avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1273 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

ACCES GRATUIT

UPDATE Rabla electrocasnice: Vor putea fi cumpărate mai multe tipuri de televizoare. Voucherul a devenit netransmisibil

Pentru a înțelege cum programele naționale contribuie la obiectivele de sustenabilitate și responsabilitate socială, prin încurajarea consumului responsabil și a eficienței resurselor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2021 | 1 | 7373 | Timp de citire: 2 min.

O serie de modificări au fost aduse programului Rabla pentru electrocasnice, printr-un ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), fiind introduse două noi clase pentru televizoare și o prevedere clară privind caracterul nominal și netransmisibil al voucherelor utilizate în program. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care angajează persoane cu dizabilități primesc peste 2.000 lei de la stat timp de 12 luni

Susținerea inițiativelor de incluziune și diversitate prin angajarea persoanelor cu dizabilități, contribuind la imaginea și impactul social pozitiv al companiei, beneficiind și de sprijin financiar.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2021 | 2 | 9937 | Timp de citire: 2 min.

Contribuția pentru fondul de handicap, ce trebuie plătită lunar de angajatorii cu peste 50 de salariați care nu angajează un anumit număr minim de persoane cu handicap, este o povara financiară pentru multe dintre companiile românești. Însă puțini angajatori știu că dacă angajează persoane cu dizabilități scapă de această plata financiară și primesc și o subvenție de la stat timp de un an. Citește articolul

ACCES GRATUIT

O firmă din Pitești, care a primit autorizație pentru construcția unei case, a ridicat un bloc de locuințe

Acest departament analizează impactul acțiunilor companiei asupra comunității și a imaginii sale publice, mai ales când este vorba de nerespectarea regulilor și de nemulțumiri locale legate de o construcție.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
12 Noiembrie 2021 | 727 | Timp de citire: 1 min.

În văzul tuturor, o firmă din Pitești, care a primit autorizație pentru construcția unei case, a ridicat, în schimb, un bloc de locuințe. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Nereguli în lanț în spitalele COVID. Autoritățile fac apel: Fără aeroterme, lumânări și candele în unitățile medicale

Articolul vorbește despre cum o organizație își îndeplinește sau nu datoria față de oameni și față de normele de siguranță, aspecte esențiale pentru imaginea de companie responsabilă și etică.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Noiembrie 2021 | 570 | Timp de citire: 1 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Un angajator nu poate prelungi la nesfârșit un CIM pe perioadă determinată. Ce variante are pentru a continua relația de muncă cu același angajat

O companie responsabilă social trebuie să se asigure că angajează și tratează toți angajații corect și legal, evitând munca la negru și alte practici neetice care pot afecta imaginea și reputația firmei.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2021 | 8877 | Timp de citire: 3 min.

Contractul de muncă pe perioadă determinată este o excepție în cadrul legislației muncii, pentru că regula este că relațiile de muncă se încheie pe perioadă nedeterminată. Tocmai pentru a nu se ajunge la situații de evitare a încheierii unor contracte pe perioadă nedeterminată, legiuitorul a decis să impună anumite limite firmelor în privința încheierii mai multor contracte pe perioadă determinată cu aceeași persoană. Durata maximă a unui astfel de contract, dar și interdicția de a prelungi la nesfârșit, prin acte succesive, un astfel de raport de muncă, sunt aspectele cele mai importante ale acestor contracte - angajatorii le omit însă adesea, iar angajații nu-și cunosc drepturile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Când este detașarea, de fapt, un contract de muncă temporară. Salariatul trebuie să înțeleagă de la început ce tip de contract semnează

Relevant pentru a asigura un tratament etic și corect al angajaților, respectarea drepturilor lor și pentru a evita situațiile care ar putea afecta imaginea publică a companiei în contextul responsabilității sociale.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Noiembrie 2021 | 2 | 1866 | Timp de citire: 5 min.

O speță unde reclamanta avea scopul reintegrării în postul desființat și de unde fusese concediată ca urmare a desființării ne aduce în față o situație care merită luată în considerare din mai multe motive, unde angajatorul nu i-a prezentat angajatei sale ce tip de contract încheie de fapt. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday și Codul penal sau cum să-ți înșeli clienții că e superofertă

Un comportament etic și transparent față de clienți, mai ales în campaniile de reduceri, este fundamental pentru responsabilitatea socială a companiei. Acest departament se asigură că firma acționează corect și responsabil.

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Noiembrie 2021 | 1733 | Timp de citire: 3 min.

Reducerile de Black Friday seamănă destul de mult, dacă ne uităm în urmă câțiva ani: sunt comercianți care, deși atenționați an de an că procedează nu doar neconcurențial, dar și contrar normelor stabilite pentru protecția consumatorilor, continuă să prezinte reduceri care sunt înșelătoare pe platformele de achiziții online sau la raft. Recenta amendă aplicată de Protecția Consumatorului unui mare comerciant din România ne demonstrează un lucru: că e datoria noastră, de fapt, în calitate de consumatori, să fim atenți să nu fim înșelați de vânzător. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Integrarea în muncă a persoanelor cu dizabilități: Ce trebuie să știe angajatorii

Acest departament se ocupă de promovarea diversității și incluziunii în cadrul companiei și de alinierea la obiectivele de responsabilitate socială și sustenabilitate.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
10 Noiembrie 2021 | 2 | 4226 | Timp de citire: 4 min.

Integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii reprezintă un proces esențial pentru dezvoltarea profesională și perfecționarea abilităților și calificărilor acestei categorii sociale, dar și pentru garantarea egalității de șanse, sporirea incluziunii sociale și asigurarea unui trai decent pe termen lung. În legislația din România există prevederi speciale privind angajarea persoanelor cu handicap, dar și o obligație pentru firmele și instituțiile cu mai mulți angajați de a avea în schema de personal și astfel de lucrători, cu dizabilități, trebuind altfel să plătească o contribuție specială. Din 2019, firmele au putut inclusiv să ceară un mic ajutor financiar de la stat pentru angajații cu dizabilități.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

BNR: Inflația va crește și anul viitor „peste valorile previzionate anterior”

Oferă informații relevante pentru strategiile de sustenabilitate, raportarea de mediu, socială și de guvernanță (ESG) și pentru a demonstra angajamentul companiei față de responsabilitatea socială.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Noiembrie 2021 | 862 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Firmele au din ce în ce mai multe raportări de făcut către autorități, ceea ce duce la creșterea costurilor curente

Articolul menționează obligația includerii declarațiilor non-financiare în situațiile anuale, acestea fiind relevante pentru modul în care o companie își comunică impactul social și de mediu.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Noiembrie 2021 | 2162 | Timp de citire: 7 min.

În ultimii ani a început să se contureze tot mai mult o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Astfel, firmele trebuie să gestioneze un volum din ce în ce mai mare de declarații care trebuie să ajungă la diverse instituții ale statului, fapt ce duce la o creștere a costurilor de conformare. Citește articolul