avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 712 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES GRATUIT

Un sfert din banii românilor se fac la negru. Suntem pe locul patru în UE la economia neagră

Acest departament protejează imaginea și reputația companiei. Un scandal legat de plăți "în plic" sau muncă la negru ar dăuna grav imaginii publice a firmei și ar afecta încrederea clienților și partenerilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
12 August 2021 | 748 | Timp de citire: 1 min.

Aproape un sfert din piața muncii este nefiscalizată, iar micile afaceri netaxate ajung să fie principala sursă de venit pentru mulți români. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Voucherele de care beneficiază anumite persoane cu handicap pot fi folosite în continuare pentru achiziția mai multor dispozitive asistive

Acest departament poate fi interesat de astfel de informații pentru a comunica angajamentul companiei față de diversitate și incluziune, îmbunătățind imaginea publică și relațiile cu părțile interesate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
11 August 2021 | 1 | 6321 | Timp de citire: 3 min.

Voucherele pe care le pot primi anumite persoane cu handicap, în valoare de aproximativ 5.000 de euro, pot fi folosite, începând din acest an, pentru achiziția a două sau mai multe dispozitive asistive, după apariția, în primăvară, a unor modificări la metodologia de acordare a acestora. Acum, printr-un ordin apărut acum câteva zile, metodologia de acordare a voucherelor a suferit mai multe modificări, dar schimbările sunt, mai degrabă, tehnice, păstrându-se, în continuare, posibilitatea de a folosi un singur voucher pentru achiziția a două sau mai multe dispozitive asistive. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce documente pot fi contestate de către salariați și în ce termene

Departamentul este interesat de modul în care gestionarea corectă a relațiilor cu angajații și respectarea legilor pot influența imaginea publică a companiei și pot preveni știrile negative.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 August 2021 | 1 | 4918 | Timp de citire: 4 min.

În timp ce angajatorul nu este obligat și nu trebuie să se adreseze unei instanțe pentru a constata și sancționa abaterile disciplinare și nici pentru a modifica procedurile interne ori anumite documente, salariații se pot adresa angajatorului, instituțiilor cu atribuții de verificare, control și supraveghere sau chiar instanței pentru a-și apăra drepturile sau pentru a solicita constatarea și/sau sancționarea deciziilor pe care le consideră a fi nelegale și/sau netemeinice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale date personale: Pentru ce fel de încălcări ale GDPR-ului a sancționat ANSPDCP firmele și nu numai în 2020

Divulgarea datelor personale și amenzile pot afecta grav imaginea și încrederea publicului în companie. Acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea externă în astfel de crize pentru a proteja reputația firmei.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
9 August 2021 | 3929 | Timp de citire: 4 min.

În raportul de activitate recent publicat al Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) regăsim, în mare, cam aceleași tipuri de încălcări ale legislației specifice ca în anii precedenți: neglijențe ale angajaților care duc la divulgări neautorizate de date personale, uneori, chiar pe rețelele sociale și chiar cu bună știință, prelucrări nelegale sau excesive ale datelor angajaților, accesul neautorizat la baze de date ori refuzul de a răspunde solicitărilor primite de la persoanele vizate de prelucrările de date. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Starea de alertă, prelungită oficial până pe 9 septembrie. Restricțiile rămân aceleași

Pentru a comunica corect și transparent, atât în interiorul companiei, cât și în exterior, despre modul în care firma își desfășoară activitatea în contextul stării de alertă.

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
9 August 2021 | 5224 | Timp de citire: 1 min.

Starea de alertă se prelungește cu încă 30 de zile, începând cu 11 august și până pe 9 septembrie, potrivit unei hotărâri oficializate vineri. Restricțiile valabile în prezent se vor păstra. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum influențează prelungirea stării de alertă relațiile de muncă și negocierile colective?

Departamentul este interesat de modul în care aceste decizii afectează imaginea companiei și relațiile cu angajații și publicul, mai ales în perioade de criză.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
9 August 2021 | 1983 | Timp de citire: 5 min.

Prelungirea stării de alertă presupune și menținerea în continuare a două obligații impuse angajatorilor în ultimele luni: trecerea la munca de acasă, unde se poate, precum și decalarea programului la firmele mai mari. În continuare, de asemenea, a rămas în picioare excepția privitoare la contractele și acordurile colective de muncă - chiar dacă expiră în acest timp, își păstrează valabilitatea în condițiile stării de alertă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reportaj: Școala de vară din Videle sau cum să recuperezi materia pierdută cu dascăli inimoși

Articolul evidențiază o inițiativă pozitivă a unei companii și a comunității, fiind un exemplu de comunicare eficientă a impactului social. Este util pentru a înțelege cum pot fi promovate acțiunile de binefacere pentru a construi o imagine publică favorabilă.

totuldespremame.ro în Weekend
7 August 2021 | 1956 | Timp de citire: 6 min.

Poate că tu plătești bani grei pentru niște cursuri de vară ale copilului tău, dar, într-un orășel din Teleorman, copiii beneficiază săptămânal gratuit de ore remediale și de activități distractive, iar profesorii fac voluntar asta! Hai să-ți facem cunoștință cu o mână de oameni care fac o Românie Educată, cu inima deschisă! Citește articolul

ACCES PREMIUM

Construcții: Angajatorii ar trebui să se aștepte la mai multe controale ITM decât de obicei. Problemele de evitat pe șantiere

Pentru a monitoriza riscurile reputaționale legate de accidente de muncă și controalele ITM, asigurându-se că imaginea publică a companiei nu este afectată negativ.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2021 | 2538 | Timp de citire: 3 min.

Având în vedere recentele accidente de muncă cu largă acoperire în mass media, angajatorii din domeniul construcțiilor ar trebui să se aștepte la o intensificare a controalelor desfășurate de inspectorarele teritoriale de muncă (ITM-uri). De fapt, așa cum subliniază autoritățile, acestea oricum și-au propus să verifice mai des șantierele în 2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Protecția consumatorului

Produs stricat în garanție: Cum se calculează termenul în care vânzătorul trebuie să ți-l aducă la conformitate

Pentru a menține o imagine bună a companiei, acest departament trebuie să știe cum sunt gestionate problemele cu produsele defecte și garanțiile, pentru a putea comunica transparent și a răspunde la întrebările publicului sau ale presei, mai ales în cazuri delicate.

Manuela Rasina în Salarizare, taxare & relația cu statul
Autor colaborator, Inteligo Media SA
6 August 2021 | 2 | 27248 | Timp de citire: 4 min.

Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Ce persoane sau familii au prioritate la adopție, după ce regulile în domeniu au fost modificate

Pentru a informa publicul sau angajații despre schimbările în legislația adopțiilor, mai ales dacă firma are inițiative legate de sprijinul familiilor sau al copiilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 August 2021 | 3 | 4459 | Timp de citire: 3 min.

În primăvara acestui an, legislația privind adopția copiilor a fost modificată radical, astfel încât procedura de adopție să fie mai facilă, iar copiii să-și găsească mai repede un părinte sau familie care să-i adopte. Pentru a face pe deplin aplicabile toate modificările apărute în primăvară la legislația adopției, autoritățile au oficializat joi o hotărâre ce modifică normele metodologice privind adopțiile. Printre altele, documentul stabilește și ce persoane sau familii vor avea prioritate la adopția copiilor. Citește articolul