Acest departament se ocupă cu imaginea publică a firmei. O problemă legată de datele personale poate duce la un scandal și poate afecta grav reputația companiei, așa că este important să știe cum să prevină astfel de situații.
Conformitatea cu GDPR implică asumarea de către operatori a unui angajament permanent de a proteja în mod eficient datele cu caracter personal și de a respecta drepturile persoanelor vizate. Acest angajament este însoțit însă de multiple provocări pe care companiile le întâmpină în mod frecvent în activitatea de zi cu zi. Revizuirea constantă a politicilor de prelucrare a datelor, punerea în aplicare a măsurilor de securitate din ce în ce mai stricte și instruirea corespunzătoare a personalului sunt doar câteva dintre activitățile esențiale pe care orice operator de date cu caracter personal trebuie să le aibă în vedere. Citește articolul
Strategia națională de formare a adulților și implicarea companiei în susținerea dezvoltării forței de muncă pot fi comunicate extern, contribuind la o imagine publică favorabilă și la consolidarea reputației corporative.
Guvernul a aprobat la final de an Strategia Națională pentru Formarea Adulților pentru perioada 2024-2027, cu scopul general de a crește rata de participare a adulților la învățare pe parcursul vieții, capitol la care România este acum la coada clasamentului în Uniunea Europeană. Obiectivele specifice ale strategiei, care a apărut azi în Monitorul Oficial, presupun dezvoltarea competențelor verzi și digitale, urmând ca toate standardele ocupaționale să fie modificate în acord, reglementarea microcertificărilor, pilotarea contului individual de învățare, reglementarea unui plan anual de formare profesională pe care angajatorii să-l utilizeze, stimulente de formare profesională pentru angajați și angajatori, precum și implementarea unui pachet de bază de formare pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare. Citește articolul
O companie care operează platforme de transport alternativ va trebui să comunice aceste schimbări șoferilor parteneri și publicului, iar acest departament se ocupă de comunicarea externă și imaginea companiei.
Regulile transportului alternativ se vor modifica în următoarea perioadă, potrivit unui proiect de ordonanță pus recent în dezbatere la Ministerul Transporturilor, modificările vizând atât operatorii de transport alternativ, cât și șoferii care colaborează cu aceștia. Printre altele, șoferii vor trebui să afișeze două ecusoane cu datele de identificare, nu unul, așa cum stabilește legislația acum. În plus, aceste ecusoane vor putea fi amplasate și pe lateralul mașini, nu doar în față sau în spate, ca în prezent. Citește articolul
Frauda poate distruge imaginea unei companii. Acest departament este interesat de modul în care pot fi prevenite evenimentele neplăcute și cum poate fi menținută o reputație pozitivă pe piață, prin promovarea integrității și transparenței.
Deși multe organizații tind să privească incidentele de fraudă drept puțin probabile, de obicei pe baza încrederii pe care o au atât în angajați, cât și în partenerii de afaceri, realitatea este că astfel de evenimente nu pot fi anticipate și gestionate corespunzător fără o strategie de prevenție care să includă protocoale de detectare timpurie și de raportare, respectiv fără un plan solid de răspuns la incidente. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice este responsabil cu imaginea publică a companiei și este interesat de cazurile care pot afecta reputația firmei, mai ales cele legate de tratamentul incorect al angajaților.
Probabil că nu toate aspectele din Codul muncii sunt clare pentru angajatori, însă cele mai importante sunt suficient de clare și nu ar trebui să apară în practică situații în care relația de muncă să se transforme într-o nesfârșită serie de abuzuri, iar faptul că munca se prestează sub autoritatea angajatorului nu reprezintă un drept absolut al acestuia să decidă „ce și cum”. Într-un context de precaritate, unele categorii de angajați sunt predispuse să accepte condiții de muncă ce presupun zero concedii, repaus săptămânal redus și ore de muncă în plus, cu riscurile aferente asupra sănătății și capacității lor de muncă. Iar când își găsesc vocea pentru a spune „stop”, angajatorii se debarasează de ei încălcând, până la momentul final al relației de muncă, cât mai multe norme legale.
