Monitorizarea acestor indicatori ajută la identificarea și gestionarea riscurilor financiare (legate de dobânzi) și operaționale (legate de costurile crescute ale energiei și transportului).
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile asociate cu noul sistem, cum ar fi riscul de a nu respecta legea, erorile în procesul de facturare sau complexitatea implementării, pentru a le gestiona eficient.
Firmele de turism care acceptă vouchere de vacanță sunt obligate, începând cu data de 1 aprilie 2022, să folosească sistemul de stat de facturare electronică (supranumit e-Factura), conform unor modificări apărute pe finalul anului trecut. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum pot fi afectate investițiile firmei de riscurile pieței financiare și cum pot fi prevenite pierderile, pentru a proteja resursele companiei.
În contextul instabilitățiilor de pe piața de capital, provenite fie din creșterea inflației, fie din situația politică pe plan național sau global, investitorii care activează pe piețele financiare trebuie să acorde atenție riscurilor provenite din tranzacțiile valutare, potrivit unei recomandări de azi a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Astfel de tranzacții ar trebui încheiate doar prin intermediul unor entități autorizate, lista acestora fiind pusă la dispoziția celor interesați de ASF.
Citește articolulPentru a identifica și evalua riscul ca firma să rețină contribuțiile de la angajați, dar să nu le plătească la stat, ceea ce ar putea duce la probleme legale, financiare și de reputație, și pentru a implementa măsuri pentru a preveni astfel de situații.
În contextul recentei incriminări a stopajului la sursă în cazul taxelor salariale (printre altele), merită să ne aducem aminte că în stand-by stă o nouă lege a pensiilor care, dacă se va aplica în forma actuală din toamna lui 2023 va constitui un mare dezavantaj pentru angajații cărora firmele nu le virează contribuțiile la stat. Citește articolul
Analizează și monitorizează posibilele riscuri la care este expusă firma și trebuie să știe despre această problemă pentru a preveni amenzile și a asigura respectarea procedurilor interne.
O problemă des întâlnită în prezent cu conectarea caselor de marcat nefolosite la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) poate aduce sancțiuni companiilor, motiv pentru care autoritățile atenționează că procesul de conectare trebuie făcut din nou. Citește articolul
Faptul că anumite organizații trebuie să comunice obligatoriu online cu Fiscul și că documentele trimise altfel nu mai sunt luate în considerare, creează un risc major. Acest departament este interesat să înțeleagă aceste riscuri pentru a se asigura că există proceduri care previn problemele, amenzile și pierderea de beneficii din cauza nerespectării noilor cerințe.
Și asociațiile de proprietari, din calitatea de contribuabili cu personalitate juridică, obligați să se înregistreze fiscal la scurt timp după înființare, trebuie să comunice cu Fiscul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), de la 1 martie. Întârzierea deschiderii contului în SPV poate însemna pierderea unor beneficii sau comunicarea întârziată a unor declarații din cauză că acestea nu vor mai fi transmise/acceptate și în format fizic, la ghișeu. Citește articolul
Acest departament este interesat să identifice și să prevină riscurile legate de nerespectarea legislației muncii, care ar putea duce la amenzi, procese sau afectarea reputației companiei.
În situația în care un salariat care are programul de lucru de opt ore pe zi, de luni până vineri, lucrează și sâmbătă și duminică, acesta are dreptul de a primi, pe lângă sporul de "weekend" și alte două zile drept repaus săptămânal, și o compensare aferentă orelor suplimentare prestate, dacă ajunge să muncească mai mult de 40 de ore pe săptămână. Citește articolul
Acest departament urmărește să prevină eventualele riscuri și pierderi financiare. Respectarea termenelor de depunere, a condițiilor și a modului corect de completare a cererilor este crucială pentru a evita penalizările și pentru a asigura primirea subvențiilor.
Cererea unică de plată pentru anul 2022 poate fi depusă de fermieri începând de astăzi, conform unui ordin oficializat luni de Ministerul Agriculturii. Din acest an, fermierii pot, dacă vor, să semneze electronic solicitările. Citește articolul
Nerespectarea noilor cerințe legale pentru închirierea turistică poate genera riscuri și sancțiuni, iar acest departament are nevoie de aceste informații pentru a identifica și gestiona posibilele probleme legate de conformitate.
Închirierea unor camere sau a locuințelor în întregime turiștilor se face obligatoriu în baza unui certificat eliberat de autorități, dar până acum acesta a putut fi cerut doar de cei care se înregistraseră înainte la registrul comerțului sub o formă sau alta. Un ordin ce tocmai a fost publicat schimbă însă acest lucru și va permite și persoanelor fizice obișnuite să ceară în viitor certificatul, dacă sunt proprietarii acelor spații și dacă au acordul vecinilor pentru activitatea de închiriere pentru turiști. Citește articolul
Pentru a identifica și gestiona riscurile legate de nerespectarea noilor reguli de comunicare cu ANAF, care pot duce la amenzi sau alte probleme legale pentru firmă sau persoanele fizice vizate.
Trecerea la o relație exclusiv online între contribuabili și Fisc se face în mijlocul perioadei în care trebuie depusă anual declarația unică pentru persoanele fizice. Astfel, deși termenul-limită pentru depunerea formularului 212 este în 25 mai 2022, acesta s-a putut depune în format tipărit, de către titularii de PFA, II și IF și cei ce exercită profesii liberale, numai până în 28 februarie 2022. Începând de azi, pentru aceste persoane este posibilă numai depunerea online. Citește articolul