avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 967 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES GRATUIT

Black Friday: Opt mituri demontate despre cumpărăturile făcute în această perioadă și drepturile consumatorilor

Acest departament are nevoie de informații corecte despre drepturile clienților pentru a comunica transparent cu publicul și a gestiona imaginea companiei, prevenind neînțelegerile sau problemele de imagine.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 Noiembrie 2020 | 4547 | Timp de citire: 3 min.

În luna noiembrie a fiecărui an are loc Black Friday, eveniment ce aduce reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De-a lungul timpului, evenimentul a suscitat mult interes atât pentru cumpărători, cât și pentru comercianți, în legătură cu achizițiile făcute în această perioadă apărând și o serie de mituri, pe care le demontăm în acest articol. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Propunere adoptată la Senat: Două proceduri gratuite de fertilizare in vitro și servicii medicale gratuite pentru anumite gravide

Acest departament monitorizează schimbările sociale și politicile publice pentru a înțelege contextul în care operează compania și pentru a comunica eficient. Înțelegerea inițiativelor guvernamentale privind sănătatea publică și sprijinul familial este importantă pentru imaginea publică și strategia de comunicare a companiei.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
12 Noiembrie 2020 | 2 | 7193 | Timp de citire: 2 min.

Femeile care vor să rămână însărcinate ar putea beneficia de două proceduri gratuite de fertilizare in vitro, iar gravidele care provin din mediile defavorizate și femeile cu posibilități materiale reduse ar putea beneficia de un pachet minim de servicii medicale acordat în mod gratuit, potrivit unei propuneri legislative adoptate tacit de Senat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2020: Ai probleme cu comercianții în această perioadă? Iată ce-i de făcut

Reclamațiile publice la ANPC pot afecta imaginea și reputația companiei. Acest departament trebuie să fie informat despre cum funcționează procesul pentru a gestiona eventualele crize de comunicare și a proteja brandul.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2020 | 3619 | Timp de citire: 2 min.

Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Firmele care folosesc clauze contractuale prebifate, pentru consimțirea la prelucrarea datelor, încalcă GDPR

Orice decizie negativă a unei instanțe, mai ales pe tema datelor personale, poate afecta imaginea companiei. Este important ca departamentul de PR să fie informat pentru a gestiona corect comunicarea publică.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2020 | 3264 | Timp de citire: 4 min.

O firmă care introduce în contractele folosite cu clienții clauze prebifate conform cărora acei clienți își dau consimțământul la prelucrarea datelor acționează contrar Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), a decis miercuri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Chiar dacă un client semnează contractul, nu se poate considera că asemenea practici implică un consimțământ valid la prelucrarea datelor. Soluția este dată în baza unui litigiu apărut între Orange și Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP), care a amendat operatorul de telefonie mobilă pentru că a făcut și arhivat copii după buletinul clienților ulterior utilizării unor clauze prebifate de tipul celor de mai sus. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Patru tipuri de specialiști pot asista salariatul în discuția cu angajatorul. Care e mai potrivit? Argumentele fiecărui profesionist

Modul în care compania gestionează relațiile cu angajații și eventualele conflicte de muncă, mai ales în prezența unor specialiști externi, poate influența imaginea publică și reputația companiei, aspecte de care se ocupă departamentul de PR.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2020 | 3 | 3542 | Timp de citire: 3 min.

Cea mai recentă modificare a Codului muncii a extins opțiunile pe care le au salariații atunci când își aleg un specialist care să-i asiste în anumite discuții cu angajatorul. Practic, un salariat poate alege să fie asistat de un avocat, de un mediator, de un expert în legislația muncii sau de un reprezentant sindical. Însă ce ar trebui să știe salariatul pentru a lua o alegere potrivită? În acest sens, avocatnet.ro a invitat câte un reprezentant al fiecărei categorii de specialiști să argumenteze de ce este el o alegere ideală pentru asistarea salariatului la discuțiile pe contractul individual de muncă sau la cercetarea disciplinară și la conciliere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Concilierea pe problemele legate de credite: IFN-urile nu sunt deschise pentru discuții cu datornicii, arată CSALB

Acest departament este preocupat de imaginea publică a companiei și de modul în care este percepută implicarea sa în rezolvarea corectă și eficientă a disputelor cu clienții, mai ales în contextul statisticilor prezentate.

