Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Pentru că articolul explică noile reguli prin care Fiscul monitorizează tranzacțiile imobiliare, inclusiv pe cele scutite de impozit, ajutând departamentul să înțeleagă obligațiile legale și riscurile de conformitate în acest domeniu.
Notarii vor trebui să transmită, prin formularul fiscal 208, și informații ce țin de tranzacțiile cu proprietăți imobiliare din patrimoniul personal care sunt scutite de impozitul pe venit, reiese dintr-o ordonanță oficializată aseară. Prin această informare, care va ajunge la Fisc, se urmărește, în fapt, impozitarea corectă a acestor tranzacții, unde persoanele fizice și cele autorizate nu plătesc așa cum ar trebui impozitul pe veniturile din activități independente. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile, iar informațiile despre cerințele legale pentru șomajul tehnic și documentele necesare sunt esențiale pentru a evita problemele.
Modelele cererilor, a declarației pe propria răspundere și lista persoanelor care vor beneficia de plata indemnizației de șomaj tehnic decontat de stat, reintrodus prin OUG 2/2022, au fost oficializate luni. Pentru acest ajutor pot depune cereri angajatorii care au suspendat contractele de mună ale salariaților lor ca urmare a reducerii sau întreruperii temporare a activității din cauza restricțiilor impuse de Guvern sau pe fondul suspendării activității de către direcția de sănătate publică. Citește articolul
Trebuie să se asigure că firma aplică corect legea privind scutirea de impozit și că respectă toate condițiile legale.
După ce a dat mai multe perioade de scutire de la plata impozitului specific în cursul anilor 2020 și 2021, Guvernul a oficializat aseară, printr-o ordonanță simplă, o perioadă de scutire și pentru anul 2022. Citește articolul
Acest articol este important pentru că informează despre o modificare legislativă (Ordonanța de Urgență) ce afectează obligațiile fiscale ale firmelor inactive, ajutând la asigurarea respectării legii și evitarea problemelor legale.
Firmele și persoanele fizice care intră temporar în inactivitate vor scăpa din oficiu de obligația de a depune declarații fiscale, conform unei ordonanțe aplicabile de joi. Până acum, contribuabilii inactivi cereau la Fisc și trebuia să li se aprobe alte termene sau alte condiții pentru depunerea declarațiilor fiscale, altfel obligația de depunere rămânea valabilă în continuare. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi și reglementări privind raportarea tranzacțiilor online pentru a se asigura că firma respectă toate obligațiile legale și evită amenzi.
Cei care au marketplace-uri vor fi obligați să raporteze periodic la Fisc tranzacțiile pe care le fac comercianții prin acestea, conform unei noi ordonanțe. În acest fel, autoritățile vor să identifice cu ușurință acei comercianți care nu-și declară (sau își declară parțial) veniturile ori care nu se înregistrează în scopuri fiscale. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate procesele și acțiunile legale ale companiei și trebuie să știe cum să depună corect documente la cea mai înaltă instanță din țară.
Începând de azi, documentele în format electronic se depun la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) prin intermediul unui formular special, anunță instituția, care prezintă totodată conținutul formularului și noile adrese de corespondență. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă noile reguli legale privind tichetele și voucherele, pentru a evita amenzi și probleme juridice.
Tichetele de masă, de creșă, culturale, cadou și voucherele de vacanță, care pot fi acordate salariaților de către angajatori, se emit doar în format electronic, de azi. Astfel, tichetele nu mai pot fi emise în format tipărit, dar cele emise până la 31 ianuarie 2022 rămân valabile până la expirare. Măsurile sunt cuprinse într-o ordonanță oficializată la mijlocul lunii decembrie a anului trecut. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli de carantină și excepțiile lor, pentru a asigura că toate activitățile companiei respectă legea și pentru a actualiza politicile interne conform deciziilor oficiale.
Începând de azi, sistemul folosit până acum, și anume o listă ce aloca țărilor, în funcție de numărul infectărilor cu COVID-19 din fiecare dintre ele, o culoare (roșu, galben sau verde) și o serie de reguli de respectat de către cei ce se-ntorceau de acolo, inclusiv durata carantinei sau alte condiții, a dispărut, fiind înlocuit de noi reguli, mai ușor de urmărit. Citește articolul
Pentru a se asigura că firma respectă toate noile legi și reglementări fiscale, evitând problemele legale, amenzile și pentru a interpreta corect prevederile legislative, inclusiv cele care necesită norme de aplicare.
Printr-o ordonanță simplă oficializată aseară de Guvern se operează mai multe modificări la Codul fiscal și la Codul de procedură fiscală, cele mai multe urmând să intre în vigoare pe 3 februarie 2022. Documentul vizează, în mare, tranzacțiile prin marketplace-uri, firmele inactive și obligațiile lor declarative, plătitorii de impozit specific, cota redusă de TVA de 5% la achiziția de locuințe noi, dotarea automatelor comerciale cu case de marcat și mutarea soluțiilor individuale anticipate la Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi și reguli despre accize pentru a se asigura că firma, mai ales dacă este un producător mic, respectă toate cerințele legale și pentru a evita amenzi sau probleme.
Printr-o recentă ordonanță, Guvernul aduce completări Codului fiscal în materia accizelor pentru băuturile alcoolice, fiind vizați în special micii producători independenți de băuturi fermentate și nu numai. Prevederile nu vin să modifice nivelul accizelor prevăzut acum în Codul fiscal, ci să detalieze condițiile în care aceștia se autorizează pentru aplicarea unei accize reduse și alte aspecte conexe. Citește articolul