Acest departament este responsabil cu identificarea și gestionarea potențialelor pericole (riscuri) pentru companie. O înțelegere clară a modului în care pot fi contestate disputele fiscale ajută la evaluarea riscurilor financiare și legale și la pregătirea unor planuri pentru a le minimiza atunci când apar controale fiscale sau probleme cu autoritățile.
Deși s-a stabilit recent că firmele pot veni cu motive noi de nelegalitate atunci când cer în instanță anularea deciziei de soluționare a contestației fiscale și a actelor fiscale vizate de aceasta, este important de reținut că motivele noi pot viza exclusiv obligațiile fiscale contestate în faza administrativă. Practic, în acest caz, firma nu poate să conteste în instanță obligații fiscale suplimentare. Citește articolul
Pentru că nerespectarea regulilor privind timpul de muncă și odihnă poate expune compania la amenzi sau procese, iar acest departament reduce aceste riscuri.
Posibilă în România încă din 2003, săptămâna de lucru de patru zile a ajuns în atenția publicului larg în momentul în care mai multe companii mari din afara României au decis că n-ar fi rău să testeze eficiența acestui tip de repartizare a timpului de muncă, unele reducând chiar numărul de ore/săptămână. Vorbim despre o repartizare inegală a timpului de muncă în cadrul săptămânii, iar în acest moment chiar despre un program individualizat, așa cum este el definit de anul trecut în Codul muncii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Articolul îi ajută să înțeleagă riscurile financiare care apar din plata întârziată a taxelor și să găsească soluții pentru a le preveni și controla.
Un aspect important de reținut este acela că, potrivit prevederilor art. 173 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, în cazul creanțelor fiscale ce constituie venituri la bugetul de stat, în situația neachitării la termenul de scadență de către debitor a obligațiilor fiscale principale, se datorează dobânzi și penalități de întârziere. Citește articolul
Articolul prezintă riscuri economice (inflația, politica fiscală) și operaționale (întârzieri în transport, amenzi pentru nereguli), iar acest departament este responsabil cu identificarea și gestionarea acestor pericole.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament identifică și evaluează riscurile la care este supusă compania. Nerespectarea obligațiilor legale, cum ar fi eliberarea documentelor către angajați, poate duce la amenzi și probleme juridice, reprezentând un risc pe care acest departament trebuie să-l gestioneze.
Angajatorii sunt obligați să elibereze automat, la încetarea contractului individual de muncă, o adeverință de vechime în muncă, însă raportările inspectoratelor teritoriale de muncă din țară arată frecvent că angajatorii nu sunt tocmai diligenți în această privință. Citește articolul
Ajută la evaluarea riscurilor financiare și legale legate de disputele fiscale și la planificarea modului în care compania se poate apăra mai bine, îmbunătățind modul în care gestionează situațiile imprevizibile.
Contribuabilii pot veni cu motive noi de nelegalitate atunci când cer în instanță anularea deciziei de soluționare a contestației fiscale și a actelor administrativ-fiscale vizate de aceasta, conform unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). În acest context, iată ce efecte practice intervin după apariția clarificării obligatorii și la ce ar trebui să fie atente firmele dacă ajung în situația respectivă, potrivit specialiștilor Deloitte. Citește articolul
Evaluează riscurile legale și de reputație care ar putea apărea din nerespectarea directivei și implementează măsuri pentru a asigura conformitatea și a evita problemele.
Pornind de la concepte și principii cu care angajatorii ar trebui deja să fie familiarizați, directiva privind transparența salarială, cea mai recentă reglementare europeană cu incidență deosebită în materia raporturilor de muncă, propune ridicarea standardului actual în materia egalității de tratament între femei și bărbați la locul de muncă. Asta înseamnă noi obligații pentru angajatori, inclusiv pentru întreprinderile mici. Citește articolul
Articolul subliniază riscurile de neconformitate și erorile care pot duce la respingerea declarațiilor fiscale. Acest departament este interesat să identifice și să prevină astfel de riscuri, asigurându-se că procesele interne sunt solide pentru o raportare corectă și la timp.
Implementarea raportării SAF-T în România a intrat în a doua etapă la începutul acestui an, odată cu extinderea obligativității de raportare în acest sistem asupra contribuabililor mijlocii. La fel ca în cazul marilor contribuabili, societățile mijlocii beneficiază de o perioadă de grație de șase luni din momentul în care a intervenit obligația de depunere a declarațiilor fiscale în acest format, dar aceasta se apropie de final - ultima zi de raportare pentru perioada ianuarie-iunie 2023 este 31 iulie 2023. Ce trebuie să știe contribuabilii vizați, care nu au finalizat, încă, implementarea soluțiilor informatice necesare în acest scop? Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile ca firma să nu respecte noile reguli de raportare fiscală, protejând astfel reputația și stabilitatea financiară a companiei.
Ordinul Ministerului Finanțelor 1.730/2023 pentru reglementarea unor aspecte contabile, care a intrat în vigoare începând cu 21 iunie 2023, modifică Ordinul Ministerului Finanțelor 2.048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici, în vigoare deja de la începutul acestui an. Este vorba de reglementarea care a stabilit că multinaționalele și întreprinderile autonome trebuie să întocmească și să publice un raport cu informații legate de impozitul pe profit. Citește articolul
Cunoașterea termenelor fiscale, a noilor obligații de raportare (cum ar fi cele pentru stocurile agroalimentare) și a modificărilor privind insolvența ajută acest departament să identifice și să evalueze riscurile financiare și operaționale ale companiei, asigurându-se că există controale interne adecvate.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul