avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 840 soluții astăzi
LIVE, ACUM Sub lupa ANAF: Tranzacțiile intra-grup care ridică semne de întrebare în 2025
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Programele individualizate de muncă, o soluție de compromis pentru angajatele care vor să se întoarcă mai repede din concediul de creștere

Se asigură că firma respectă legile și evită riscurile. Modificările legislative privind programele de lucru flexibile și obligația de motivare pot genera riscuri legale sau de reputație dacă nu sunt gestionate corect.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2022 | 1724 | Timp de citire: 2 min.

Stabilirea unor programe individualizate de muncă, ce presupun un mod de organizare flexibil a timpului de lucru, poate fi soluția ideală de compromis pentru angajator și angajata care ar dori să se întoarcă la muncă, dar să poată să-și dedice o parte semnificativă din timp și copilului său. Dacă se înțeleg, angajata poate reveni la muncă, într-un program care să satisfacă nevoile ambelor părți. Dar dacă angajatorul nu e de acord, e obligat acum și să spună de ce nu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Șeful ANAF: Dacă cineva crede că-și poate ascunde banii nejustificabili pe Revolut, se înșală

Departamentul de management al riscului trebuie să știe că ANAF are acces la datele financiare pentru a identifica evaziunea fiscală. Această informație îi ajută să evalueze și să prevină riscurile legate de neconformitatea fiscală și posibilele amenzi, asigurându-se că operațiunile companiei sunt transparente.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
11 Noiembrie 2022 | 4543 | Timp de citire: 1 min.

Într-o conferință de presă desfășurată vineri, șeful Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a atenționat că românii nu-și pot ascunde veniturile nejustificabile la bănci precum Revolut. Acesta a spus că se fac anumite schimburi de informații care le permit inspectorilor să afle dacă cineva încearcă așa ceva. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF a descoperit un domeniu în care majoritatea profesioniștilor nu-și declară integral veniturile. Urmează acțiuni preventive și apoi controale

Acest departament identifică și evaluează riscurile la care este expusă compania, cum ar fi riscul de a nu respecta legile fiscale. Informațiile despre intențiile ANAF ajută la implementarea măsurilor de control intern și la reducerea acestor riscuri.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2022 | 3 | 6200 | Timp de citire: 2 min.

Din analizele preliminare efectuate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reiese că majoritatea cabinetelor stomatologice din țară își declară doar parțial veniturile pe care le obțin, conform unor declarații de vineri ale președintelui instituției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interdicție de concediere în cazul angajaților care cer mutarea pe un post vacant mai bun. Ce amendă pot primi angajatorii și de ce e extrem de utilă motivarea refuzului

Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legale și financiare, cum ar fi amenzi sau procese cu angajații, care pot apărea dacă nu se respectă noile reguli privind drepturile angajaților și concedierile.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
11 Noiembrie 2022 | 3139 | Timp de citire: 1 min.

Legea nr. 283/2022 a venit și cu și mai multe situații în care e interzisă concedierea angajaților - mai exact, e vorba de concedierile mai mult sau mai puțin vindicative. Mai exact, e interzisă concedierea pe fondul unei solicitări de mutare pe un post vacant cu condiții de muncă mai favorabile. Practic însă, dacă angajatorul își motivează refuzul față de aceste solicitări într-un mod cât mai obiectiv, ar trebui să fie la adăpost de consecințe dacă ajunge să termine raportul de muncă ulterior. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce (nu) pot face angajatorii pentru a se asigura că salariații lor respectă obligația de nesuprapunere a programului de lucru în cazul CIM-urilor multiple

Acest departament se ocupă cu identificarea riscurilor pentru companie, cum ar fi conflictele de interese sau încălcarea confidențialității de către angajați, și cu stabilirea unor reguli interne pentru a preveni astfel de situații.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2022 | 7047 | Timp de citire: 3 min.

Posibilitatea de a suprapune programele de lucru în cazul contractelor de muncă (CIM) multiple nu mai este posibilă pentru salariați. Deși această limitare introdusă în Codul muncii nu vizează, în mod direct, angajatorii, verificarea respectării ei de către salariații proprii se poate dovedi dificilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comercianții și prestatorii trebuie să pună la dispoziție plata cu cardul chiar dacă clienții preferă să achite cu numerar?

Nerespectarea obligației de a accepta plata cu cardul atrage amenzi substanțiale. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscul de a nu respecta legea, pentru a proteja firma de pierderi financiare.

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
11 Noiembrie 2022 | 4 | 11371 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 ianuarie 2023, mai mulți comercianți și prestatori vor trebui să accepte plata cu cardul, însă obligația este valabilă chiar dacă clienții unei firme preferă să achite cu numerar? Iată ce răspunde un specialist: Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Puterea medie de cumpărare în România este cu 51 la sută mai mică față de media europeană

Articolul prezintă riscuri financiare (fluctuațiile dobânzilor, investigația Consiliului Concurenței) și riscuri operaționale legate de sănătatea angajaților (COVID-19), informații esențiale pentru evaluarea și gestionarea riscurilor la nivel de companie.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Noiembrie 2022 | 858 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Eșalonarea simplificată la plată, recomandată în situațiile la limită

Acest departament evaluează riscurile financiare ale companiei, iar eșalonarea datoriilor, cu dobânzile anuale mari și posibilele penalități, reprezintă un risc important care trebuie identificat și gestionat.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
10 Noiembrie 2022 | 1 | 1579 | Timp de citire: 1 min.

Deși eșalonarea simplificată la plată, care a devenit un mecanism permanent în cursul anului 2021, poate fi o soluție bună pentru companiile care au datorii la stat, specialiștii recomandă accesarea acesteia doar în situațiile la limită. Asta, în principal, din cauza dobânzilor și penalităților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii sunt obligați, mai nou, să-și motiveze refuzul de a accepta cererea angajaților de a munci la distanță

Obligația angajatorului de a motiva în scris refuzurile pentru munca flexibilă și riscurile de conflict cu angajații, dacă acest lucru nu este făcut corect, reprezintă un nou tip de risc pe care acest departament trebuie să-l înțeleagă și să-l gestioneze.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2022 | 15498 | Timp de citire: 2 min.

Dacă angajatul cere un program de lucru flexibil, ce i-ar putea permite să lucreze și de acasă, angajatorii sunt obligați, mai nou, să-și motiveze în scris refuzul. Convenția pentru folosirea muncii la distanță, orice ar presupune ea (100% muncă de acasă ori un sistem hibrid), rămâne legată însă de aceleași formalități ca până acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știi dacă iei în calcul o restructurare de afacere în această perioadă

Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile posibile, cum ar fi amenzile fiscale sau controalele autorităților, care pot apărea în urma unor restructurări de companie.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
10 Noiembrie 2022 | 1579 | Timp de citire: 2 min.

În contextul financiar dificil din prezent, companiile pot lua în calcul inclusiv restructurarea afacerilor pe care le derulează. Asta poate să însemne atât fuziuni și divizări, cât și simple transferuri de activități. Fiecare operațiune vine cu avantaje și dezavantaje, însă firmele trebuie să fie atente și la potențialele riscuri fiscale. Citește articolul