Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile legate de nerespectarea noilor reguli de închiriere turistică (ex: amenzi, probleme cu vecinii, imagine proastă) și să stabilească măsuri pentru a le evita.
Pentru a clarifica anumite aspecte care s-au vehiculat în spațiul public recent pe tema unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial, reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului și Turismului spun că persoanelor fizice nu le-a fost interzisă închirierea prin AirBnB sau Booking.com a locuințelor în regim hotelier, ci doar li s-a impus solicitarea unor certificate de turism și declararea veniturilor la stat. Citește articolul
Descoperirea și prevenirea fraudelor, inclusiv a celor cibernetice, este o responsabilitate cheie a acestui departament. Ei trebuie să înțeleagă noile tactici folosite de infractori pentru a evalua riscurile la care este expusă compania și pentru a implementa controale interne care să prevină astfel de incidente.
Printr-o atenționare publicată joi, Directoratorul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenția asupra unei tentative de fraudă propagată prin e-mail și bazată pe situația actuală din Ucraina. Mai exact, prin aceste e-mail-uri se face apel la strângerea de fonduri pentru refugiații proveniți din țara vecină. Citește articolul
Pentru a evalua și gestiona riscurile financiare, în special cele legate de creditele ipotecare garantate de stat și de asigurarea proprietăților la valoarea de piață actuală.
Cei interesați să-și ia credite garantate de stat pentru cumpărarea unei locuințe noi o pot face în continuare prin programul Noua Casă, care continuă și în acest an, potrivit unei hotărâri publicate joi în Monitorul oficial. De acum, beneficiarii trebuie să asigure noua locuință la valoarea de piață de la momentul încheierii asigurării anuale, nu la cea din momentul semnării contractului de finanțare. Citește articolul
Nerespectarea legilor privind persoanele cu dizabilități poate aduce riscuri legale sau de imagine pentru companie. Acest departament trebuie să înțeleagă noile reglementări pentru a identifica și gestiona potențialele riscuri și pentru a se asigura că firma acționează corect.
Persoanele încadrate în grad de handicap grav vor putea cere ca reevaluarea periodică să se facă la domiciliu, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la comisiile de evaluare, potrivit unei legi ce a fost oficializată acum puțină vreme. Citește articolul
Rolul acestui departament este să identifice și să gestioneze pericolele care pot afecta firma. Articolul vorbește despre conștientizarea riscurilor de daune la proprietăți, iar asigurările sunt un instrument cheie pentru a reduce impactul financiar al acestor riscuri asupra companiei.
Președintele Asociației Asigurătorilor din România, Adrian Marin, a explicat care sunt tendințele momentului pe piața asigurărilor din România. Citește articolul
Este interesat să știe cum să evite situațiile care pot duce la nemulțumiri sau reclamații din partea angajaților legate de tichetele de masă (de exemplu, acordare discriminatorie sau neacordare când apar pe statul de plată), asigurându-se că regulile sunt clare și respectate pentru a reduce riscurile.
Tichetele de masă sunt bilete de valoare, pe care orice angajator le poate acorda lunar salariaților săi, în baza Legii nr. 165/2018, acestea putând fi utilizate doar pentru achitarea mesei sau achiziționarea de produse alimentare. Esențialul este că aceste tichete se pot acorda, nu trebuie acordate. Decizia aparține angajatorului, care poate ajunge în situația în care să nu și le mai permită financiar, ceea ce înseamnă că va sista acest beneficiu extrasalarial, iar pentru asta nu are nevoie de acceptul angajaților. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe că legile pot fi adoptate rapid în situații de urgență, pentru a evalua riscurile și a pregăti compania să se adapteze la schimbările legale neprevăzute.
Când trebuie reglementată o situație urgentă, ce nu poate aștepta cele 30 de zile în care proiectele trebuie să fie în dezbatere publică, acestea se pot adopta și înainte de împlinirea termenului. Acum, printr-o ordonanță oficializată miercuri, s-a clarificat exprimarea existentă deja în legislație, în contextul situației deosebite din prezent, respectiv a războiului din Ucraina. Citește articolul
O nouă metodă de identificare digitală aduce cu sine riscuri noi (ex: atacuri cibernetice, furt de identitate) care trebuie evaluate, gestionate și pentru care trebuie implementate controale interne eficiente.
O platformă ce permite consultări publice cu toți cei interesați de implementarea portofelului digital european a fost lansată acum câteva zile, potrivit unui comunicat de miercuri al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Astfel, prin intermediul acesteia, cei interesați vor putea aduce sugestii privind portofelul digital european, ce va permite cetăţenilor să îşi dovedească identitatea şi să prezinte anumite documente în format electronic, prin accesarea telefonului mobil. Citește articolul
Identifică și evaluează riscurile la care este expusă compania. Volatilitatea prețurilor la materii prime și energie, alături de riscurile geopolitice generate de conflictul din Ucraina, reprezintă amenințări majore care necesită strategii de atenuare a riscurilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Modificările legislative fiscale pot crea riscuri noi pentru companie (legate de conformitate, financiare) și necesită ajustări ale controalelor interne pentru a asigura respectarea noilor reguli și evitarea sancțiunilor.
2022 se anunță un an de referință, din punct de vedere fiscal, nu doar prin prisma implementării unor noi proiecte de digitalizare a relației cu contribuabilii, ci și prin faptul că sistemul fiscal românesc va fi analizat cu atenție pentru a fi „optimizat” începând din 2023. Scopul final? Sistemul fiscal să ajute autoritățile la promovarea și menținerea unei creșteri economice pe termen lung. Citește articolul