Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Gestionează imaginea publică a companiei și trebuie să fie pregătit să reacționeze la problemele legate de condițiile de muncă, mai ales în cazul unor litigii sau inspecții.
În practică se întâmplă nu de puține ori ca în contractul de muncă să fie trecut un program normal de lucru, o repartizare obișnuită a timpului de lucru, dar, de fapt, în realitate, lucrurile să stea complet diferit: angajații să lucreze în ture sau să lucreze și noaptea, repausul să fie acordat mult mai rar decât impune legea ș.a.m.d. Ceea ce angajatorii uită sau aleg să nu respecte e că programul în ture, în noaptea și în zilele când majoritatea angajaților stau acasă reclamă uneori o recompensă salarială pe măsură, dar și respectarea unor unor condiții suplimentare. Citește articolul
Pentru a înțelege cum sprijinul pentru întreprinderile sociale, prin noile prevederi fiscale, poate fi comunicat public, îmbunătățind imaginea companiei și arătând implicarea în comunitate.
Alături de organizațiile nonguvernamentale (ONG) sau biserici, și întreprinderile sociale de inserție vor putea beneficia de redirecționarea a cel mult 3,5% din impozitul pe venit datorat statului de contribuabili, după cum apare într-un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. Potrivit legii, întreprinderile sociale de inserție sunt entități ce au o parte dintre angajați aparținând unor grupuri vulnerabile și care sunt implicate în inserția în câmpul muncii a persoanelor defavorizate. Citește articolul
Departamentul monitorizează astfel de știri pentru a înțelege contextul social și public, mai ales dacă afectează familiile angajaților sau dacă firma dorește să comunice activ despre angajamentul său față de comunitate și educație.
Numărul lucrărilor semestriale sau, așa cum sunt numite în mod frecvent, al tezelor pe care trebuie să le susțină elevii în acest an se va reduce, ca excepție de la regulă, în contextul epidemiologic actual, potrivit unui ordin semnat deja de ministrul interimar al educației și care ar trebui să apară chiar azi în Monitorul Oficial. Astfel, elevii de gimnaziu vor avea doar două teze, nu trei, ca acum, iar liceenii vor da trei teze, în loc de patru. În ciclul gimnazial, elevii vor da teze la limba română și matematică, în timp ce, în cazul ciclului liceal, tezele sunt stabilite în funcție de profilul liceului. Citește articolul
Pachetul oferă acces la un training de PR și comunicare, aspect esențial pentru departamentul care gestionează imaginea publică și comunicarea externă a companiei.
Mastercard completează „Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii tale” cu o nouă suită de soluții pentru accelerarea transformării digitale a afacerilor antreprenoriale și a întreprinderilor mici și mijlocii din România, ce își realizează operațiunile financiare prin cardurile Mastercard Business emise de institutii financiare licentiate in România. Inițiativa vine în sprijinul creșterii și consolidării micilor afaceri, dar și pentru a susține adaptarea la noul context de lucru. Soluția de informare avocatnet.ro premium a fost și ea inclusă în pachetul pentru digitalizare oferit IMM-urilor, companiile beneficiind de 10% reducere la achiziția serviciilor avocatnet.ro, dacă plata este efectuată cu un card Mastercard Business.
Citește articolulDacă un incident de acest gen, care implică un angajat al companiei, devine public, departamentul de Relații Publice trebuie să înțeleagă gravitatea legală a situației pentru a gestiona corect comunicarea, a proteja reputația companiei și a răspunde la eventualele întrebări din partea presei sau a publicului.
Difuzarea sau răspândirea unui material pornografic de către o persoană, fără a avea dreptul sau acordul celeilalte persoane care se regăseşte în imagini, chiar dacă înregistrarea a fost realizată cu consimţământul celor implicaţi, poate fi pedepsită de Codul penal ca faptă de violare a vieţii private, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) a tranşat, în iunie, o practică neunitară a instanţelor de judecată din ţara noastră. Citește articolul
Comunicarea poziției companiei față de problemele demografice și de mediu, precum și gestionarea percepției publice în contextul discuțiilor despre criza energetică și riscuri.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să comunice public, dar și intern, despre măsurile guvernamentale care influențează angajații și imaginea firmei, mai ales într-o situație de criză.
În contextul în care agențiile de ocupare a forței de muncă nu vor să primească cereri de decontare de la firmele care au doar activitatea restrânsă în urma restricțiilor, iar nu interzisă total, iar în practică există o divergență privind sfera de aplicare a acestor restricții, ne-ar ajuta să ne uităm mai atent nu doar la prevederile din ordonanță, ci la întregul context de adoptare. Citește articolul
Este important pentru a pregăti comunicările publice, pentru a gestiona percepția companiei și pentru a informa corect angajații și partenerii despre situația curentă și măsurile luate.
Epidemiologul Octavian Jurma afirmă că ne aflăm într-o perioadă de scădere accelerată a numărului de cazuri de infectare cu coronavirus, însă numărul deceselor va continua să fie ridicat. Citește articolul
Poate fi util pentru a înțelege cum noile reguli despre prețul la energie influențează publicul și partenerii, mai ales dacă firma este printre beneficiari (spitale, școli, ONG-uri) sau are un rol în comunicarea acestor informații.
Prețurile la curent electric și gaze naturale sunt plafonate în acest sezon rece, adică între noiembrie 2021 și martie 2022, pentru clienții casnici, spitale, creșe și grădinițe publice sau private, organizații neguvernamentale, biserici și alte categorii de consumatori, potrivit unei legi apărute acum câteva zile. Citește articolul
Acest departament trebuie să pregătească și să gestioneze comunicarea externă în cazul unui incident de securitate, pentru a proteja reputația companiei și a răspunde întrebărilor din partea publicului sau a presei.
Regulamentul european privind protecția datelor personale (GDPR) le impune firmelor ce prelucrează date să aducă „la lumină” incidentele de securitate atunci când află de producerea lor și să notifice Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu privire la gravitatea incidentului, numărul persoanelor afectate, dar și cu privire la ce măsuri a luat ulterior. Dacă ANSPDCP va verifica de ce s-a produs incidentul, firma va putea fi sancționată pentru că nu a luat un minim de măsuri necesare pentru a preveni astfel de întâmplări. Tot ceea ce decide să facă firma ulterior momentului când a aflat de incident, atât în raport cu activitatea sa, cât și în raport cu ANSPDPC și cu persoanele vizate de breșă poate cântări semnificativ când vine vorba de aplicarea unei sancțiuni - pentru că, în definitiv, buna-credință a companiei contează în orice domeniu de respectare a legii. Citește articolul