Departamentul de HR este interesat deoarece articolul detaliază acordarea unor beneficii financiare (prime) pentru personal, stabilirea criteriilor de eligibilitate și modul de utilizare a acestora. Informațiile sunt relevante pentru înțelegerea modului în care statul reglementează beneficiile angajaților și pot oferi perspective pentru planificarea beneficiilor interne ale companiei.
După cum s-a stabilit printr-o ordonanță apărută în această săptămână, profesorii vor primi în toamnă o primă de carieră didactică, în valoare netă de 1.500 de lei. Banii vor putea fi folosiți inclusiv pentru acoperirea de nevoi didactice individuale specifice. Citește articolul
Departamentul HR gestionează datele personale ale angajaților, inclusiv adresa de domiciliu sau reședință. Noile reguli privind limitarea numărului de persoane la o adresă și obligativitatea schimbării adresei sunt relevante pentru actualizarea corectă a datelor angajaților și pentru informarea acestora cu privire la obligațiile legate de actele de identitate. De asemenea, dacă firma oferă locuințe angajaților, HR-ul (împreună cu Departamentul Administrativ) trebuie să înțeleagă obligațiile de 'gazdă'.
Printr-o lege apărută acum câteva zile s-a stabilit că la aceeași adresă nu se mai pot înregistra mai mult de zece persoane, indiferent dacă este vorba despre domiciliu sau reședință. Totuși, noua regulă nu se aplică celor ce locuiesc în casa unei rude. Citește articolul
Acest departament organizează activități pentru angajați, cum ar fi teambuilding-urile, inclusiv cele de dezvoltare profesională. Ei trebuie să știe cum influențează aceste activități beneficiile angajaților și costurile companiei, pentru a le planifica și documenta corect, mai ales în colaborare cu departamentul financiar.
Teambuilding-ul reprezintă o modalitate de interacțiune între persoanele care lucrează într-o organizație și un proces gândit să îmbunătățeasca relațiile și raporturile dintre membrii unui grup. Este o practică din ce in ce mai răspândită din dorința de a crește motivarea și retenția angajaților. Ca orice alte cheltuieli ale companiei, și aici vorbim despre un regim fiscal aplicabil de la caz la caz: „de ce organizăm teambuildingul” este întrebarea esențială la care trebuie să răspundem pentru a putea încadra corect cheltuiala. Dar ce documente trebuie să avem pentru a nu avea probleme cu organul fiscal? Citește articolul
Departamentul de HR folosește aceste informații pentru a crea noi posturi, a actualiza descrierile joburilor existente, pentru procesele de recrutare și pentru a se asigura că datele angajaților sunt corect înregistrate conform standardelor naționale.
O nouă modificare a Clasificării ocupaţiilor din România (COR) a fost oficializată azi, opt noi ocupații fiind înscrise în listă și alte două deja existente fiind modificate. Citește articolul
Articolul vorbește despre stresul cu care se confruntă părinții în viața personală, adesea influențat de ritmul alert și cerințele de performanță de la serviciu. Acest stres poate afecta bunăstarea, concentrarea și performanța angajaților. Departamentul de Resurse Umane este interesat să înțeleagă și să sprijine bunăstarea angajaților, inclusiv prin programe de echilibru muncă-viață personală, pentru a asigura un mediu de lucru sănătos și productiv.
Copii liniștiți? „O utopie! Un vis frumos! Când copilul e liniștit, sigur e ceva în neregulă cu el”, ar spune unii. Și au dreptate. Parțial. E natural ca un copil să fie vocal, să exploreze, să facă boacăne, să plângă, să ceară, să se revolte. Dar când temperamentul și moștenirea genetică favorizează comportamente „efervescente”, iar cel mic devine greu de gestionat, părinții ajung să se întrebe cu ce au greșit de au un copil veșnic agitat/ nemulțumit/ tensionat. Iar frustrarea lor crește când văd în jur, în alte familii, copii liniștiți, cooperanți și care se adaptează ușor la situații noi. Și se întreabă, pe bună dreptate, ce e de făcut. Citește articolul
Acest departament este esențial pentru gestionarea politicilor de salarizare, a beneficiilor, a evaluărilor de performanță și a proceselor de recrutare, toate fiind influențate de noile reguli de transparență și de principiul egalității de remunerare.
Chiar și după ce directiva europeană privind transparența salarială va fi transpusă, diferențe salariale vor putea exista între cei care ocupă același post. Salariul, primele și orice alte elemente ale remunerației vor putea să difere între salariați, atâta timp cât nu au la bază criterii de discriminare. Citește articolul
Gestionează relația cu angajații, elaborează regulamentele interne și aplică măsurile disciplinare, asigurându-se că sunt respectate regulile de conduită și că procesul este echitabil.
Chiar dacă nu se află în mod efectiv la locul de muncă, adică în spațiul unde își desfășoară în mod normal activitatea, lucrătorul poate fi tras la răspundere pentru o faptă în legătură cu munca și prin care a încălcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual sau colectiv de muncă aplicabil, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducătorilor ierarhici. Citește articolul
Acest departament gestionează relațiile cu angajații, procesul de integrare a noilor angajați și se asigură că toți salariații sunt informați despre drepturile și obligațiile stabilite prin contractul colectiv de muncă. De asemenea, se ocupă de respectarea relațiilor de muncă.
Părțile au reușit să cadă la învoială, au decis asupra formei finale a contractului colectiv de muncă (CCM) și acesta a fost înregistrat așa cum prevede legea. Ce urmează, se întreabă un angajator? „Îl aduc la cunoștință angajaților, semnează că l-au citit, fac acte adiționale? Dar în privința noilor angajați?” Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat să informeze angajații care călătoresc în interes de serviciu despre metodele corecte și autorizate de plată a rovinietei, pentru a evita probleme la decontarea cheltuielilor sau amenzi.
Așa cum a atenționat recent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), o aplicație de mobil neautorizată pentru încasarea rovinietei funcționează, în prezent, în România. Astfel, cei ce aleg să plătească rovinieta prin aplicația Aircash vor trebui să suporte costuri suplimentare față de prețul real al unei roviniete. Citește articolul
Articolul menționează crearea de noi locuri de muncă în anumite industrii, ceea ce este important pentru departamentul de HR pentru a înțelege tendințele pieței muncii, disponibilitatea candidaților și strategiile de recrutare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul