Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Articolul vorbește despre cum o firmă ar trebui să trateze echitabil angajații cu dizabilități și să le ofere condiții de lucru adaptate. Aceste practici sunt importante pentru imaginea companiei și pentru a arăta că îi pasă de angajați și de societate.
Dacă nu își face pregătirile temeinice, un angajator care concediază un salariat care dobândește, în cursul derulării contractului de muncă, o dizabilitate care nu îi mai permite să își îndeplinească atribuțiile postului pentru care a fost recrutat sau un angajat care nu mai corespunde profesional postului pe care îl are, fără a oferi întâi posibilitatea mutării pe un alt post, riscă, în cazul în care conflictul de muncă ajunge în instanță, să reîncadreze salariatul respectiv în companie și să fie obligat să-i plătească și drepturile salariale pe care nu le-a dat în acest răstimp. Citește articolul
Acest departament se ocupă de acțiunile de binefacere și de implicarea socială a companiei (sponsorizări). Articolul arată cum pot fi folosite mai bine banii de sponsorizare, inclusiv cei care nu au fost folosiți la timp, pentru aceste proiecte.
Începând din 2022, dacă nu este fructificată valoarea maximă ce poate fi scăzută, prin sponsorizări, din impozitul micro sau pe profit, firmele pot alege să redirecționeze diferența rămasă, conform Legii 322/2021. Totuși, momentan nu avem acest formular de redirecționare și instrucțiunile sale, astfel că firmele nu știu dacă vor trebui să facă și rectificări la declarațiile 100 și 101. Citește articolul
Descoperirea din fuziunea nucleară oferă o perspectivă importantă asupra soluțiilor viitoare pentru o energie durabilă și curată, aliniată cu obiectivele de sustenabilitate și responsabilitate socială corporativă.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Deși măsurile sunt economice, eliminarea treptată a schemelor de sprijin pentru cogenerare și a certificatelor verzi poate afecta obiectivele de sustenabilitate și responsabilitate socială ale companiei, deoarece aceste scheme erau legate de promovarea energiei verzi și eficiente. Ei vor urmări impactul asupra reputației și strategiei ESG a firmei.
Reducerea cotei de TVA la energie și aplicarea măsurilor de plafonare și compensare a prețului la electricitate și gaze naturale și în iarna viitoare sunt două dintre cele cinci măsuri propuse acum de parlamentari, printr-un proiect pus în dezbatere la Senat marți, pentru reducerea facturilor la aceste categorii de utilități. Interesant este faptul că un proiect asemănător, care conține tot măsuri pentru contracararea scumpirilor la energie, așteaptă acum votul decisiv al deputaților, după ce, în decembrie 2021, a fost respins de senatori. Citește articolul
Sondajul Eurobarometru care evidențiază valorile europene precum democrația, drepturile omului, sănătatea publică și schimbările climatice este important pentru a alinia strategia de responsabilitate socială și sustenabilitate a companiei cu așteptările publice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Sunt interesați să arate că firma este responsabilă și contribuie la un mediu mai curat prin achiziția de mașini ecologice, ca parte a inițiativelor de sustenabilitate și responsabilitate socială.
Companiile și PFA-urile care vor să-și înlocuiască mașinile vechi cu unele noi se pot înscrie, începând de azi, în programul Rabla Clasic sau în programul Rabla Plus. Indiferent pentru care program optează, solicitanții se pot înscrie direct online pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), iar achiziția de mașini noi este condiționată de casarea unor autovehicule uzate. Citește articolul
Pentru a se asigura că deciziile legate de sănătatea angajaților sunt etice, respectă drepturile omului și imaginea companiei ca angajator responsabil și cu viziune de sustenabilitate socială.
Într-un raport recent, Avocatul Poporului arată că impunerea vaccinării sau a testării suportate din buzunarul angajatului care refuză vaccinarea sunt contrare Constituției pentru că nu ating însăși existența dreptului la muncă. În analiza sa, instituția recomandă legiuitorului, care are încă pe masă un proiect de lege cu acest obiect, ca orice soluție ar adopta „să stăruie pentru menținerea raporturilor de muncă”. Citește articolul
Achiziția de mașini electrice sau hibride prin acest program contribuie direct la obiectivele de sustenabilitate ale companiei și la imaginea sa de firmă responsabilă față de mediu.
Regulile programelor Rabla din acest an au fost schimbate major, una dintre cele mai importante noutăți apărute recent stabilind că de-acum, în cazul programului Rabla Plus, prin care se pot cere bani de la stat pentru achiziționarea de mașini electrice sau hibride, trebuie casată o mașină pentru asta. Până acum, obținerea banilor în cadrul programului Rabla Plus nu era condiționată de casarea unei mașini. Suplimentar, potrivit noilor reguli, ajutorul de la stat acordat prin programul Rabla Plus nu mai poate fi cumulat cu cel de la Rabla Clasic. Programele Rabla demarează chiar azi pentru persoanele fizice. Citește articolul
Discuția despre un 'coș minim de consum pentru un trai decent' și rolul salariului minim în asigurarea acestuia se încadrează în preocupările de responsabilitate socială a companiei și de aliniere la principiile de sustenabilitate (ESG).
Într-un raport publicat de Avocatul Poporului se arată că salariul minim din România este mult sub nivelul la care ar trebui să fie pentru asigurarea unui nivel de trai decent, folosindu-se ca reper valoarea estimată a coșului minim de consum pentru 2021 - una care deși înglobează anumite creșteri de prețuri, precum cele cu utilitățile, care sunt cele mai ridicate, ar putea să crească semnificativ anul acesta. Deși la nivel legislativ Parlamentul a încercat, cu ușoară stângăcie, să contureze obligația Executivului de a alinia salariul minim la coșul minim de consum lunar pentru un adult singur, acest lucru nu s-a întâmplat în practică. Citește articolul
Modul în care compania gestionează reclamațiile și interacționează cu autoritățile precum ANPC este crucial pentru reputația sa și pentru îndeplinirea obiectivelor de responsabilitate socială și etică în afaceri.
Cei ce vor să aducă în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) o situație urgentă, de pildă, debranșarea de la electricitate sau gaze naturale pentru facturi calculate greșit ori în situația în care este pusă în pericol sănătatea oamenilor, au de-acum la dispoziție pentru asta un număr de WhatsApp, potrivit unui anunț de azi al instituției. Totuși, trimiterea sesizărilor către ANPC în acest mod nu elimină necesitatea formulării unei reclamații oficiale. Citește articolul