Departament: Juridic și Conformitate
UPDATE Măsuri ce vizează apărarea națională, adoptate de Guvern: Cei interesați vor putea face, la cerere, pregătire militară de bază timp de patru luni, iar la final vor primi peste 25.000 de lei
Departamentul Juridic trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative, mai ales cele care vizează legi importante la nivel național, pentru a se asigura că firma respectă cadrul legal și înțelege implicațiile acestora.
2 Octombrie 2025 | 1801 | Timp de citire: 3 min.
Guvernul a adoptat azi două proiecte de lege, prin care se urmărește modificarea Legii privind pregătirea populației pentru apărare și înlocuirea Legii apărării naționale a României. Una dintre cele mai importante măsuri conținute de pachetul de măsuri ce vizează apărarea națională este introducerea pregătirii militare voluntare, la finalul căreia, participanții vor primi o indemnizație de peste 25.000 de lei. Apoi, se asigură cadrul legal pentru intervențiile în afara granițelor, destinate protejării cetățenilor români aflați în pericol. Citește articolul
UPDATE Reglementările apărute toamna trecută privind condițiile de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate în transporturile rutiere, modificate oficial
Orice companie care folosește sau are de-a face cu camioane și transporturi rutiere, sau care repară și verifică tahografe, trebuie să știe ce legi noi apar pentru a se asigura că respectă toate regulile și evită amenzi.
Reglementările legate de condițiile de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate de transportatorii rutieri, dar și cele privind limitatoarele de viteză ce sunt montate pe autovehicule - RNTR 8, apărute în noiembrie 2024, au fost modificate, potrivit unui ordin recent al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Astfel, se stabilește armonizarea prevederilor legale apărute cu nici un an înainte cu modificările apărute între timp în legătură cu omologarea de tip a tahografelor, a senzorilor de mișcare, a modelelor de foaie de înregistrare sau de card de tahograf, precum și autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate în transporturile rutiere ori a limitatoarelor de viteză, dar și îmbunătățirea, simplificarea și clarificarea prevederilor RNTR 8, ca urmare a discuțiilor purtate de autoritățile din domeniu cu partenerii sociali. Citește articolul
SSM - avantaj prin siguranță
Medicina muncii: De la controlul medical periodic la consilierea angajatorului privind adaptarea locului de muncă pentru lucrătorii cu probleme de sănătate
Articolul arată cum respectarea corectă a legilor privind sănătatea angajaților, dincolo de simple formalități, ajută compania să fie în legalitate și să evite problemele legale.
2 Octombrie 2025 | 1 | 776 | Timp de citire: 3 min.
Cum poate deveni medicul de medicina muncii un consultant de încredere, care contribuie direct la sănătatea, siguranța și performanța întregii organizații? Citește articolul
UPDATE Oficial: Valoarea tichetelor culturale a fost majorată
Acest departament trebuie să știe despre modificările legilor și ordinelor guvernamentale care pot afecta modul în care compania respectă regulile, mai ales când vine vorba de beneficiile angajaților. Este esențial pentru a asigura că toate acțiunile sunt în conformitate cu legislația în vigoare.
Începând cu octombrie 2025, tichetele culturale oferite salariaților se majorează cu 20 de lei față de nivelurile anterioare, conform unui ordin comun publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
UPDATE Valoarea tichetelor de creșă va crește la 710 lei începând din octombrie 2025
Departamentul juridic trebuie să se asigure că firma respectă toate legile în vigoare, precum Legea 165/2018, legate de acordarea tichetelor de creșă și că aplică corect noile valori, odată ce modificările legislative devin oficiale.
Începând cu octombrie 2025, valoarea tichetelor de creșă este majorată la 710 lei, conform unui ordin comun al miniștrilor finanțelor și muncii recent oficializat. Această creștere, de 40 de lei față de valoarea anterioară de 670 lei, este rezultatul indexării cu indicele inflației calculat între ianuarie 2019 și iulie 2025. Citește articolul
UPDATE Propunerea legislativă referitoare la derogarea de la procedura licitației publice pentru închirierea nou-createlor suprafețe de plajă, respinsă definitiv
Acest departament este interesat de noile legi și de modificările aduse celor existente, cum ar fi schimbarea modului de închiriere a plajelor și adaptarea contractelor pentru a respecta aceste noi reguli.
