Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Monitorizează riscurile financiare și operaționale ale firmei și se asigură că există proceduri clare pentru a gestiona corect contribuțiile angajaților part-time, evitând astfel amenzi sau plăți suplimentare nejustificate.
Salariații part time cu contracte multiple își pot scăpa angajatorii de plata majorată a contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) dacă depun lunar o declarație pe propria răspundere din care să reiasă că obțin, în total, cel puțin echivalentul unui salariu minim brut pe țară. Procedura de urmat în acest sens a fost oficializată recent. Suprataxarea contractelor part time se aplică începând cu veniturile lunii august 2022. Citește articolul
Fluctuațiile mari ale prețurilor la energie, problemele de aprovizionare și dependența de anumite surse reprezintă riscuri importante pentru stabilitatea financiară și operațională a companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru că prezintă un risc major pentru companie – posibilitatea ca activitatea să fie suspendată din cauza nerespectării legilor privind angajarea, ceea ce poate afecta grav funcționarea afacerii.
Deși există la nivel teoretic, în Codul muncii, sancțiunea privind sistarea activității pentru cei care nu se conformează legii și continuă în paradigma muncii nedeclarate, lucrând cu oameni fără contract de muncă, nu se poate aplica. Am vrut să aflăm de ce nici acum, după cinci ani de când sancțiunea a fost introdusă în legislație, nu există o procedură pentru aplicarea sa, iar explicația autorităților e simplă: în actualul context economic nu asta ar fi soluția cea mai bună. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea riscurilor legate de nerespectarea reglementărilor fiscale și de implementarea unor proceduri interne pentru a asigura păstrarea corectă a documentelor, prevenind astfel problemele în cazul unor controale.
Pentru angajații part-time cu mai multe contracte de muncă în derulare și care însumează pe acestea cel puțin salariul minim pe economie Guvernul a instituit o excepție de la suprataxare, prin OG nr. 16/2022. Ca să o pună în aplicare, s-a decis ca angajatorii să ceară lucrătorilor part-time cu multiple contracte să le aducă, lună de lună, câte o declarație. Ce vor face însă angajatorii cu toate aceste documente? Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că firma aplică procedurile corecte pentru a evita riscurile financiare și legale care ar putea apărea din calculul sau plata incorectă a contribuțiilor pentru angajații part-time.
În situația în care un salariat part time câștigă bani concomitent din mai multe contracte de muncă (în total, cel puțin echivalentul unui salariu minim brut pe țară), angajatorii săi scapă de obligația de a plăti contribuțiile la pensii (CAS) și sănătate (CASS) ca pentru o normă întreagă, conform OG 16/2022. Pentru a aplica această excepție de la suprataxarea muncii part time, angajatorii trebuie să respecte o procedură specială oficializată recent. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice sistem care ajută la identificarea timpurie a problemelor financiare grave, pentru a putea lua măsuri înainte ca situația să devină critică.
În Legea insolvenței a intrat, de curând, mecanismul avertizării timpurii, care, alături de procedurile de prevenție, ar trebui să contribuie la oferirea unei șanse profesioniștilor în dificultate financiară. În esență, avertizarea presupune o alertă trimisă de organul fiscal cu privire la anumite restanțe, reamintirea disponibilității mecanismului de mediere fiscală, dar și ceva îndrumare de la Ministerul Antreprenoriatului, inclusiv printr-o linie telefonică ce va fi operațională de anul viitor. Totodată, entități private vor putea să se specializeze în dezvoltarea de instrumente de avertizare timpurie. Citește articolul
Monitorizează fluctuațiile dobânzilor (ROBOR) și evoluția economiei (PIB) pentru a identifica și gestiona riscurile financiare și de afaceri, asigurând stabilitatea operațiunilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament vrea să evite ca firma să aibă probleme, cum ar fi amenzile sau afectarea reputației. Știind despre această nouă regulă, ei pot verifica dacă este respectată pentru a reduce riscul de sancțiuni și a proteja compania.
De joi, mai multe categorii de comercianți și intermediari au obligația de a afișa nu doar în magazinele fizice, ci și pe site-urile aferente business-ului o nouă plachetă informativă pentru consumatori. Iată cum arată acesta și unde trebuie amplasată pe site, precum și ce amendă riscă cei care nu se conformează noii obligații: Citește articolul
Este esențial ca acest departament să identifice, să monitorizeze și să prevină riscurile legale și financiare majore, cum ar fi amenzile mari și deteriorarea reputației companiei cauzate de acuzațiile de muncă nedeclarată sau „muncă la gri”.
În contextul suprataxării contractelor part-time, dar și al unor situații care au dus Guvernul înspre a re-reglementa această suprataxare, merită amintit că munca suplimentară în cadrul acestor contracte este inadmisibilă, cu excepția unor situații, să zicem, deosebite și care trebuie dovedite de angajatori în caz de control ulterior, dar și că sancțiunea „capitală” aici e considerarea situației ca muncă nedeclarată. Citește articolul
Pentru că vorbește despre identificarea riscurilor financiare, prevenirea insolvenței și modul în care conducerea trebuie să acționeze pentru a proteja compania de situații critice.
Recent, administratorii și directorii societăților au primit noi obligații pe care trebuie să le respecte, în caz de dificultate financiară, pentru a evita intrarea în insolvență. Deși nu există sancțiuni exprese pentru încălcarea acestora, tragerea la răspundere este posibilă prin mecanismul răspunderii solidare. Citește articolul