Discuția despre firmele care ar putea plăti angajații ilegal ('la gri sau la negru') și despre destabilizarea companiilor mici reprezintă riscuri importante pe care acest departament trebuie să le identifice și să le gestioneze pentru a proteja afacerea.
Peste 400.000 din angajații din România muncesc în construcţii, în timp ce numărul românilor care lucrează pentru companii de construcții din UE este cu 75% mai ridicat, depășind 700.000 de persoane, conform Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii în România (FPSCR). Citește articolul
Stabilitatea sau schimbările în prețurile carburanților pot afecta semnificativ costurile operaționale. Acest departament este interesat pentru a identifica și gestiona riscurile financiare legate de aceste variații, asigurând stabilitatea afacerii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul semnalează riscuri financiare majore pentru companie, cum ar fi pierderea unui regim fiscal avantajos, iar acest departament trebuie să identifice și să controleze astfel de riscuri.
Dacă unicul angajat al microîntreprinderii are contractul suspendat o perioadă mai lungă de timp, suspendarea cu totul a activității societății nu o va scăpa de riscul trecerii la impozit pe profit. Atunci când contractul de care depinde păstrarea regimului de impozitare micro este „în pericol”, cea mai bună variantă rămâne în continuare înlocuirea rapidă a acestuia. Citește articolul
Incertitudinea fiscală și modificările legislative ad-hoc reprezintă riscuri majore pentru stabilitatea financiară și operațională a companiei, iar acest departament trebuie să le anticipeze și să le gestioneze.
Modificarea sistemului de taxe, un subiect care recent a luat amploare în spațiul public, este inevitabilă pe fondul unei tot mai probabile depășiri a țintei de deficit bugetar pentru acest an, situație care ar putea duce la pierderea unor fonduri europene și la creșterea costului de împrumut pentru stat. Reducerea surselor de finanțare ar avea impact imediat în creșterea economică. Însă situația actuală are rădăcini adânci într-o perioadă lungă în care schimbările de taxe și impozite s-au făcut ad hoc, fără analize, fără studii de impact și, practic, au subțiat baza de impozitare, afectând echitatea fiscală. Citește articolul
Monitorizează respectarea tuturor obligațiilor de raportare pentru a identifica și reduce riscurile de neconformitate sau erori financiare, asigurând buna funcționare internă.
Anumite companii trebuie să transmită autorităților raportările contabile semestriale la 30 iunie 2023, exclusiv online, până la data de 16 august 2023, conform unui ordin oficializat luni de Ministerul Finanțelor (MF). Obligația îi vizează numai pe cei cu afaceri de peste un milion de euro. Citește articolul
Orice schimbare în modul de lucru al angajaților, cum ar fi extinderea muncii de acasă, poate aduce noi riscuri pentru firmă (ex: productivitate, securitate), iar acest departament trebuie să le identifice și să găsească soluții pentru a le gestiona.
În cazul în care tipul activității desfășurate le permite asta, părinții care au copii cu vârsta de până la 11 ani pot cere să lucreze de acasă patru zile pe lună, conform unei legi noi care a modificat Codul muncii. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile operaționale și de personal care pot apărea din aplicarea sau neaplicarea acestei legi, cum ar fi nemulțumirile angajaților, fluctuația de personal sau posibile litigii.
Scopul legii care prevede cele patru zile de muncă de acasă pentru cei care au în întreținere copii până la 11 ani este, desigur, de apreciat și se înscrie în dezideratul european de întărire a echilibrului dintre viața profesională și cea de familie. Însă legea nu rezolvă o problemă actuală a pieței muncii pe care o întâlnim atât la noi, cât și în alte țări europene sau în State Unite - deschiderea angajatorilor către telemuncă (acolo unde e posibilă, desigur). În realitate, în companiile unde munca în regim hibrid a fost îmbrățișată pe termen lung, salariații cu copii oricum au obținut beneficiul de a mai lucra și de acasă. Citește articolul
Acest departament este preocupat de riscurile asociate cu nerespectarea termenelor fiscale, a regulilor de afișare a prețurilor sau a limitărilor de adaos comercial, lucruri care pot aduce penalități și pot afecta stabilitatea firmei.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Informațiile despre avertizările meteo severe sunt importante pentru a evalua și gestiona riscurile operaționale (ex: întreruperi de activitate, defecțiuni la echipamente) și pentru a planifica continuitatea afacerii în condiții meteo extreme.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că situațiile de hărțuire pot aduce amenzi mari pentru companie și pot afecta reputația acesteia, iar ei se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor care pot dăuna afacerii.
Hărțuirea la locul de muncă poate îmbrăca numeroase forme, iar hărțuirea morală duce la deteriorarea condițiilor de muncă ale victimei sau chiar la compromiterea carierei sale. Hărțuirea poate apărea inclusiv într-un schimb de mesaje sau în mesajul profund ofensator transmis printr-un e-mail de către un superior sau un alt angajat, precum într-o situație pe care o întâlnim în această speță: Citește articolul