Acest departament monitorizează știrile de interes public major, mai ales cele care privesc un număr mare de cetățeni, inclusiv familiile angajaților. Informația despre alocațiile majorate este relevantă pentru a înțelege contextul social general și poate fi utilă pentru comunicarea internă (către angajați) sau pentru poziționarea externă a companiei în raport cu aspectele sociale.
După cum a anunțat chiar azi Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), din această lună, alocațiile de stat pentru copii cresc cu 13,8%. Astfel, alocațiile cu noile valori vor ajunge la copii din februarie. Citește articolul
Ajută la înțelegerea percepției publice despre salarizarea angajaților și la gestionarea imaginii companiei în raport cu aceste subiecte sensibile, inclusiv presiunile sindicatelor.
În anul 2024, statele membre, trebuie să finalizeze transpunerea Directivei UE privind salariul minim adecvat și să aplice normele, începând cu 15 noiembrie. În România, unde formula aleasă este ca salariul minim pe economie să se încadreze în cel puțin 50% din salariul mediu, cea mai importantă parte a directivei va fi respectată, în condițiile în care: Guvernul a aprobat un salariu minim de 3.700 de lei începând cu 1 iulie 2024, iar câștigul salarial luat în calcul la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2024 este de 7.567 lei. Citește articolul
Monitorizează imaginea publică a companiei și se asigură că mesajele transmise către public și angajați sunt în linie cu valorile firmei, mai ales în contextul discuțiilor despre salarizarea minimă și tratamentul angajaților.
Creșterea obligatorie „a salariilor minime cu vechime” de la 1 ianuarie și aplicarea beneficiului de netaxare la cei 200 de lei din salariul minim își dau întâlnire momentan într-o discuție destul de complicată: pe de o parte, legea îi forțează pe angajatori să crească acele salarii, iar nu cu sume derizorii, dar, pe de altă parte, din cauza acelui beneficiu de netaxare, angajatorii trebuie să acorde câte cel puțin 150 de lei per angajat ca să ajungă la netul pe care îl au aceștia acum. Citește articolul
Acest departament urmărește deciziile importante ale guvernului care afectează familiile și educația, pentru a fi la curent cu ce se întâmplă în societate și pentru a gestiona felul în care compania comunică și este percepută public.
Deoarece s-a stabilit, printr-o hotărâre oficializată recent, modificarea normelor metodologice privind acordarea facilităților de transport pentru elevi, astfel încât toate consiliile județene să poată stabili rapid valoarea sumei forfetare la care au dreptul elevii, și școlarii ce nu au primit până acum de bani de navetă vor putea beneficia de această facilitate. Citește articolul
Departamentul este interesat de subiecte de interes public și de cum se pot poziționa companiile în legătură cu drepturile cetățenilor, contribuind la construirea unei imagini pozitive în comunitate.
Ajutorul public judiciar în materie civilă este o formă de asistență acordată de stat persoanelor fizice care nu au posibilitatea să suporte cheltuielile unui proces. Acest ajutor are ca scop asigurarea dreptului la un proces echitabil și garantarea accesului egal la actul de justiție, pentru realizarea unor drepturi sau interese legitime pe cale judiciară. Citește articolul
Dacă firma trebuie să-și modifice prețurile din cauza acestor schimbări de TVA, departamentul de relații publice ar trebui să știe pentru a pregăti comunicări clare către public, clienți sau alte părți interesate.
Legea reformei fiscale a Guvernului conține multiple modificări în zona cotelor de TVA, ele vizând, în principal, creșterea taxei ce va fi plătită către bugetul de stat pentru mai multe categorii de produse sau servicii. O serie de operațiuni sunt scoase din sfera cotelor reduse și mutate la cota standard, iar altele sunt mutate de la cota de 5% la cea de 9%. Împreună cu echipa de taxe indirecte a companiei de consultanță fiscală Viboal FindEx, am mapat principalele noutăți și vă oferim astăzi o hartă a celor mai importante măsuri care vizează capitolul de TVA din Codul fiscal, așa cum arată în legea asumată de Executiv. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu imaginea publică a companiei. Un incident de discriminare poate afecta grav reputația, iar modul în care compania a acționat (instruire, sancțiuni, colaborare cu autoritățile) este esențial pentru a gestiona percepția publică.
Recent, o decizie a Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a subliniat importanța respectării drepturilor persoanelor cu dizabilități în ceea ce privește accesul în mijloacele de transport în comun și a decis amendarea a doi șoferi de autobuz din București, care au refuzat să ofere ajutor acestei categorii de pasageri, deși sunt obligați să o facă.
Citește articolulPentru instituțiile publice, acest departament poate fi interesat de modul în care schimbările în beneficiile angajaților pot influența percepția publică și de modul în care aceste informații ar trebui comunicate intern și extern.
Odată ce „ordonanța-trenuleț” a apărut în Monitorul Oficial, au apărut în spațiul public mai multe întrebări legate de acordarea voucherelor de vacanță pentru bugetari anul viitor. În realitate, nu această ordonanță e cea care a trasat „soarta” voucherelor pentru bugetari în 2024, ci o lege venită toamna aceasta și care, într-adevăr, arată că unii bugetari nu vor mai primi vouchere de anul viitor. Citește articolul
Acest departament monitorizează modul în care funcționează instituțiile publice și tendințele în materie de transparență. Publicarea CV-urilor aleșilor locali este un subiect de interes public care poate influența percepția generală despre responsabilitate și deschidere.
O nouă propunere legislativă de modificare a Codului Administrativ fost depusă la Senat și vizează în principal obligațiile de transparență ale aleșilor locali şi sancțiunile aplicabile în cazul nerespectării acestora. Dacă se va adopta, aleșii locali vor fi obligați să își facă publice CV-urile. Citește articolul
Monitorizează cum sunt percepute acțiunile companiei și cum comunică cu autoritățile, mai ales în cazul unor taxe noi pentru afacerile mari.
Așa cum ne-au obișnuit autoritățile, prima zi din 2024 aduce cu sine o sumedenie de noutăți ce țin de zona fiscală. Printre altele, avem schimbări legislative importante ce țin de impozitarea afacerilor, taxarea activităților independente, taxarea muncii, TVA și facturarea electronică. Majoritatea vin în urma Legii 296/2023 și a OUG 115/2023. Iată ce este de reținut: Citește articolul