Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Articolul identifică diverse probleme, precum lipsa de coordonare, legislația neclară și aplicarea inegală a sancțiunilor, care reprezintă riscuri pentru companii în domeniul gestionării deșeurilor.
PNRR - Componenta C3 - Managementul deșeurilor - este un subiect extrem de important pentru problematica de mediu. Locul de frunte, precum și alocarea bugetară aferentă (în cadrul PNRR) par să confirme faptul că autoritățile române au înțeles să acorde prioritate acestui subiect. O confirmare a faptului că principala orientare a României trebuie să fie atingerea țintelor de pregătire pentru reutilizare și reciclare a deșeurilor municipale (în condițiile în care avem 11% grad de reciclare în 2019, față de ținta de 50% prevăzută pentru anul 2020 și 55% pentru anul 2025). Ca și reducerea la 10% a cantității de deșeuri municipale eliminate prin depozitare până în anul 2035. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe cum se aplică legile în țară, mai ales cele europene, pentru a evalua riscurile legale ale companiei și a se asigura că totul decurge conform regulilor, fără surprize neplăcute.
Deciziile date de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) trebuie aplicate cu prioritate, de către instanțele judecătorești naționale, atunci când există hotărâri contradictorii date de Curtea Constituțională a României (CCR), a stabilit marți CJUE. Astfel, judecătorii care refuză să aplice o decizie CCR pentru că acest lucru ar fi contrar celor stabilite de CJUE nu pot risca să fie sancționați disciplinar. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate regulile legale și fiscale legate de voucherele de vacanță pentru a evita amenzi sau alte probleme care ar putea afecta compania.
Acordarea voucherelor de vacanță nu are la bază un sistem unitar în țara noastră: dacă ne uităm peste normele care li se aplică celor ce lucrează la stat și pe cele ce se aplică privaților, vedem, din start, că doar unii le primesc obligatoriu momentan - bugetarii. Există însă o categorie de angajați între cele două (bugetari și non-bugetari) pentru care legea nu prevede însă acordarea obligatorie a voucherelor. Citește articolul
Tanto pandemiei cât și inflația sunt riscuri majore pentru afaceri. Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a identifica, evalua și a pregăti planuri pentru a reduce impactul acestor riscuri asupra operațiunilor și stabilității companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Orice schimbare legislativă majoră, mai ales una care afectează fiscalitatea, relațiile de muncă și pensiile, poate introduce noi riscuri pentru companie. Acest departament trebuie să identifice și să evalueze aceste riscuri și să se asigure că există controale interne adecvate.
Din 1 ianuarie 2022, pensiile militare vor fi majorate, potrivit unei ordonanțe ce conține o serie de măsuri fiscal-bugetare și care a fost oficializată în acest weekend, unele dintre ele, cele de sub 2.500 de lei, urmând să fie majorate cu 10%. Citește articolul
Este important pentru că ajută la reducerea riscurilor de neconformitate sau de erori în legătură cu contribuțiile de sănătate, prin implementarea noilor proceduri online și asigurarea că toate procesele sunt conforme cu legislația actualizată.
Persoanele care sunt asigurate la sănătate în alte state ale Uniunii Europene (UE) și care obțin, în România, venituri pentru care datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) sunt scutite de la plata CASS și pot solicita, mai nou, această scutire direct online, prin depunerea în format electronic a formularului 603 și a documentelor justificative aferente, potrivit unui ordin comun al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) publicat luni în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Această măsură de digitalizare vine în condițiile în care, până la oficializarea ordinului amintit, aceste persoane trebuiau să depună documentele amintite în format tipărit. Citește articolul
Informațiile despre declinul economic sunt esențiale pentru a identifica și evalua riscurile la care este expusă compania (cum ar fi riscul de credit, de piață, sau de lichiditate) și pentru a dezvolta măsuri pentru a le reduce.
Produsul Intern Brut al Uniunii Europene a fost, în 2020, de aproximativ 13.400 miliarde de euro la preţuri curente, iar în termeni reali PIB-ul UE a fost anul trecut cu 17% mai mare decât în 2010, arată datele publicate luni de Eurostat, scrie Agerpres. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Ei trebuie să știe despre aceste modificări legislative care aduc riscuri de amenzi mari pentru a se asigura că firma ia măsuri pentru a le evita.
Regimul fiscal aplicabil biletelor de valoare sub forma tichetelor cadou acordate de angajatori a fost modificat, în sensul în care aceștia nu mai pot acorda, din 18 decembrie 2021, astfel de tichete altor persoane în afară de angajații proprii, potrivit unui OUG publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. Cei care nu vor respecta noile prevederi riscă, începând cu data de 28 decembrie 2021, o amendă de zeci de mii de lei. Modificarea vine în contextul unui tratament fiscal neclar, ce se aplica până acum atunci când firmele dădeau tichete cadou salariaților partenerilor de afaceri, motiv pentru care în urma controalelor fiscale se ajungea des la reîncadrarea veniturilor și impunerea de sume suplimentare de plată. Citește articolul
Nerespectarea termenelor sau depunerea incorectă a declarațiilor poate genera amenzi și alte riscuri pentru companie, iar acest departament monitorizează conformitatea.
Declarațiile fiscale care de obicei se depun lunar până în data de 25 se transmit în decembrie 2021 mai devreme, așa cum reiese din calendarul Fiscului. Citește articolul
Acest departament este interesat de potențialele riscuri legale și de reputație care pot apărea dacă influencerii parteneri nu își respectă obligațiile fiscale. Înțelegerea acestor aspecte ajută compania să prevină problemele și să se asigure că toate colaborările se desfășoară în siguranță din punct de vedere legal și financiar.
Cei care realizează venituri din postări pe Facebook, Instagram sau pe alte asemenea rețele de socializare au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul