avizare a fost mult simplificat, în prezent sunt puține consolidări de clădiri cu risc seismic în derulare. Citește articolul
Articolul discută despre alocarea, absorbția și impactul fondurilor europene asupra economiei, inclusiv granturi și împrumuturi. Acest departament este direct interesat de sursele de finanțare, bugetare și implicațiile fiscale și financiare la nivel național și pentru companie.
Ultimele luni au fost marcate de incertitudini majore la nivel fiscal-bugetar. România a ratat considerabil ținta deficitului pentru anul 2024, a fost la un pas de-a fi retrogradată la nivelul de junk de către agențiile de credit și cu pași repezi se apropie de-o schimbare fiscală. În tot acest zumzet, fondurile europene reprezintă sintagma des invocată de către politicieni, indiferent de culoarea politică, pentru a oferi o soluție la criza economică. Indiferent dacă sunt de stânga sau de dreapta, dacă vin din partea extremistă sau nu, cel puțin o dată oricare dintre partide a lansat public ideea de-a absorbi mai multe fonduri europene. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de inspecțiile fiscale și trebuie să înțeleagă cum funcționează acestea, în ce condiții pot fi oprite temporar sau reluate, pentru a pregăti corect documentele și a colabora eficient cu autoritățile fiscale.
Suspendarea, reverificarea și refacerea sunt acțiuni care pot să intervină uneori în contextul unei inspecții fiscale, așa cum stabilește legislația procedural-fiscală. Astfel, prezentăm astăzi principalele aspecte care trebuie reținute de contribuabili despre aceste trei acțiuni. Citește articolul