Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Departamentul trebuie să fie la curent cu noile reglementări fiscale pentru a identifica și evalua riscurile de conformitate și pentru a se asigura că procedurile interne ale companiei sunt actualizate pentru a preveni erorile sau încălcările legislației fiscale.
Versiunea nouă a declarației unice, ce este folosită în 2025 de PFA-uri, a fost oficializată recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar versiunea pentru depunere online a fost pusă deja la dispoziție. Astfel, formularul 212 este folosit în 2025 strict pentru a definitiva veniturile și taxele pentru anul 2024, fără a se mai face estimări pentru 2025. În aceste condiții, formularul poate fi completat și depus la ANAF. Citește articolul
Deoarece situația juridică incertă a acestei directive europene (dacă va fi anulată sau nu) reprezintă un risc important pentru companie. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de respectarea legilor și de impactul financiar.
Pe 18 ianuarie 2023, Regatul Danemarcei a introdus o acțiune la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) împotriva Parlamentului European și a Consiliului Uniunii Europene, solicitând anularea Directivei (UE) 2022/2041, care reglementează salariile minime adecvate în Uniunea Europeană. Această cerere a fost formulată în contextul unei dispute legate de competențele Uniunii Europene în stabilirea normelor privind salariile. Într-o opinie remisă azi, Avocatul General CJUE Emiliou arată că există temeiuri solide pentru anularea ei. Iată care sunt acelea: Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile financiare și legale la care este expusă compania, mai ales cele legate de neconformitatea fiscală, evaziune sau gestionarea incorectă a taxelor, și să se asigure că există controale interne eficiente pentru a preveni astfel de situații.
În cursul anului 2024 au apărut multiple noutăți importante din domeniul taxelor care au o legătură directă cu angajatorii. Dacă unele dintre ele vizează TVA-ul, majoritatea vizează taxele salariale plătite de firme pentru angajații lor. Iată ce este bine de reținut: Citește articolul
Vrea să identifice și să reducă riscurile financiare și operaționale (cum ar fi amenzi, suspendarea mașinilor sau accidente) care pot apărea din cauza nerespectării regulilor ITP.
Registrul Auto Român (RAR) a emis un comunicat prin care dezminte o serie de informații false apărute recent în spațiul public. Conform acestor ”știri”, legislația ar fi fost modificată astfel încât inspecția tehnică periodică (ITP) pentru anumite categorii de mașini să se efectueze la intervale diferite, iar reparațiile vehiculelor mai vechi de 15 ani ar fi interzise. RAR atrage atenția că aceste afirmații sunt complet neadevărate. În acest context, va prezentăm în cele ce urmează o serie de informații referitoare la acest subiect. Citește articolul
Acest departament e responsabil cu identificarea și reducerea riscurilor, cum ar fi activitățile ilegale în pădure, conflictele de interese interne sau posibilele manipulări informatice, pentru a proteja compania de situații neplăcute.
Din 12 ianuarie se aplică un nou Cod silvic, ce stabilește, printre altele, că orice persoană are acces liber în păduri fie pe jos, fie cu bicicleta și că drumurile forestiere trebuie monitorizate video. În plus, au fost stabilite noi infracțiuni silvice, dar și apariția Registrului forestier național, în care vor apărea toți proprietarii de păduri. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice schimbare care ar putea aduce noi riscuri pentru companie, cum ar fi riscurile legate de nerespectarea noilor legi fiscale sau de probleme cu sistemele de raportare digitală. Ei ajută la evitarea amenzilor sau a problemelor.
În contextul schimbărilor semnificative preconizate pentru începutul anului 2025, avocatnet.ro organizează o serie de evenimente care să vă ofere o privire de ansamblu asupra celor mai importante noutăți legislative și fiscale care vor influența mediul de afaceri. Citește articolul
Acest departament se asigură că nu există probleme sau riscuri financiare pentru companie, iar înțelegerea regulilor de distribuire a dividendelor îi ajută să prevină greșelile, amenzile și neregularitățile financiare.
Distribuirea profitului unei societăți sub formă de dividende se poate face anual sau trimestrial, însă numai după aprobarea situațiilor financiare anuale ori trimestriale, conform legislației în vigoare. Astfel, la începutul anului 2025, firmele au două variante la dispoziție pentru a distribui dividende - una mai lentă și una mai rapidă. Însă trebuie amintit că impozitul pe dividende s-a majorat recent. Citește articolul
Acest departament analizează potențialele riscuri legate de noile proceduri de emitere și arhivare a bonurilor electronice și stabilește cum să le gestioneze, pentru a menține integritatea proceselor interne.
În contextul unor modificări recente legate de bonurile fiscale pentru tranzacțiile cu cardurile bancare, specialiștii atrag atenția că s-a eliminat numai obligația de tipărire/înmânare a bonului fiscal, nu și obligația de emitere. Astfel, comercianții și prestatorii trebuie să emită în continuare bonurile pentru tranzacțiile cu cardul, numai că acestea rămân în format electronic și nu mai ajung efectiv la clienți decât la cerere. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă regulile și evită problemele. Articolul arată ce obligații legale trebuie îndeplinite pentru a nu risca amenzi sau procese legate de salarii și formare profesională.
Legislația muncii ilustrează echilibrul esențial între drepturile angajaților și obligațiile angajatorilor, promovând, printre altele, atât limitarea acordării salariului minim astfel încât să se împiedice menținerea la un nivel salarial scăzut pentru perioade lungi de timp, cât și participarea la programe de formare profesională. Aceste reglementări subliniază importanța dezvoltării continue a competențelor angajaților, care, prin investiția angajatorului în formare, pot justifica o creștere salarială după 24 de luni. Această abordare nu doar că îmbunătățește eficiența și adaptabilitatea pe piața muncii, dar contribuie și la stabilitatea relațiilor de muncă, oferind beneficii reciproce atât angajatorilor, cât și angajaților. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile, cum ar fi riscul de a nu obține clasificarea turistică din cauza lipsei parcării sau riscul unor reclamații din partea clienților, și se asigură că firma respectă regulile noi.
Modificările aduse recent legislației referitoare la turism au adus o serie de noutăți în materie, pornind de la prevederi privind protecția consumatorilor până la revenirea posibilității ca hotelurile să închirieze locuri de parcare de la primării. Citește articolul