Măsurile de simplificare a birocrației pot ușura procesele administrative legate de documentele necesare angajaților sau interacțiunea departamentului cu instituțiile publice.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de HR trebuie să știe ce drepturi au angajații la serviciile medicale și dispozitive, ca să poată oferi informații corecte și să-i ajute pe angajați să înțeleagă cum pot beneficia de aceste servicii, mai ales dacă au nevoie de anumite echipamente medicale.
Calitatea de asigurat oferă acces gratuit la o serie de aparate și proteze medicale permanente sau temporare, precum și posibilitatea de le înlocui la nevoie sau conform calendarului stabilit de CNAS. O bună parte dintre formalitățile de intrare în posesia unui astfel de dispozitiv se pot desfășura online, scutind pacienții de deplasări inutile. Casele de asigurări sunt obligate să răspundă solicitărilor în trei zile lucrătoare. Citește articolul
Informațiile despre împrumutul Băncii Mondiale, care vizează incluziunea socială, sprijinirea persoanelor cu dizabilități și a celor dislocate din Ucraina, sunt relevante pentru dezvoltarea și adaptarea politicilor de diversitate și incluziune ale companiei, precum și pentru înțelegerea contextului social general.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane gestionează toate aspectele legate de concediile medicale ale angajaților. Modificarea procedurii de obținere a acestora (eliminarea adeverinței) simplifică procesul și are un impact direct asupra modului în care HR-ul interacționează cu angajații și gestionează documentele necesare.
Cerința de a prezenta adeverința cu zilele de concediu, de la angajator, pentru a beneficia de concediul medical ar putea fi eliminată, dacă o propunere legislativă recent înregistrată la Parlament ar ajunge lege. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este interesat de bunăstarea angajaților și de programele de sprijin disponibile pentru aceștia, mai ales cele legate de persoanele cu dizabilități, pentru a promova un mediu de lucru incluziv.
După cum s-a stabilit la începutul anului, persoanele cu dizabilități pot primi, dar doar teoretic deocamdată, mai multe tipuri de ajutoare financiare, inclusiv sume pe care să le folosească pentru pentru plata chiriei sau a utilităților publice, în cazul unei locuințe închiriate din mediul privat, sau pentru pregătirea transferului dintr-un centru rezidențial în comunitate. Ca măsurile amintite să se poată aplica în practică, autoritățile stabilesc acum, printr-un proiect de hotărâre pus recent în dezbatere la Ministerul Muncii, metodologia de acordare și de plată a beneficiului pentru locuire și celui de tranziție pentru persoanele adulte cu dizabilități. Potrivit documentului, valoarea beneficiului pentru locuire va fi de până la 4.000 de lei, în timp ce cel de tranziție va avea valoarea de 10.000 de lei. Citește articolul
Departamentul de HR este responsabil cu bunăstarea angajaților și trebuie să știe ce drepturi au aceștia în cazul unui accident la muncă sau a unei boli profesionale, cum se calculează plățile și care sunt pașii de urmat pentru a-i ajuta. De asemenea, trebuie să știe ce contribuții plătește angajatorul pentru aceste asigurări.
Salariații au dreptul la prestațiile și serviciile de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale de la data stabilirii raporturilor de asigurare, potrivit Legii nr. 346/2002. Sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale funcționează pe baza unor contribuții pe care le plătesc angajatorii și prin care aceștia sunt protejați, în principiu, de reducerea sau pierderea capacității de muncă. Date recente arată însă că unele dintre aceste prestații nu sunt accesate deloc. Citește articolul
Oferă informații despre Ziua Inspecției Muncii, o zi fără controale programate la angajatori, utilă pentru planificarea activităților interne.
Majoritatea chestiunilor la care trebuie să fie atente firmele și PFA-urile în iulie 2023 țin de domeniul fiscal (de exemplu, distribuirea profitului pentru prima jumătate de an sau plata trimestrială a impozitelor pe afaceri) și de domeniul financiar (de exemplu, noi reguli pentru afișarea prețurilor la comercianți sau expirarea unei reguli din sfera insolvențelor). Iată principalele repere de urmărit. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane trebuie să fie la curent cu schimbările privind sănătatea angajaților, condițiile de muncă și politicile interne legate de bolile infecțioase, pentru a putea adapta regulile companiei.
Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a stabilit, printr-o hotărâre oficializată joi, încetarea stării de risc epidemiologic și biologic generate de pandemia de COVID-19. Încetarea stării excepționale înseamnă, printre altele, și eliminarea limitărilor privind internarea și tratarea pacienților cu COVID-19 în spitale, de-acum, aceștia putându-se adresa pentru asta oricărui spital. Citește articolul
Ajută la înțelegerea cum sunt protejate datele angajaților și cum se gestionează cererile legate de înregistrări (audio/video) în care apar angajații firmei.
Cei care prelucrează date sunt obligați să dea acces persoanelor vizate de prelucrări la datele pe care aceștia le prelucrează, ceea ce presupune furnizarea unei copii a datelor ce sunt prelucrate. Dreptul de acces poate să vizeze inclusiv o convorbire audio înregistrată cu call-center-ul companiei ce prelucrează datele. Citește articolul
HR-ul trebuie să știe despre aceste modificări pentru că afectează direct drepturile angajaților la pensie. Angajații care locuiesc în localitățile menționate ar putea fi eligibili să se pensioneze mai devreme, iar HR-ul trebuie să le poată oferi informații corecte și să gestioneze aceste situații.
Lista localităților intens poluate în care persoanele care au locuit acolo cel puțin trei decenii pot beneficia de o reducere a vârstei standard de pensionare cu doi ani, fără să sufere nicio penalizare, va fi extinsă din nou, după cum apare într-un proiect legislativ ce a primit miercuri votul decisiv al deputaților. În plus, alte două proiecte ce conțin măsuri similare sunt în așteptarea votului Camerei Deputaților. Citește articolul