Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat să prevină situațiile care pot dăuna imaginii companiei și reputației acesteia, cum ar fi acuzațiile de nerespectare a legilor muncii sau de folosire a muncii la negru.
Contractul de muncă pe perioadă determinată este o excepție în cadrul legislației muncii, pentru că regula este că relațiile de muncă se încheie pe perioadă nedeterminată. Tocmai pentru a nu se ajunge la situații de evitare a încheierii unor contracte pe perioadă nedeterminată, legiuitorul a decis să impună anumite limite firmelor în privința încheierii mai multor contracte pe perioadă determinată cu aceeași persoană. Durata maximă a unui astfel de contract, dar și interdicția de a prelungi la nesfârșit, prin acte succesive, un astfel de raport de muncă, sunt aspectele cele mai importante ale acestor contracte - angajatorii le omit însă adesea, iar angajații nu-și cunosc drepturile. Citește articolul
Orice problemă cu autoritățile, cum ar fi o amendă sau o acuzație de înșelăciune, poate afecta grav reputația companiei. Acest departament este responsabil cu gestionarea imaginii publice și comunicarea în astfel de situații.
Reducerile de Black Friday seamănă destul de mult, dacă ne uităm în urmă câțiva ani: sunt comercianți care, deși atenționați an de an că procedează nu doar neconcurențial, dar și contrar normelor stabilite pentru protecția consumatorilor, continuă să prezinte reduceri care sunt înșelătoare pe platformele de achiziții online sau la raft. Recenta amendă aplicată de Protecția Consumatorului unui mare comerciant din România ne demonstrează un lucru: că e datoria noastră, de fapt, în calitate de consumatori, să fim atenți să nu fim înșelați de vânzător. Citește articolul
Departamentul este interesat de felul în care conformitatea sau non-conformitatea pot afecta imaginea publică și reputația companiei, un aspect menționat în contextul riscurilor asociate.
Așa cum scriam zilele trecute, în ultimii ani sesizăm o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Pentru a se conforma, companiile trebuie să aloce resurse financiare și umane adecvate. Însă ce se poate face efectiv? În esență, specialiștii indică trei mari soluții - fie dezvoltarea unui departament intern specializat, fie automatizarea, fie externalizarea (sau o versiune hibridă). Fiecare opțiune vine cu propriile avantaje și dezavantaje și trebuie luate în calcul mai multe aspecte pentru a lua decizia potrivită. Citește articolul
Acest departament poate folosi informațiile despre angajarea persoanelor cu dizabilități pentru a comunica imaginea companiei ca un angajator responsabil și incluziv, sau pentru a gestiona posibile provocări de reputație.
Integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii reprezintă un proces esențial pentru dezvoltarea profesională și perfecționarea abilităților și calificărilor acestei categorii sociale, dar și pentru garantarea egalității de șanse, sporirea incluziunii sociale și asigurarea unui trai decent pe termen lung. În legislația din România există prevederi speciale privind angajarea persoanelor cu handicap, dar și o obligație pentru firmele și instituțiile cu mai mulți angajați de a avea în schema de personal și astfel de lucrători, cu dizabilități, trebuind altfel să plătească o contribuție specială. Din 2019, firmele au putut inclusiv să ceară un mic ajutor financiar de la stat pentru angajații cu dizabilități. Citește articolul
Știrile despre noile servicii medicale disponibile în farmacii pot fi folosite pentru a comunica publicului și altor părți interesate despre valoarea adăugată oferită de companie.
Serviciile farmaceutice de care poate beneficia orice cetățean au fost extinse, odată cu oficializarea recentă a nomenclatorului acestora, urmând să fie posibile, printre altele, vaccinarea antigripală sau măsurarea mai multor parametri ori funcții vitale în farmacii. Pentru ca măsura să fie pe deplin aplicabilă, autoritățile trebuie să elaboreze mai multe acte normative. Citește articolul
Într-o situație de criză, cum ar fi o pană de curent, comunicarea eficientă cu publicul, clienții și angajații este crucială. Acest departament pregătește mesajele și coordonează răspunsul public al companiei.
O pană de curent generală este puțin probabil să afecteze întreaga țară, consideră președintele asociației furnizorilor de energie, întrucât există „automatizări” concepute exact pentru a împiedica o astfel de situație. Citește articolul
Gestionarea imaginii companiei ca angajator (employer branding) și comunicarea transparentă a politicilor salariale pentru a atrage talente și a menține o reputație bună pe piața muncii.
Când discutăm despre o relație de muncă, de cele mai multe ori, primul gând se îndreaptă spre unul dintre elementele esențiale ale acesteia - salariul. Da, salariul reprezintă contraprestația muncii depuse de salariat în baza unui contract de muncă pe care angajatorul trebuie să o achite cel puțin o dată pe lună, însă întrebarea „cât va fi salariul și din ce este el compus?” apare din momentul în care o persoană interesată află de existența unui loc de muncă vacant.
Citește articolulAsigură o comunicare transparentă și corectă cu publicul și clienții, mai ales în situațiile de reclamații sau retururi, pentru a menține o imagine bună a companiei.
De mai mulți ani, în luna noiembrie are loc Black Friday, eveniment ce implică reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. Ținând cont de faptul că nu mai durează mult și se dă startul celor mai mari reduceri de preț din an, prezentăm azi cele mai importante 14 întrebări și răspunsuri legate de cumpărăturile făcute de Black Friday. Citește articolul
Oferă perspective despre cum să comunice eficient cu angajații și publicul larg pe subiecte sensibile legate de sănătate și muncă, evitând probleme de imagine.
Angajatorului nu îi este interzis prin lege să prezinte angajaților săi avantajele vaccinării; nici să-i bonifice pe cei care aleg să o facă, precum nici să le prezinte angajaților, pragmatic și fără să formuleze nicio amenințare privind stabilitatea raporturilor de muncă, că nevaccinarea salariaților poate aduce prejudicii firmei pe termen scurt și mediu. La acest moment, legea face o separare clară între vaccinați și nevaccinați, din mai multe puncte de vedere - acces la anumite activități, în anumite spații ș.a.m.d. Mai există însă o distincție care poate duce la situații dificile la locul de muncă, distincție impusă tot la nivel legislativ: Citește articolul
Ajută la menținerea la curent cu politicile publice și măsurile de sprijin guvernamental, informații importante pentru comunicarea companiei cu publicul și părțile interesate.
Toți clienții casnici ce fac parte din categoria consumatorilor vulnerabili de energie pot solicita de-acum autorităților suspendarea, pe o perioadă de cel mult șase luni, a obligației de plată a facturilor la electricitate sau gaze. Măsura e conținută de o lege apărută acum câteva zile și se aplică deja. Citește articolul