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei și de relațiile cu autoritățile. Respectarea corectă a simbolurilor naționale este importantă pentru reputația firmei și pentru a evita incidente sau amenzi care ar putea dăuna acestei imagini.
Cadrul legal al arborării drapelului României și intonării imnului național a fost modificat în 2023, când au fost stabilite reglementări menite să detalieze modul în care cetățenii trebuie să-și arate respectul pentru drapelul și imnul României. Printre altele, din iunie 2023, pe drapelul României nu mai pot fi adăugate alte inscripții și simboluri în afara celor aprobate prin lege, iar când se intonează imnul, cei prezenți fie cântă și ei, fie păstrează tăcerea. Printr-o lege oficializată marți, Parlamentul a stabilit amenzi de până la 20.000 de lei pentru cei ce încalcă interdicția de a modifica drapelul. Citește articolul
Un proces colectiv cu mulți clienți poate afecta grav imaginea publică a companiei și încrederea consumatorilor, iar acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea și reputația în astfel de situații de criză.
România a adoptat, la finalul anului trecut, legislația privind desfășurarea acțiunilor în reprezentare pentru protecția intereselor colective ale consumatorilor (Legea nr. 414/2023) prin transpunerea Directivei Uniunii Europene 2020/1828, care are potențialul de a schimba paradigma derulării litigiilor dintre consumatori şi companii. În esenţă, noua reglementare permite posibilitatea ca un număr foarte mare (teoretic, nelimitat) de consumatori să formuleze în același litigiu, în mod colectiv şi coordonat, pretenții identice sau similare față de aceeaşi companie. Acest tip de litigii este inspirat de celebrul model american al acţiunilor colective, astfel că poate genera îngrijorare cu privire la impactul pe care noua reglementare l-ar putea avea asupra companiilor active în comerţul către consumatori (B2C). Însă, prin comparație cu modelul american, UE a optat pentru un model care să pună în echilibru încurajarea gestionării colective, în instanţă, a intereselor consumatorilor cu protejarea companiilor faţă de demersuri judiciare abuzive. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum evoluează finanțarea europeană a României și cum este percepută această situație la nivel public, impactând imaginea țării și, implicit, contextul de afaceri pentru relațiile cu publicul și afacerile corporative.
Mecanismul de redresare și reziliență european (PNRR) finanțează reforme și investiții realizate în statele membre ale UE până la data 31 decembrie 2026. Cum nu există posibilitatea de extindere a acestui termen-limită, lansat oficial la data de 19 februarie 2021, mecanismul intră în a doua jumătate a ciclului de implementare. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat pentru a înțelege cum pot afecta noile legi imaginea publică a companiei, mai ales dacă firma este implicată în furnizarea de servicii online, și cum să comunice corect despre aceste schimbări.
O lege intrată în vigoare la începutul anului sancționează tranzacționarea online de lucrări științifice, referate, proiecte, lucrări de absolvire, de licență, de diplomă. Până la acest moment, Legea învățământului superior nu stabilea clar și unitar sancțiunile în astfel de situații. Noul act normativ vizează modul în care autoritățile române vor gestiona tranzacționarea acestui gen de conținut, transmis prin mijloace electronice, stabilind sancțiuni care prevăd închiderea site-urilor și amendarea administratorilor lor. Citește articolul
Acest departament monitorizează discuțiile publice și politicile europene care pot influența imaginea companiei și relațiile sale cu publicul, instituțiile și alte părți interesate.
Enrico Letta, fost prim-ministru italian și politician european de top, însărcinat anul trecut să facă o analiză a politicii economice a blocului, va prezenta în luna martie liderilor europeni propuneri de reforme cheie ale pieței unice europene. Citește articolul