Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament este interesat de evenimentele care încurajează responsabilitatea civică și implicarea angajaților în viața comunității.
Deoarece în România, în acest an, se vor desfășura patru tipuri de alegeri, iar acest lucru ar putea demotiva alegătorii să participe la toate și, pe de altă parte, implică și cheltuieli bugetare mari, guvernanții au stabilit, printr-o ordonanță publicată recent în Monitorul Oficial, comasarea alegerilor europarlamentare cu cele locale. Astfel, alegătorii din țara noastră își vor putea exprima opțiunea de vot atât la europarlamentare, cât și la alegerile locale în data de 9 iunie 2024. Citește articolul
Dialogul cu angajații și buna guvernanță în muncă sunt părți importante ale responsabilității sociale a companiei. Acest departament urmărește cum noile legi contribuie la imaginea și practicile sustenabile ale firmei.
Printr-un proiect de hotărâre pus azi în dezbatere Ministerul Muncii propunere armonizarea cadrul legislativ al dialogului social și încurajarea negocierile colective la nivel de sector de negociere și la nivel de grup de instituții și autorități publice, concomitent cu definirea clară a părților care participă la negociere pe fiecare nivel. Același proiect urmează să operaționalizeze fondul anual pentru dezvoltarea capacității administrative a partenerilor sociali. Citește articolul
Respectarea legilor care vizează protecția minorilor și sănătatea publică este o parte importantă a responsabilității sociale a unei companii și contribuie la o imagine pozitivă.
După cum s-a stabilit acum câteva zile, din 15 martie, băuturile energizante nu mai pot fi vândute minorilor. Cei ce încalcă noile reguli riscă amenzi de zeci de mii de lei sau chiar suspendarea activității. Citește articolul
Acest departament este preocupat de modul în care compania își asumă responsabilitatea socială, inclusiv prin promovarea egalității de gen și a nediscriminării la locul de muncă, principii abordate în articol.
Guvernul va lua măsuri pentru a clarifica și reglementa anumite aspecte legate de funcționarii publici, prin proiectul unei ordonanțe de urgență ce vizează modificarea și completarea Codului Administrativ. Printre altele, proiectul își propune să completeze niște norme ce lipseau de ceva vreme în Codul administrativ, cum ar fi dreptul funcționarilor publici femei de a continua raportul de serviciu în aceleași condiții cu bărbații. Citește articolul
Pentru a se asigura că afacerile companiei sunt etice și respectă drepturile oamenilor, contribuind la o imagine responsabilă și la binele societății, în loc să limiteze șansele angajaților.
Organizația Internațională a Muncii, în a 26-a sesiune, a stabilit patru principii fundamentale în cadrul relațiilor de muncă, primul fiind că munca este o expresie a personalității umane și nu poate fi tratată ca o marfă. Să cumperi, să vinzi, să închiriezi sau să răscumperi oameni, oricare ar fi raportul juridic, nu se aliniază acestui principiu, cu atât mai puțin în zilele noastre. Citește articolul
Departamentul de Responsabilitate Socială este interesat de modul în care serviciile medicale la domiciliu pot sprijini angajații și comunitatea în general, contribuind la bunăstarea și calitatea vieții persoanelor aflate în nevoie, ceea ce poate face parte din inițiativele de CSR ale companiei.
Potrivit unei noi ediții a Ghidului asiguratului, anumiți pacienți din țara noastră pot beneficia, printre altele, și de servicii de îngrijire la domiciliu. Astfel, după cum apare în documentul emis recent de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), îngrijirile la domiciliu, care pot fi medicale sau paliative, se acordă pe baza recomandării unor medici, inclusiv a celor de familie. Citește articolul
Acest departament este interesat de bunăstarea angajaților și de programele care sprijină sănătatea publică, ca parte a angajamentului companiei față de responsabilitatea socială și sustenabilitate (componenta socială ESG).
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat recent o nouă ediție a Ghidului asiguratului, ce conține o serie de informații utile în legătură cu sistemul național de sănătate și de serviciile medicale ce pot fi obține prin intermediul acestuia. De pildă, persoanele ce au trecut de 40 de ani pot beneficia de o serie de consultații, în vederea prevenirii apariției unor boli grave. Citește articolul
Subliniază importanța tratamentului corect al clienților și a soluționării responsabile a disputelor, aspecte cheie pentru imaginea și sustenabilitatea companiei în fața publicului și a părților interesate.
Litigiile dintre asigurați și asigurători pot fi soluționate mai rapid decât prin intermediul instanțelor de judecată. O entitate din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) din România, oferă un mecanism de rezolvare a disputelor între consumatori și operatori financiari non-bancare, cum ar fi asigurătorii și firmele de investiții, într-un mod rapid și gratuit. Aceasta, denumită SAL-Fin, facilitează concilierea și oferă două proceduri principale de soluționare a litigiilor: una care implică propunerea unei soluții și alta care implică impunerea unei soluții. Citește articolul
Deoarece programul Rabla sprijină transportul mai puțin poluant și contribuie la reducerea emisiilor, ceea ce se aliniază cu obiectivele de sustenabilitate și responsabilitate socială ale companiei.
Cele mai cunoscute două programe ce vin în ajutorul celor ce vor să-și cumpere mașini noi, și anume Rabla Clasic și Rabla Plus, se vor lansa în 19 martie. Regulile celor două programe au suferit mai multe schimbări, printre altele, stimulentele din acest an pentru achiziția de mașini electrice ori hibride fiind reduse la jumătate față de cele din 2023, iar mașinile cumpărate prin cele două programe trebuie să se încadreze într-un anumit prag valoric. De asemenea, pe mașinile cumpărate cu stimulente de la stat vor trebui aplicate autocolante care să ajute la promovarea programelor Rabla. Citește articolul
Acest departament gestionează activitățile prin care firma ajută comunitatea, inclusiv sponsorizările. Articolul le arată cum pot fi afectate aceste activități de noile reguli fiscale, influențând planificarea și bugetul pentru proiectele sociale.
Sponsorizările trebuie declarate anual de firme prin formularul 107, conform Codului fiscal. Însă, în contextul unor schimbări recente, autoritățile au venit cu o nouă formă a declarației, care va fi depusă, din 2025, numai de plătitorii de impozit pe profit. În 2024, plătitorii de impozit micro depun declarația 107 pentru ultima oară. Citește articolul