Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Sunt responsabili de imaginea companiei. Informațiile despre accesarea fondurilor de stat sunt utile pentru a comunica despre reziliența și adaptabilitatea companiei, atât intern, cât și extern.
Ministerul Economiei a anunțat recent înființarea unei noi linii telefonice pentru cei interesați de măsurile de sprijin date prin schemele de tip granturi pentru HoReCa sau pentru capital de lucru. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie conștient de riscul de imagine și reputație pe care îl reprezintă descoperirea muncii la negru, deoarece astfel de știri pot afecta grav percepția publică asupra companiei.
Codul muncii prevede nu mai puțin de 25 de amenzi pentru angajatori, ce pot fi aplicate de către inspectorii teritoriali de muncă. Valoarea amenzilor variază de la 500 lei până la 200.000 lei. Citește articolul
Monitorizează evenimentele politice importante și numirile în funcții cheie, cum ar fi cea de Ministru al Finanțelor, pentru a înțelege contextul public și a comunica adecvat cu părțile interesate.
Dan Vîlceanu a fost numit de Klaus Iohannis în funcţia de ministru al finanțelor, conform unui decret semnat miercuri de președintele statului. Propunerea premierului Florin Cîțu vine după ce, la începutul lunii iulie, Alexandru Nazare, fostul ministru al finanțelor, a fost demis din funcție, iar prim-ministrul a asigurat, între timp, interimatul acestui portofoliu. Citește articolul
Ajută la formularea mesajelor publice și interne, gestionarea reputației companiei și comunicarea transparentă cu angajații și clienții despre măsurile de sănătate și siguranță.
Coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, a declarat că vaccinarea cu schema completă scade de 14 ori riscul de deces, de 12 ori riscul de spitalizare şi reduce de 10 ori riscul de infecţie cu Sars- COV-2. Citește articolul
Deteriorarea condițiilor de muncă și eventualele litigii pot afecta imaginea publică a companiei și relațiile cu angajații, iar acest departament trebuie să fie informat pentru a gestiona comunicarea și a proteja reputația.
Condițiile de muncă proaste pe perioade lungi de timp sunt responsabile adesea pentru afecțiuni medicale serioase pe care le pot dezvolta salariații. Angajatorilor le revin, potrivit legii, numeroase obligații în sfera sănătății și securității în muncă (SSM) și asta presupune și analiza riscurilor de SSM pe care le prezintă locurile de muncă pe care le oferă. În această analiză ar trebui să se regăsească obligatoriu aspectele ce țin de poziția corpului lucrătorului, întrucât șezutul prelungit sau statul în picioare zi de zi, pe perioade lungi de timp pot să conducă la afecțiuni musculoscheletice și nu numai. Iar angajații pot da angajatorul în judecată pentru condițiile proaste de muncă. Citește articolul
În cazul unor evenimente internaționale majore care afectează operațiunile (ex: zboruri), acest departament gestionează comunicarea cu publicul și relațiile corporative.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a înțelege impactul pe care comportamentul angajaților în spațiul public îl poate avea asupra reputației și imaginii companiei și pentru a ști cum să gestioneze comunicarea și crizele de imagine în astfel de situații.
Uneori, comportamentul salariaților în afara orelor de program poate ajunge să impacteze negativ firma pentru care lucrează. Alteori, poate provoca disensiuni între colegi, între angajați și superiori sau chiar cu colaboratorii de business ai firmei, care pot decide să-și schimbe ulterior abordarea vizavi de firmă. Vorbim despre ce aleg să posteze, uneori, angajații pe social media - chestiune care, fără dar și poate, intră în sfera lor de libertate de exprimare, aproape întotdeauna. În ce măsură poate un angajator să-și sancționeze direct sau indirect salariații pentru ceea ce consideră inacceptabil în timpul liber al acestora? Citește articolul
Articolul, prin temele sale despre etică și responsabilitate socială, poate influența modul în care compania își construiește imaginea publică și își comunică valorile, ajutând la consolidarea reputației ca un bun cetățean corporativ.
În lumea modernă, răul nu mai este atât de pregnant sau spectaculos ca în alte epoci. Statistic vorbind, șansa să fii decapitat, otrăvit sau să mori în război, foamete sau genocid s-a diminuat drastic. Nu mai dau tătarii să-ți ia gâtul și să-ți dea foc la casă, lepra și tuberculoza au fost eradicate, avem apă curentă și lumină în case. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care respectarea sau nerespectarea legilor privind orele suplimentare poate influența imaginea publică și reputația companiei pe piața muncii.
Munca suplimentară este, în cazul multor domenii de activitate, multor firme, o regulă mai degrabă decât o excepție. Regimul legal al muncii suplimentare este adesea trecut parțial cu vederea sau ignorat complet, se plâng salariații. Principala problemă: munca e nerecompensată sau remunerarea ei vine foarte târziu ori este impusă, uneori chiar sub amenințarea desfacerii contractului de muncă. Citește articolul
Conține declarații oficiale ale Guvernului privind modificări legislative importante, informații utile pentru a înțelege direcția politicilor publice și pentru comunicarea externă.
O bonă poate lucra legal în România dacă este angajată la o firmă de bone sau dacă lucrează pe cont propriu ca persoană fizică autorizată (PFA), potrivit unei legi care reglementează încă din 2014 profesia de bonă. Orice altă încadrare a lor este nelegală. Astăzi, în România, ar fi „doar 37 de contracte de muncă active pentru ocupația de bonă”, a declarat recent ministrul muncii - de aceea, legislația urmează să se schimbe. Citește articolul