avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 886 soluții astăzi
Acasă Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

ACCES PREMIUM

Prevenirea hărțuirii la locul de muncă: Gestionarea plângerilor anonime și toate obligațiile noi care vor veni anul acesta vor crea provocări financiare și administrative pentru companii

Asigurarea unui mediu de lucru lipsit de hărțuire este o parte importantă a responsabilității sociale a companiei și contribuie la imaginea acesteia ca angajator etic și responsabil.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Februarie 2025 | 3442 | Timp de citire: 7 min.

Anul curent se anunță unul deosebit de important în ceea ce privește adresarea fenomenului hărțuirii la locul de muncă: până la acest moment avem în față nu doar un set de modificări legislative recent oficializate și care le dau deja de lucru tuturor angajatorilor, ci și un proiect care va fi oficializat cu certitudine tot anul acesta. Cum le abordăm? Citește articolul

ACCES GRATUIT
Parteneriat media

Superbrands România: Cum recunoaștem excelența în branding

Articolul subliniază că performanța în ESG (incluzând responsabilitatea socială și sustenabilitatea) este acum un criteriu cheie pentru recunoașterea Superbrands. Departamentul este direct interesat de modul în care eforturile sale contribuie la reputația brandului.

Superbrands România în Știri & Revista presei
25 Februarie 2025 | 674 | Timp de citire: 2 min.

Când alegem un produs sau un serviciu, nu cumpărăm doar un nume, cumpărăm o promisiune. O promisiune a calității, a încrederii în produsul respectiv și a unei experiențe superioare. Într-o lume în care opțiunile par a fi nelimitate, consumatorii români caută repere, prin care să se asigure că au făcut alegerea corectă. Aici intervine programul Superbrands România, identificând și aducând recunoaștere brandurilor care excelează prin calitate, inovație și reputație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Innotech Student: Se pregătește o nouă ediție a programului, prin care studenții pot primi până la 200.000 euro pentru înființarea unei firme

Este relevant pentru departamentul de Responsabilitate Socială deoarece programul sprijină educația, antreprenoriatul și crearea de locuri de muncă, contribuind la dezvoltarea comunității și la obiectivele sociale ale companiei.

Marian Dumitrache în Start-up
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
25 Februarie 2025 | 3475 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) intenționează să lanseze, în perioada următoare, cea de-a doua ediție a programului Innotech Student, prin intermediul căruia firmele înființate de către studenți vor primi granturi nerambursabile de până la 200.000 de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 24 februarie - 2 martie 2025

Acest departament este interesat de reglementările de mediu, cum ar fi raportarea plasticului, deoarece acestea fac parte din angajamentele companiei privind sustenabilitatea și responsabilitatea socială.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
24 Februarie 2025 | 416 | Timp de citire: 1 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 17 - 23 februarie 2025

Evidențiază aspecte legate de drepturile omului și incluziune, care sunt relevante pentru strategiile de responsabilitate socială și raportare privind sustenabilitatea companiei.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
24 Februarie 2025 | 1310 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 17 - 23 februarie 2025. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES GRATUIT
7 din 7

Retrospectiva săptămânii: finanțarea serviciilor sociale, raportarea privind durabilitatea și riscuri în controale fiscale ANAF

Articolul detaliază extinderea obligativității raportării privind durabilitatea, un subiect central pentru strategiile de responsabilitate socială și de mediu ale companiilor. De asemenea, menționează finanțarea serviciilor sociale, care poate fi o componentă a implicării sociale.

avocatnet.ro în Weekend
23 Februarie 2025 | 599 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare duminică, facem o scurtă recapitulare pentru tine a celor mai interesante lucruri despre care am scris. De la modificări în finanțarea serviciilor sociale și extinderea raportării privind durabilitatea, până la riscurile fiscale pe care le pot întâmpina companiile la controalele ANAF, iată câteva dintre subiectele importante ale ultimelor zile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Muncă "la gri" descoperită de Inspecția Muncii la un mare lanț de comerț cu încălțăminte. Ce înseamnă asta și care sunt amenzile pe care le pot primi angajatorii

Acest departament se ocupă de imaginea firmei și de modul în care aceasta se comportă etic. Practicile de 'muncă la gri' afectează reputația firmei și arată că nu tratează corect angajații.

Cristina Iacob în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Februarie 2025 | 1578 | Timp de citire: 2 min.

Un lanț de magazine de încălțăminte a fost amendat cu 200.000 de lei de către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) București după ce inspectorii au descoperit că angajatorul practica munca „la gri” și le permitea angajaților cu contracte part-time să lucreze peste norma stipulată în contract. Munca subdeclarată și orele suplimentare efectuate în cadrul contractului cu normă parțială, pot aduce sancțiuni semnificative atât pentru angajatorilor, cât și pentru salariați. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Pensionarii și asigurații pot beneficia și anul acesta de bilete de tratament balnear

Acest departament se ocupă de modul în care compania contribuie la bunăstarea societății și a angajaților. A ști despre aceste beneficii poate fi un exemplu de cum compania sprijină, indirect, recuperarea și sănătatea forței de muncă, parte a angajamentului său social și de sustenabilitate.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Februarie 2025 | 5 | 2650 | Timp de citire: 2 min.

Pensionarii și salariații cu diverse afecțiuni medicale pot beneficia și în acest an de tratament balnear prin sistemul administrat de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Conform unei hotărâri publicate joi în Monitorul Oficial, numărul biletelor de tratament a fost stabilit la peste 60.000. Totuși, Ministerul Muncii a anunțat că, incluzând și biletele contractate cu alte unități de profil, numărul total de bilete disponibile în acest an ajunge la 130.000. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația anuală cu beneficiarii reali trebuie depusă de anumite firme în 15 zile de la aprobarea bilanțurilor pe 2024

Transparența privind proprietarii reali contribuie la modul responsabil și etic de a conduce o afacere, ceea ce este important pentru reputația și credibilitatea firmei în fața publicului și a partenerilor.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
21 Februarie 2025 | 1424 | Timp de citire: 2 min.

Declarația anuală privind beneficiarii reali ai companiilor este în continuare o obligație legală, doar că aceasta vizează numai firmele care au în acționariat entități stabilite în țări cu risc de spălare a banilor. În condițiile în care societățile aprobă în această perioadă situațiile financiare pe anul 2024, declarația anuală de beneficiar real se depune, unde este cazul, în 15 zile de la aprobarea bilanțurilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Situații financiare anuale

Din 2025, multe companii trebuie să treacă de la declarația nefinanciară la raportarea privind durabilitatea

Întregul articol se concentrează pe raportarea de sustenabilitate (ESG), iar acest departament este responsabil direct pentru coordonarea, colectarea și raportarea datelor legate de mediu, aspecte sociale și guvernanță.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Februarie 2025 | 1 | 9030 | Timp de citire: 3 min.

În 2025 intrăm într-o nouă fază a implementării raportării privind durabilitatea, care a fost introdusă inițial în 2024 doar pentru entitățile de interes public. Din acest an, raportarea se extinde la firmele mari și medii, termenul-limită fiind în 2026, atrag atenția specialiștii. Raportarea privind durabilitatea este, mai precis, „succesoarea” declarației nefinanciare cu care erau obișnuite firmele mai mari. Citește articolul