Un proiect de lege ce avea ca obiect modificarea reglementării modului de utilizare a plajelor Mării Negre, precum și a activităților desfășurate pe acestea, a fost respins de Camera Deputaților, care a dat, în acest caz, votul decisiv din Parlament. Propunerea ar fi instituit posibilitatea atribuirii directe, fără organizarea unei proceduri de licitație, a contractelor de închiriere aferente suprafețelor de plajă rezultate în urma lucrărilor de înnisipare, adică de extindere a acestora. Atribuirea directă a noilor segmente de plajă ar fi urmat să fie permisă exclusiv operatorilor economici care, anterior efectuării lucrărilor, dețineau contracte de închiriere pentru suprafețe limitrofe mării. Citește articolul
Persoanele cu dizabilități instituționalizate vor beneficia de mai multe măsuri de sprijin pentru o viață independentă
Acest departament trebuie să știe despre modificările legilor și regulilor legate de persoanele cu dizabilități, beneficii și tipurile de servicii sociale, pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale.
Ministerul Muncii a pus în transparență decizională un proiect de ordonanță care își propune să faciliteze procesul de dezinstituționalizare a persoanelor adulte cu dizabilități, prin stabilirea clară a beneficiilor financiare la care acestea au dreptul și prin introducerea unor servicii sociale menite să sprijine viața independentă și integrarea în comunitate. Citește articolul
Tichetele de masă și alte „adaosuri” sunt beneficii în Regulamentul Intern sau drepturi certe în contractul individual de muncă? De unde provin confuziile
Acest departament trebuie să se asigure că toate contractele de muncă și acordarea beneficiilor către angajați respectă întocmai legile în vigoare, evitând astfel amenzi sau procese.
2 Octombrie 2025 | 2 | 18293 | Timp de citire: 5 min.
În ecosistemul complex al relațiilor de muncă, puține subiecte generează atâta confuzie și practică neunitară precum statutul elementelor constitutive ale salariului, dincolo de salariul de bază brut lunar, unele fiind cunoscute mai mult sub forma unor așa-zise „beneficii extrasalariale”. Ne referim aici, cu precădere, la tichetele de masă, dar și la alte avantaje materiale sau financiare care completează venitul salariatului. Întrebarea fundamentală care se impune este: unde le este locul acestor drepturi? Citește articolul
Propunere legislativă
Reglementarea distinctă a facilităților de parcare acordate persoanelor cu handicap locomotor și altor tipuri de dizabilități
Acest departament trebuie să știe despre noile legi și reguli, mai ales cele legate de accesibilitate și drepturile persoanelor cu dizabilități, pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale și evită problemele.
Un proiect legislativ de modificare a legii privind protecția persoanelor cu handicap a fost depus recent la Senat. Inițiativa propune introducerea unui sistem diferențiat pentru facilitățile de parcare, în scopul asigurării unui acces real și nediscriminatoriu, în funcție de tipul și gradul de dizabilitate. Citește articolul
Ce trebuie să știi despre comunicarea și opozabilitatea actelor administrativ-fiscale
Acest departament trebuie să înțeleagă exact cum se comunică legal documentele fiscale, pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și pentru a ști cum să conteste un act dacă procedura nu a fost corectă. Este esențial pentru a evita problemele legale și pentru a asigura că drepturile companiei sunt protejate.
2 Octombrie 2025 | 1064 | Timp de citire: 5 min.
Comunicarea actelor administrativ-fiscale este esențială pentru ca acestea să producă efecte juridice față de contribuabili. Codul de procedură fiscală stabilește modalități specifice de comunicare pentru actele pe suport hârtie și pentru cele electronice. Totodată, se prevăd proceduri clare pentru situațiile de refuz sau cele de imposibilitate de a primi acte fiscale. Citește articolul