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2020 | 1426 | Timp de citire: 4 min.

Deşi au la dispoziţie calea concilierii cu datornicii lor în privinţa unor litigii legate de creditele financiare acordate, instituţiile financiare nebancare (IFN) dau curs la foarte puţine astfel de negocieri prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Anul școlar 2020-2021: Elevii de gimnaziu și liceu scapă de teze. Cum se calculează mediile

Acest departament urmărește evenimentele și deciziile importante de la nivel național, inclusiv cele din domeniul educației, pentru a fi la curent cu agenda publică și a înțelege contextul social în care operează compania.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2020 | 3398 | Timp de citire: 2 min.

Lucrările semestriale scrise sau, așa cum mai sunt ele cunoscute, tezele nu vor mai fi susținute de elevii din învățământul preuniversitar în acest an școlar, mediile urmând să se calculeze după o altă formulă, conform unui act normativ al Ministerului Educației și Cercetării (MEC) oficializat miercuri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Atenție la e-mailurile primite de la OSIM! Acestea pot conține atașamente și linkuri virusate

Un incident de securitate cibernetică, fie că afectează direct compania sau un partener important, poate avea un impact negativ asupra imaginii publice. Departamentul de Relații Publice trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea în astfel de situații și să protejeze reputația companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Noiembrie 2020 | 2317 | Timp de citire: 2 min.

Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) își avertizează partenerii și pe toți cei care lucrează cu acesta că este ținta unui atac cibernetic, mulți destinatari ai unor e-mailuri care par să vină de la OSIM/EUIPO putând fi victime ale unor tentative de phishing. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Black Friday: De ce mesajele denigratoare la adresa concurenților ar putea duce la litigii și, eventual, la obligația de a plăti despăgubiri

Acest departament gestionează imaginea publică și reputația companiei. Articolul este esențial pentru a înțelege cum se pot folosi instrumentele legale pentru a contracara atacurile de denigrare care pot afecta grav percepția publicului și încrederea în brand.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2020 | 1615 | Timp de citire: 4 min.

Unii comercianți s-ar putea să fie chemați în judecată dacă publică mesaje denigratoare la adresa concurenților lor și s-ar putea să ajungă să le plătească acestora despăgubiri, pentru că vorbim de posibile acte de concurență neloială. Chiar acum se află pe rolul instanțelor un litigiu privitor la publicarea de mesaje denigratoare la adresa unui mare retailer online, care au fost publicate inclusiv în contextul Black Friday. Deși litigiul nu e, cel mai probabil, finalizat (din informațiile pe care le avem), e de remarcat existența unei ordonanțe președințiale prin care tribunalul sesizat cu o asemenea cerere a obligat părțile care publicau mesajele ce vizau acel retailer să înceteze această practică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cei ce nu reușesc să-și rezolve neînțelegerile cu furnizorii de curent sau de gaze pot apela, în mod gratuit, la serviciile ANRE

Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate plângerile clienților pentru a proteja imaginea și reputația companiei, mai ales dacă firma activează în sectorul energetic sau depinde critic de acesta.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2020 | 2 | 8560 | Timp de citire: 2 min.

Atât persoanele fizice, cât și firmele care au probleme pe care nu le-au putut soluționa direct cu furnizorul de energie electrică, de energie termică sau de gaze naturale pot cere Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în mod gratuit, ajutor în soluționarea situației. Toate detaliile procedurii de soluționare a unor astfel de plângeri apar într-un act normativ al autorității, document ce a fost oficializat luni. Citește articolul