Dacă autoritățile fiscale pot face publice anumite informații despre companie, mai ales dacă sunt legate de încălcări ale legii, acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea și imaginea publică.
Detaliem astăzi principalele categorii de informații fiscale ce pot fi furnizate de Fisc unor terțe persoane. De principiu, autoritățile trebuie să păstreze secretul informațiilor pe care le află despre contribuabili, însă există și unele excepții de la această regulă. Citește articolul
Acest departament monitorizează deciziile la nivel european care pot afecta imaginea publică a companiei, relațiile cu autoritățile sau accesul la noi inițiative europene.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Ei trebuie să știe cum să comunice publicului despre implicarea firmei în sistemul SGR și să gestioneze imaginea companiei în legătură cu acest subiect.
Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul
Pentru acest departament este important să înțeleagă discuțiile publice despre mediu și climă, pentru a putea comunica eficient angajamentul companiei față de sustenabilitate.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este responsabil de imaginea publică a companiei și de relațiile cu diversele grupuri de interes. Raportarea transparentă a sustenabilității ajută la construirea unei reputații bune.
O metodologie pentru raportarea durabilității, denumită și Codul Român al Sustenabilității, este inclusă într-o hotărâre oficializată marți de Guvern. Acesta este un instrument practic opțional prin care se urmărește îmbunătățirea și standardizarea modului în care companiile raportează informațiile nefinanciare privind sustenabilitatea. Citește articolul
Articolul prezintă cazuri de comunicare publică în situații de criză, cum ar fi zvonurile despre concedieri sau demiterea unui CEO celebru, și impactul acestora asupra imaginii unei companii.
Săptămâna asta vorbim despre Banca Transilvania, noi recorduri, despre demiterea lui Sam Altman, CEO-ul de la OpenAI, care este învăluită în mister, respectiv despre „Aterizarea lină” pentru economia SUA. Acestea și multe alte analize interesante, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Articolul prezintă o campanie de comunicare și lobby internațional inițiată de BNR, utilă pentru a înțelege cum se gestionează imaginea publică și relațiile cu diverse instituții la nivel global.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul trebuie să știe cum să comunice publicului și partenerilor implicarea firmei în noul sistem de reciclare și să explice clienților cum funcționează acesta pentru a evita confuziile.
Începând cu 30 noiembrie, România introduce Sistemul garantare – returnare (SGR), iar consumatorii trebuie să fie atenți dacă ambalajele produselor pe care le cumpără poartă simbolul SGR, pentru că, în caz contrar, nu pot primi contravaloarea garanției. Pe de altă parte, comercianții nu au voie să ceară garanție pentru produse non-SGR. Până în iunie 2024, pe piață vor exista atât ambalaje SGR, cât și ambalaje care nu se încadrează în acest sistem. Citește articolul
Prezintă inițiative majore la nivelul Uniunii Europene privind piața muncii și migrația talentelor, informații utile pentru a înțelege contextul politic și social în care operează compania și pentru comunicarea externă.
Într-o Uniune Europeană (UE) în continuă schimbare, cu piețe naționale ale muncii avide de competențe și talente noi, Comisia Europeană a pus bazele unei noi inițiative menite să ajute angajatorii din UE. Prin Pachetul său privind competențele și mobilitatea talentelor, Comisia își propune să atragă și să faciliteze mobilitatea forței de muncă calificate din afara granițelor UE, o mișcare strategică în cadrul Anului european al competențelor. Mai exact, Comisia propune crearea unei rezerve de talente la nivelul UE pentru a facilita recrutarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă din țări din afara UE pentru ocupațiile cu deficit de forță de muncă din Uniune. Prima platformă din UE de acest tip, o inovație, practic, dar participarea la rezerva de talente nu va fi obligatorie pentru statele membre, cu toate că deficitul actual al forței de muncă din România ne demonstrează că și țara noastră ar trebui să participe. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei, iar gestionarea corectă a situațiilor de hărțuire contribuie la reputația organizației și la modul în care este percepută de angajați și public.
În episodul 2 din podcastul dedicat realităților din piața muncii ne oprim cam o jumătate de ceas asupra unei noutăți legislative destul de importante pe care a adus-o această toamnă: un model de ghid pe care angajatorii să-l folosească în prevenirea și sancționarea hărțuirii morale și pe criteriul de sex la locul de muncă. Grevată pe obligații deja existente, politica internă privind combaterea și sancționarea cât mai fermă a hărțuirii va fi, în mai puțin de șase luni, un alt punct pe lista documentelor pe care inspectorii le vor cere în control angajatorilor. Mergem puțin dincolo de hârtie și vorbim concret despre de ce noua reglementare nu se poate aplica la fel în toate companiile și la nici măcar la stat, dar și despre responsabilul desemnat. Citește articolul